Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از هرمزگان؛ دکتر منصور فرهادی رییس خانه نخبگان استان هرمزگان عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ما در بندرعباس اعلام کرد: مهمترین اولویت خانه نخبگان در سه ماهه پایانی سال 97 شناسایی نخبگان هرمزگانی و شناسنانه دار کردن آنها بر اساس سوابق علمی می باشد

وی تصریح کرد: در حال تدوین دستورالعمل شناسایی نخبگان بر اساس دستورالعمل سازمانی و در نظر گرفتن شرایط  خاص هرمزگان هستیم تا با نگاه آکادمیک و کاملا علمی و بر اساس جدول امتیاز بندی بصورت کمی نخبگان واقعی استان را شناسایی کنیم و در این مسیر از هرگونه دخل و تصرف سلیقه ای به شدت جلوگیری میشود، پس از آماده سازی دستورالعمل از طریق رسانه ها فراخوان عمومی را اعلام میکنیم تا همه افراد شایسته و صاحب پژوهش و ایده از 13 شهرستان استان و حتی دورترین روستاهای هرمزگان برای عضویت در خانه نخبگان هرمزگان اقدام کنند
رییس خانه نخبگان هرمزگان تاکید کرد: پس از دریافت درخواستها به بررسی و داوری درخواست ها در کارگروهای تخصصی می پردازیم و بر اساس امتیاز بالاترین امتیازها به عنوان عضو خانه انتخاب می شوند قطعا این سیکل رقابتی نیست و افرادی که حد نصاب را کسب کنند به عنوان عضو خانه نخبگان هرمزگان شناخته میشوند و برای آنها کارت شناسایی معتبر و معرفینامه صادر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهادی بیان داشت: از ابتدای سال 98 برنامه های مختلف رفاهی برای نخبگان هرمزگانی تدوین کرده ایم که شامل خدماتی در شان و جایگاه نخبگان خواهد بود، همچنین برنامه های مختلفی شامل اردوها و بازدیدهای علمی داخل و خارج استان، تشکیل کارگروههای تخصصی جهت رفع مشکلات استان و عقد قراردادهای پژوهشی با صنایع هرمزگان از سایر برنامه های سال 98 خانه نخبگان هرمزگان خواهد بود.
وی افزود:معتقدم با شناسایی و جذب نخبگان هرمزگانی در خانه نخبگان ظرفیت بسیار بزرگی برای حل مشکلات استان در حوزه های مختلف ایجاد خواهد شد زیرا نخبگان با توجه به استعداد و تخصص خود سرمایه ارزشمندی هستند که هر کدام از آنها از یک چاه نفت برای کشور ارزشمند تر هستند درصورتیکه ما قدرشان را بدانیم و با برنامه ریزی صحیح آنها را در پروژه های اولویت دار و استراتژیک بکار گیریم.
فرهادی تاکید کرد: در این راستا دست حمایت بسوی همه مسولان اجرایی و قانونگذار استان دراز می کنیم تا بتوانیم با حمایت مسولان دولتی اتصال بین نخبگان و بخش های مورد نیاز به نخبگان را برقرار کنیم.
رییس خانه نخبگان اظهار داشت: به نخبگان هرمزگانی نیز یقین می دهیم که با تلاش شبانه روزی و همکارانمان در راستای حل معضلات نخبگان و کمک به پیشرفت علمی پژوهشی آنها خانه نخبگان از هیچ تلاشی دست بر نمی دارد و به معنای واقعی کلمه خانه نخبگان هرمزگان، خانه نخبگان خواهد .

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری ابلاغ شد

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از تصویب و ابلاغ "شیوه‌نامه شناسایی، رشد و تعالی صاحبان استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی" خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رسول محمدقلی؛ معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان در راستای گسترش دایره نخبگی برمبنای سند راهبردی کشور در امور نخبگان و با هدف توانمندسازی، مهارت‌افزایی و ایجاد زمینه‌های رشد و شکوفایی حداکثری استعدادهای فردی و گروهی صاحبان استعدادهای برتر در حوزه‌های ادبی، هنری و مهارتی، از این افراد پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: براین اساس، مبتنی بر رویکرد شناسایی فعال، اطلاعات حائزان شرایط از مراکز مرتبط استعلام و بدون نیاز به ثبت درخواست ذی‌نفعان، برای هر یک در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی پرونده تشکیل می‌شود؛ سپس از حائزان شرایط برای ورود به مسیر نخبگی در بنیاد ملی دعوت به عمل می‌آید.

محمدقلی با بیان اینکه برگزیدگان رویدادهای سطح 1 در هر کدام از حوزه‌های ذکر شده و همچنین توصیه‌شدگان از سوی نهادهای معتبر، از جمله حائزان شرایط ورود به مسیر نخبگی بنیاد ملی هستند، گفت: در این طرح، هر یک از برگزیدگان پس از انتخاب استاد راهبر، «برنامه توانمندساز» خود در مسیر نخبگی را با همکاری وی تدوین و اجرایی می‌سازند.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: "برنامه توانمندساز" شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در سه بخش «تخصصی- تحصیلی»، «توسعه مهارت‌های فردی» و «فرهنگی و اجتماعی» متناسب با سن برگزیده و در چارچوب شیوه‌نامه، با همکاری استاد راهبر و برگزیده برای یک‌سال تدوین و اجرا می‌شود.

سند تحول بنیاد ملی نخبگان منتشر خواهد شد

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان، به منظور انجام فعالیت‌های برنامه توانمندساز در مسیر نخبگی از سوی برگزیده، امکان بهره‌مندی از اعتبار و تسهیلاتی را فراهم می‌‌کند نیز گفت: اعتبار مالی انجام فعالیت‌های برنامه توانمندساز، لحاظ امتیاز برای بهره‌مندی از تسهیلات ویژه بنیاد ملی شامل کمک‌هزینۀ حضور در مجامع تخصصی خارج از کشور، تسهیلات خدمت نظام‌وظیفه، جذب در دستگاه­های اجرایی و همچنین خدمات تسهیلگر مانند ارائه کمک‌هزینه به منظور تولید اثر و خرید تجهیزات، بخشی از تسهیلاتی است که بنیاد به برگزیدگان این حوزه ها ارائه می‌کند.

محمدقلی اضافه کرد: همچنین بنیاد در نظر دارد از رویدادهای سطح 2 حوزه های تخصصی ذکر شده حمایت کند. سطح اعتباربخشی به این رویدادها، با توجه به میزان پشتیبانی از برگزیدگان پس از کسب جوایز، مشخص می­‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در ۱۴۰۳
  • برگزاری دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی و ملی‌پوشان
  • شیوه‌نامه شناسایی صاحبان استعدادهای برتر در مسیر نخبگی ابلاغ شد
  • حضور دو مستندساز هرمزگانی در اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • شیوه‌نامه شناسایی استعداد‌های برتر ادبی و هنری ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری ابلاغ شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد
  • دو هنرمند هرمزگانی موفق به دریافت نشان فاخر صنایع‌دستی شدند
  • نوزاد ۶ماهه؛ قربانی قتل‌عام خانوادگی