Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا- مديرعامل شرکت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران گفت: امسال با همت و تلاش زراعان ايراني ، گندم مورد نياز کشور تامين شد و نيازي به واردات آرد و گندم نبود.

به گزارش ايرنا، يزدان سيف روز دوشنبه در حاشيه بازديد از کارخانه هاي آرد استان البرز افزود: تابستان امسال 9 ميليون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان خريداري شد که اين ميزان نياز داخلي را تامين کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت : امروز برخي واحدها توليدي کشور از جمله در استان البرز با فرآوري آرد و توليد محصولات غذايي نقش موثري در صادرات و درآمد ارزي دارند.
مديرعامل شرکت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران گفت: بارندگي هاي خوب سال زراعي جاري نويدبخش سال پرمحصولي است که بايد از ظرفيت نزولات جوي به خوبي بهره مند شد.
سيف افزود: طبق برنامه ريزي، سال آينده هرکيلو گرم گندم معمولي 16 هزار ريال از کشاورزان خريداري مي شود.
وي اظهار داشت: يکي از مشکلات کنوني کشور در بخش گندم و آرد قاچاق اين محصولات است که براي کنترل آن ، ساماندهي توزيع آرد در قالب برنامه هاي کنترلي به اجرا درآمده است.
سيف گفت: براين اساس کارخانه ها و صنايع مصرف کننده گندم و آرد بر مبناي ظرفيت توليد و محاسبه قيمت تعيين شده ، اين محصولات را تحويل مي گيرند.
7413/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین

علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است که پیش بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو خواهیم داشت.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده است.   وی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است.   معتمدی پور با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها با ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.   معتمدی بیان کرد: کار برداشت گندم و جو در استان توسط ۳۲۱ دستگاه کمباین با ۷۱ دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس انجام می شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین