Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مرتضی رضایی با اعلام این خبر گفت: با پایش که توسط این کارگروه انجام خواهد شد امیدواریم منجر به کاهش قیمت مواد لبنی برای مصرف‌‌کنندگان شود.

وی افزود: این کارگروه ویژه به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با مشارکت نمایندگان اتحادیه‌‌ها، انجمن ها و تشکل‌‌های دامداری، صنایع لبنی و شیر خشک کشور تشکیل می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در این نشست، نمایندگان دامداری‌‌های کشور صنایع لبنی و شیر خشک در مورد راه‌‌اندازی سامانه‌‌ای برای ثبت میزان تولید شیر خام از دامداری‌‌ها به تفکیک هر واحد تولیدکننده، میزان دریافت شیر خشک توسط صنایع لبنی و صنایع شیر خشک توافق کردند.

رضایی اضافه کرد: با این توافق و ایجاد سامانه رصد و پایش، شیر تولید کشور شناسنامه‌‌دار می‌‌‌شود و حجم تولید، کیفیت و میزان دریافت آن توسط صنایع لبنی مشخص خواهد شد که برای تصمیم‌‌گیران و سیاستمداران نیز دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: در این نشست، ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار در مورد قیمت پایه مصوب دو هزار تومانی هر کیلوگرم شیر خام در درب دامداری‌‌ها با چربی ۳.۲ درصد و همچنین تعلق جایزه به ازای افزایش هر دهم درصد چربی، اعلام رسمی شد و دامداران و صنایع لبنی ملزم به رعایت این مصوبه هستند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر میزان عرضه، تولید، تقاضا و قیمت شیر خام مورد مناقشه دامداران و صنایع لنبی کشور بود بعد از نشست‌‌های متعدد و بررسی‌‌‌های انجام شده کارگروه تنظیم بازار قیمت پایه هر کیلوگرم شیرخام را با چربی ۳.۲ درصد دو هزار تومان تعیین کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شیر خام مرتضی رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اعلام حوزه نظارت گمرکات استان مازندران طی سال ۱۴۰۲ حجم صادرات فرآورده‌های لبنی از طریق گمرک آمل ساری از مرز ۸۵ هزار و ۴۴۶ تن گذشت

براساس این گزارش، ارزش فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران ۱۱۵ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۱۵۳ دلار بوده است.

۲۵ کشور شامل عراق، امارات متحده عربی، افغانستان روسیه، ژاپن، استرالیا، پاکستان و.. . کشور‌های مقصد فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران بودند.

این گزارش می‌افزاید میزان صادرات فرآورده‌های لبنی از کشور ۶۳۳هزار تن به ارزش بیش از ۵۵۳میلیون دلار بوده که سهم گمرکات مازندران از نطر وزنی ۱۲ درصد و ارزشی ۲۰ درصد از کل صادرات این فرآورده‌ها بوده است.

گمرکات مازندران رتبه نخست در ارزش و رتبه دو در وزن را در بین ۶۷ گمرک فعال کشور در صادرات لبنیات داراست.

این گزارش حاکیست فرآورده‌های لبنی مازندران شامل محصولاتی نظیر شیر، ماست، شیرخشک، دوغ، خامه، پنیر، آب‌پنیر، کره و.... می‌باشد

دیگر خبرها

  • بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رئیس جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد
  • واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • نقش هولدینگ‌های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری بررسی می‌شود
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است