Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي فارس، ضمن تاکيد بر لزوم واگذاري طرح هاي عمراني اين استان به پيمانکاران بومي، گفت: هم اينک بسياري از پروژه هاي فارس به پيمانکاران غير بومي و خارج از استان واگذار مي شود که اين خود مي تواند زمينه ساز فساد باشد.

به گزارش ايرنا جمال رازقي، عصر دوشنبه در ديدار با هيات رئيسه تشکل هاي نظام مهندسي ساختمان، کشاورزي و معدن فارس در شيراز افزود: اين پذيرفتني نيست در استاني که با مشکل بيکاري مواجه است، اجراي بخش زيادي از فعاليت هاي عمراني آن که مي تواند زمينه ساز فرصت هاي بسيار شغلي و منافع ديگر براي مردم فارس باشد به خارج از اين استان واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بي شک با همدلي و احساس مسئوليت بيشتر، تشکل هاي مختلف اين استان مي توانند در اين زمينه نقش مثبتي را ايفا و ضمن تاثيرگذاري بر تصميم سازي ها و تصميم گيري ها، از پيمانکاران استان حمايت کنند.
او اظهار داشت: الزام امروز استان فارس، انسجام و همبستگي هر چه بيشتر تشکل هاست و ما در اتاق بازرگاني اين استان به عنوان پارلمان بخش خصوصي در پي ايجاد انسجام و هم افزايي در استان هستيم.
رازقي، معادن فارس را برخوردار از ظرفيت هاي بسيار دانست و گفت: اين بخش از ظرفيت استان مي تواند در زمينه ارزش افزوده و ايجاد اشتغال، تاثيرگذار باشد اما اين توانايي هنوز ايجاد نشده و مشکلاتي در اين حوزه در استان وجود دارد که باعث شده اين ظرفيت ها به فعليت نرسد.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي فارس بيان کرد: اين استان با وجود اينکه 10درصد توليدات کشاورزي کشور را به خود اختصاص داده اما در بسياري بخش ها با مشکلات جدي مواجه است اما اين مشکلات هم با وحدت و همدلي تشکل ها قابل پيگيري و اصلاح است.
وي، اتاق بازرگاني فارس را از اتاق هاي پيشرو کشور در رده بندي هاي جهاني دانست و گفت: اين مجموعه بر سه محور اصلي حمايت همه جانبه از توليد در تمام بخش ها، صادرات و حمايت از کسب و کارهاي نوين تمرکز کرده و تاکنون نيز اقدامات ارزنده اي انجام داده است.
رازقي ادامه داد: ظرف سال هاي اخير در بحث حمايت از توليد، روان سازي و رفع موانع کسب و کار اقدامات و کارهاي بزرگي در فارس صورت گرفته به نحوي که اين استان بر اساس آمار و نتايج به دست آمده به لحاظ رتبه کسب و کار در بين پنج استان برتر کشور قرار دارد.
او افزود: يکي ديگر از رويکردهاي اصلي ما در اتاق بازرگاني فارس، توجه به صادرات است که در اين زمينه با موانعي از جمله بحران قيمت تمام شده در توليد و عدم امکان رقابت با کالاها در بازارهاي داخلي و جهاني مواجه هستيم اما مي کوشيم که اين موانع نيز برطرف شود.
رازقي اضافه کرد: اتاق بازرگاني فارس حمايت از کسب و کارهاي نوين و استارت آپ ها (کارآفرينان خلاق) را نيز به عنوان يک مساله مهم در دستور کار خود قرار داده است.
وي گفت: تلاش ما در اتاق بازرگاني فارس به عنوان طراح دفاتر تبادل فناوري در اتاق هاي بازرگاني کشور، در زمينه اکوسيستم کارآفريني، نوآوري و تسهيل کننده صادرات محصولات و خدمات دانش بنيان جنوب کشور است.
6122 /6118
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بخش خصوصی سبب تقویت تمام جامعه می‌شود

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تقویت بخش خصوصی را باعث تقویت اقتصاد و خیر و برکت برای جامعه و کشور دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شیخ یوسف جمالی در دیدار رئیس و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس که در محل دفتر امام جمعه اهل سنت بندرعباس برگزار شد، بر توجه به خواسته‌های بخش خصوصی تاکید کرد و اظهار داشت: جامعه و کشوری که اقتصاد قوی نداشته باشد، آن کشور قائم نیست و به تعبیر قرآن کریم قاعد است از این رو اسلام و قرآن بر داشتن اقتصاد قوی تاکید دارد.

وی ادامه داد: مال باعث قیام می‌شود و کشوری که مال نداشته باشد در مقابل دیگران ضعیف است و نمی‌تواند موفق باشد.

به گفته امام جمعه اهل سنت بندرعباس، تقویت بخش خصوصی باعث تقویت تمام جامعه می‌شود و اگر شما قوی شوید بقیه نهادها هم می‌توانند قوی شوند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید به دغدغه‌های بخش خصوصی توجه شود به طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید نگاه‌های غیر‌تخصصی کنار گذاشته شود و اگر قرار است به تعطیلی‌ها اضافه شود نباید فاصله روزهای کاری‌مان را با دیگر کشورها زیاد کنیم.

به گفته شیخ جمالی، اگر قرار است تعداد روزهای تعطیلی را افزایش دهیم بهترین زمان، روز شنبه است که می‌تواند در زمانه‌ای که ما تصمیم‌گیر اقتصاد جهانی نیستیم و تابعی از آن هستیم به دغدغه بخش خصوصی به ویژه تجار که در تعامل با جهان هستند جامه عمل بپوشاند.

وی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس در این زمینه دغدغه‌های بخش خصوصی را مدنظر قرار دهند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: عملکرد مجموعه اتاق بازرگانی در مسئولیت‌های اجتماعی قابل تقدیر است و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

در ادامه این نشست محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگان بندرعباس نیز با اشاره به اقدامات این مجموعه افزود: تلاش های اتاق بازرگانی در راستای تقویت بخش خصوصی است و در کنار وظایف اصلی خود در زمینه‌های مسئولیت‌های اجتماعی نیز مشارکت فعالانه ای داشته است.

به گفته وی، اتاق بازرگانی بندرعباس در حوادث مختلف از جمله کرونا، سیل، زلزله سایه خوش و... مشارکت داشته است.

صفا همچنین به مشارکت اتاق بازرگانی در مدرسه‌سازی افزود: در دوره گذشته به تعهدات خود در ساخت 14 مدرسه عمل کردیم که در دوره جدید نیز همین میزان مدرسه ساخته می شود.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان همچنین با انتقاد از طرح تعطیلی پنجشنبه ها تصریح کرد: این طرح ضربه سنگینی به تجار وارد می کند و عملا با دو روز تعطیلی خودمان و دو روز تعطیلی جهانی، می توان گفت که چهار روز در هفته از ارتباط با جهان عقب خواهیم افتاد.

صفا به ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: خوشبختانه با تلاش های دو دوره اخیر جایگاه اتاق بازرگانی هرمزگان از 34 به رتبه ششم ارتقا یافته است.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به کجا رسید؟
  • توجه به بخش خصوصی سبب تقویت تمام جامعه می‌شود
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود