Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - مديرعامل شرکت`INTER3` آلمان و مدير طرح يکپارچه منابع آب زاينده رود(IWRM) گفت: احياي رودخانه زاينده رود نيازمند تغيير در رفتار و زندگي مردم و مسوولان است.

شهروز مهاجري که در راس يک هيات آلماني براي شرکت در نشست `هم انديشي طرح مديريت يکپارچه منابع آبي زاينده رود` به اصفهان سفر کرده است، روز دوشنبه در حاشيه برگزاري اين همايش در گفت و گو با ايرنا تصريح کرد: اگر تغييري در رفتار مردم و مصرف آب(آشاميدني، کشاورزي و صنعتي) بوجود نيايد هيچ تغيير مثبتي هم اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس تعريف شبکه مشارکت جهاني آب(GWP)، مديريت پکپارچه منابع(IWRM)، فرآيندي است که توسعه هماهنگ و مديريت آب، زمين و منابع مربوطه را به منظور به حداکثر رساندن رفاه اقتصادي و اجتماعي بصورت عادلانه بدون به خطر انداختن پايداري اکوسيستم هاي حياتي، افزايش مي دهد.
مهاجري، کمبود همکاري بين بخشي(ذينفعان) اين حوضه آبي را يکي از چالش هاي بزرگ زاينده رود توصيف و تصريح کرد: مردم و مسوولان بايد براي حل مشکل بسيار بزرگ زاينده رود با هم همکاري کنند.
رييس هيات آلماني طرح يکپارچه منابع آب زاينده رود اظهار داشت: در عرصه فرابخشي حوضه زاينده رود، بخوبي کار نشده است و کشاورزان و مردم به مسوولان اطمينان کامل ندارند.
وي افزود: تغييرات اقليم يکي ديگر از چالش هاي اين حوضه است بطوري که مقدار بارش ها و آب تجديدپذير آن بسيار کم شده، که هيچ کاري هم براي آن نمي توان انجام داد.
مهاجري گفت: بايد از فناوري هاي جديد براي بهينه سازي مصرف آب در بخش هاي کشاورزي و صنعت استفاده شود.
وي با اشاره به سرمايه گذاري و اجراي طرح مديريت يکپارچه مصرف آب رودخانه زاينده رود توسط وزارت علوم آلمان گفت: دولت آلمان در هشت سال گذشته حدود 6 ميليون يورو در اين طرح سرمايه گذاري کرده است.
رييس هيات آلماني طرح يکپارچه منابع آب زاينده رود خاطرنشان کرد: مسوولان وزارت علوم و تحقيقات آلمان با بررسي نتايج اين طرح، براي ادامه همکاري و احياي زاينده رود تصميم گيري خواهند کرد.
به گزارش ايرنا، نشست هم انديشي طرح مديريت يکپارچه منابع آب رودخانه زاينده رود روزهاي يکشنبه و دوشنبه با حضور مديران وزارت نيرو و استان اصفهان و محققان آلماني در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد.
طرح مديريت يکپارچه منابع آب رودخانه زاينده رود از هشت سال پيش به سفارش وزارت نيرو و با همکاري دانشگاه صنعتي اصفهان و وزارت علوم آلمان اجرا شده است و نتايج آن امروز در نشست مذکور ارائه و بررسي مي شود.
زاينده رود به طول بيش از 360 کيلومتر، بعنوان بزرگترين رودخانه منطقه مرکزي ايران از کوه‌ هاي زاگرس مرکزي سرچشمه مي گيرد و در نهايت به تالاب بين المللي گاوخوني در شرق اصفهان مي‌ ريزد.
اين رودخانه در يک دهه اخير بدليل خشکسالي و کمبود منابع آبي به رودخانه فصلي تبديل شده و در بيشتر ماه هاي سال در سطح استان اصفهان خشک است که اين موضوع مشکلات بسياري را براي بخش هاي کشاورزي و محيط زيست بوجود آورده است.
وزارت علوم و تحقيقات دولت فدرال آلمان(BMBF) حامي تحقيقات در راستاي توسعه پايدار و حل چالش هاي جهاني نظير تغييرات اقليمي و کمبود آب است و پشتيباني مالي طرح هاي مديريت يکپارچه منابع آب(IWRM) از اولويت هاي اين وزارتخانه محسوب مي شود.
شرکت `INTER3`، مديريت و هماهنگي اين طرح را در آلمان بر عهده دارد که پس از مذاکره با وزارت نيرو، شرکت آب منطقه اي اصفهان بعنوان هماهنگ کننده ايراني طرح يکپارچه منابع آب زاينده رود(IWRM) معرفي شد.
مراحل اجراي اين طرح در تفاهمنامه اي مطابق با سه دوره پشتيباني مالي توسط وزارت علوم و تحقيقات دولت فدرال آلمان در سال 89 به امضاء رسيد.
برنامه ريزي اين طرح شامل سه مرحله `بررسي خصوصيات کلي حوضه و جمع آوري آمار و اطلاعات و تهيه ابزار مديريتي آب`،`توسعه راهبردها، تجهيزات و اجراي طرح` و `ارائه و تعميم نتايج` است.
7150 /6027
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد

سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی در مراسم رژه روز ارتش در شیراز با تبریک این روز و تقارن آن با روز‌های افتخارآفرین عملیات وعده صادق،گفت: با دوراندیشی حکیمانه و صدور فرمان قاطع امام راحل مبنی بر حمایت از ارتش در برابر توطئه‌های انحلال این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران، ارتشیان نشان دادند که ماهیت این سازمان وزین نظامی با ویژگی‌های مردمی بودن، انقلابی بودن، انقلابی ماندن، ایمان و ولایت مداری، نظم و انضباط، شجاعت، خطرپذیری و ده‌ها صفات و ویژگی دیگر، دستاوردی ارزشمند برای سربلندی، استقلال و اتحاد ایران امروز است.

او افزود: ارتش بار‌ها و بار‌ها در میدان‌های سخت و آزمون‌های دشوار، پاسخ این اعتماد و حمایت را به شایستگی نشان داد که نمونه بارز آن، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور به همراهی مردم عزیز، سپاه پهلوان و نیرو‌های مسلح، بسیج مخلص و با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن و صد‌ها هزار جانباز، آزاده و ایثارگر سرافراز در ۸ سال دفاع مقدس بود.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملکرد درخشان دفاعی ارتش و نیرو‌های مسلح به اقتدار نظام اسلامی منتج شده است، گفت: پیام انقلاب ایران به گونه‌ای به جهان مخابره شد که حالا همه می‌دانند «وعده صادق» نیرو‌های مسلح ایران به هر گونه تعدی به منافع، مرز‌ها و امنیت نظام اسلامی، پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد.

امیر رضایی با تاکید بر اینکه آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در پاسخ قاطع به تجاوز دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید و دل مردم مظلوم به ویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه مظلوم را شاد کرد، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیرو‌های مسلح است، افزود: این عملیات با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، دل دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مایوس کرد.

او سپس از نقش آفرینی ارتش در تقویت سپر قدرتمند دفاعی به نیکی یاد کرد و گفت: ارتش با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد و راه اندازی پایگاه‌های مختلف، از جمله پایگاه‌های راهبردی پهپادی و همینطور زیرزمینی و صد‌ها دستاورد نوین دفاعی در زمین، هوا، دریا، فضا و پیشرفت در عرصه‌های علوم و فناوری، سایه هرگونه تعرض و جسارت دشمنان زبون را از نظام و مردم شریف ایران، برداشته است.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس و کهگیلویه با بیان اینکه حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران همسو با انجام وظایف خطیر صیانت از تمامیت ارضی کشور، در راستای رسالت مردمی بودن توانسته در عرصه‌های مختلف خدمات رسانی کند، گفت: ارتش در هنگام وقوع بحران‌ها و رخداد‌های ناگوار، پاکسازی هزاران هکتار از زمین‌های آلوده به مین به‌جا مانده از دوران دفاع مقدس و مبارزه با انواع تهدیدات زیستی و بیماری‌ها به ویژه در دوران کرونا، با تقدیم صد‌ها شهید و جانباز، حضوری چشمگیر داشته است.

امیر رضایی گفت: مجاهدت‌های هم‌رزمان غیورمان در سپاه قهرمان، فراجای شجاع، بسیج مخلص، وزارت دفاع، نیروی هوایی، نیروی پدافند، نیروی دریای و نیروی زمینی، لبیک به فرمان امام خودشان برای قوی شدن و قوی ماندن و رسیدن به اوج بالندگی است.

فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: امروز روز بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و تکریم از فداکاری این دلاورمردان است که با ساختار جدید متحرک هجومی، رزمی و واکنش سریع برای انجام وظیفه خطیر دفاع از هزاران کیلومتر مرز‌های زمینی در نقاط مختلف و مقابله با تهدید‌ها در محیط پیرامونی، بخش عمده‌ای از عمر و زندگی خود را هزینه کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود
  • حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم
  • همکاری مردم و مسوولان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب بلوچستان شد
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسوولان در رفع مشکلات مردم
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰