Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@23:41:35 GMT

سه نامه محرمانه از موساد افشا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۱۵۶۹

سه نامه محرمانه از موساد افشا شد

هماهنگ‌کننده کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه اعلام کرد که محتوای سه نامه افشاشده موساد نشان از وحشت این سازمان جاسوسی نسبت به عملیات نظامی ضد حزب‌الله و حضور نیروهای نظامی صهیونیست در یمن دارد.

به گزارش صدای ایران از پایگاه خبری النشره لبنان، هیثم ابوسعید هماهنگ کننده کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه از لنگر انداختن یک ناو آمریکایی در منطقه خاورمیانه و دریافت نامه‌های مجازی رمزدار تبادل‌شده بین سرویس جاسوسی موساد و ستاد یهودیان خبر داد و محتوای این نامه‌ها را فاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، نامه اول بر لزوم انتقال 200 افسر اسرائیلی موجود در پایگاه هوایی یکی از کشورهای عربی به یمن حکایت دارد و تأکید کرده که بلافاصله بعد از دریافت نامه، فرماندهی عملیات ویژه و اتاق عملیات مشترک این اقدام را در دستور کار خود قرار دهند.

نامه دوم نشان‌دهنده وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های حزب‌الله لبنان است و در این نامه تأکید شده که رژیم صهیونیستی هیچ اطلاعاتی از سکوهای پرتاب موشک و تعداد و نوع موشک‌ها ندارد.

نامه سوم تأکید دارد که هر نوع عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در عمق اراضی لبنان ضد حزب‌الله یک ماجراجویی به‌شمار می‌رود و ارتش اسرائیل نمی‌تواند در دو جبهه وارد عملیات شود. این نامه تأکید می‌کند که عملیات ویژه با هماهنگی بخش عملیات ویژه ارتش لبنان انجام شود.

ابوسعید می‌افزاید که برای اولین بار است که موساد از این روش برای ارسال نامه‌های مجازی استفاده می‌کند.بر اساس این نامه‌ها به‌نظر می رسد برنامه ارتش اسرائیل برای عملیات نظامی ضد حزب‌الله وجود داشته، ولی موساد نگرانی خود از این موضوع را اعلام و تأکید کرده که نمی‌خواهد ارتش در چنین جنگی که عواقب وخیمی خواهد داشت گرفتار شود.

در همین راستا منابع لبنانی اعلام کردند نیروهای ارتش لبنان در مرزهای فلسطین اشغالی به‌حال آماده‌باش درآمدند. آماده‌باش نیروهای ارتش لبنان در واکنش به تحرکات نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان صورت گرفته است.

یسرائیل کاتس وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی جمعه مدعی شده بود در صورتی که اسرائیل مجبور شود با تهدیدات تونل‌های حزب‌الله مقابله کند، احتمال ورود ارتش اسرائیل به لبنان بعید نیست.کاتس در عین حال ابراز داشت احتمالاً ورود ارتش اسرائیل به اراضی لبنان باعث تقابل گسترده ارتش با حزب‌الله خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح سه‌شنبه ضمن اعلام بالاترین سطح آماده‌باش در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان عملیات موسوم به سپر شمال را آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به‌فرماندهی منطقه شمالی و با مشارکت سرویس اطلاعات و بخش مهندسی در این عملیات حضور دارند. هدف از این عملیات مبارزه با تونل‌های هجومی معرفی شده که به‌ادعای سران اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان داخل اراضی اشغالی حفر شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نامه موساد بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه

رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگرانه خود همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است. اکنون جبهه‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی درگیر جنگ غزه، جبهه‌های شمالی درگیر منازعه با حزب الله لبنان، و جبهه‌های شرقی در کرانه باختری مشغول سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری است. با این حال، ارتش این رژیم بر حسب نیاز برای انجام عملیات اقدام به جابه جایی نیرو‌های خود می‌کند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) ۲ تیپ رزمی را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی برای انجام عملیات به نوار غزه فراخواند. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی ارتش، تیپ دوم ذخیره لشکر ۱۴۶ و تیپ ۶۷۹ لشکر ۲۱۰ از مرز‌های لبنان به غزه منتقل خواهند شد و در این باریکه مستقر می‌شوند. 

هر تیپ پیاده ارتش رژیم صهیونیستی به طور متعارف از ۲ تا ۵ هزار نیروی نظامی تشکیل شده است. 

در این بیانیه از ماهیت عملیات احتمالی این ۲ تیپ در غزه جزئیاتی ارائه نشده است، اما این انتقال پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات صهیونیست تهدید به اجرایی کردن حمله زمینی به رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه کرده اند. اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی در این باریکه مستقر هستند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی استقرار ۴ گردان حماس در رفح بوده و تاکید دارد برای پیروزی قطعی در جنگ عملیات زمینی در رفح ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد