Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – هم‌زمان با افزایش مخالفت‌های داخلی با توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دولت «ترزا می»، نخست‌وزیر این کشور روز دوشنبه اعلام کرد که رأی‌گیری پارلمان درباره این توافق را از ترس شکست به تأخیر انداخته است.

به گزارش ایرنا، «می» گفت که پس از شنیدن نگرانی نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیده است که هرچند حمایت‌های گسترده از بخش‌های مختلف توافق به‌دست‌آمده وجود دارد اما در رابطه با وضعیت ایرلند شمالی در دوره پسا برگزیت، نگرانی‌های عمیقی جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'به‌این‌ترتیب اگر قرار بود فردا رأی‌گیری انجام شود، این توافق با مخالفت گسترده‌ای مواجه می‌شد و از این منظر تاریخ این رأی‌گیری را به تأخیر می‌اندازیم و از ایجاد شکاف بیشتر میان نمایندگان خودداری می‌کنیم.'
توافقنامه برگزیت که پس از دو سال مذاکرات فشرده انگلیس و اتحادیه اروپا، ماه گذشته در بروکسل به تصویب سران 27 کشور اروپایی رسید قرار بود فردا در پارلمان انگلیس به رأی گذاشته شود تا پس از تائید ملکه انگلیس به قانون تبدیل شود.
نخست‌وزیر انگلیس در سخنان خود تاریخی برای برگزاری این رأی‌گیری مشخص نکرده است. بااین‌حال چنانچه پارلمان این کشور با توافق یادشده مخالفت کند، ناظران پیش‌بینی می‌کنند که یا انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، یا نخست‌وزیر استعفا می‌دهد و انتخابات سراسری آغاز می‌شود و یا اینکه همه‌پرسی مجدد برگزیت برگزار خواهد شد.
فضای این روزهای پارلمان انگلیس حاکی از آن است که بیشتر نمایندگان با توافق به‌دست‌آمده به‌ویژه وضعیت ایرلند شمالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موافق نیستند.
هرچند آن‌ها با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هم موافق نیستند اما این تنها شانس آن‌هاست که بتوانند «ترزا می» را از مقام نخست‌وزیری برکنار کنند.
انگلیس 29 مارس سال آینده به‌طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و نخست‌وزیر که تاکنون 4 وزیر خود را در اعتراض برنامه دولت درباره خروج از اتحادیه اروپا ازدست‌داده در سخت‌ترین مبارزات سیاسی خود بایستی تلاش کند تا پیش از ماه مارس سال آینده، موافقت نمایندگان پارلمان را کسب کند.
رئیس شورای اروپا پیش‌تر هشدار داده است که چنانچه پارلمان انگلیس به توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا رأی موافق ندهد یا برگزیت صورت نمی‌گیرد و یا انگلیس بدون دست‌یابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.
وی تصریح کرد که توافق به‌دست‌آمده بهترین و تنها سند قابل‌دستیابی است. اما اگر پارلمان [انگلیس] به آن رأی ندهد به شما اطمینان می‌دهم که ما برای هر سناریویی آمادگی داریم.
شبک**اروپام ** هـ ن **1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس برگزيت ترزا مي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «ثائر الجبوری» عضو یکی از کمیسیون‌های تخصصی پارلمان عراق تاکید کرد که این کشور پنج هزار مورد اقدام نظامی ناقض حاکمیت ملی خود را از سوی ترکیه ثبت کرده است.

وی افزود: در جریان این اقدامات ترکیه ده‌ها تن جان خود را از دست داده‌اند. ترکیه باید به این قبیل اقدامات خود از طریق یک توافق جدید که حاکمیت عراق را تضمین کند پایان دهد.

الجبوری تصریح کرد: نفوذ زمینی ترکیه در داخل خاک عراق بر اساس توافق آنکارا با رژیم بعث صورت می‌گیرد و باید متوقف شود.

وی بیان کرد: پرونده آب نیز که یکی از مهم‌ترین پرونده‌ها محسوب می‌شود باید در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به بغداد حل شود.

پیش از این «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده بود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور به عراق سفر خواهد کرد. این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6085228

دیگر خبرها

  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی