Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تیم فوتبال منچستریونایتد تحت هدایت «آقای خاص» سیستمی بسته و دفاعی را به کار گرفته که متعاقبا از آمار گل های این تیم کاسته است اما عادت دیرینه شیاطین سرخ در دوران حضور «سر الکس فرگوسن» بزرگ تحقیر تیم های بالانشین با تحمیل شکست های سنگین بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آمار گلزنی های تیم فوتبال منچستر یونایتد شاید طی چند فصل اخیر نزول پیدا کرده باشد اما شیاطین سرخ از زمان شکل گیری لیگ برتر جزیره، شکست های تحقیرآمیزی را به برخی از تیم ها تحمیل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرخپوشان اولدترافورد تحت هدایت سرمربی کنونی خود یعنی «خوزه مورینیو» بیشتر با سیستم دفاعی و اصطلاحا بسته بازی می کنند اما یادمان نرود که عادت همیشگی قهرمان 13 دوره لیگ برتر انگلیس تحت هدایت «سر الکس فرگوسن» افسانه ای، تحمیل شکست های سنگین به تیم های بزرگ و بالانشین جدول رده بندی بوده است.

9 - بولتون صفر – منچستریونایتد 6 (فوریه 1996)
شیاطین سرخ در سال 1996 در برندن پارک (ورزشگاه بولتون) به لطف 2 گل زودهنگام و چهار گلی که در 20 دقیقه پایانی به ثمر رساندند، میزبان را متلاشی کردند.
ضربه آرام «دیوید بکهام» در دقیقه پنج که قفل دروازه بولتون را گشود با گل ضربه سر «استیو بروس» در دقیقه 15 همراه شد و تمام این اتفاقات پیش از به توپ بسته شدن دورازه حریف در 20 دقیقه پایانی رخ داد، 20 دقیقه طوفانی که عرق سردی روی پیشانی میزبان مستاصل نشاند.
گل دقیقه 70«اندی کل» با دبل سه دقیقه ای «پل اسکولز» و تک گل «نیکی بات» که در زمان های تلف شده به ثمر رسید، نسخه بولتون را پیچید.

8 - منچستریونایتد 6- برفورد سیتی صفر (سپتامبر 2000)
مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر جزیره یعنی منچستر یونایتد در این سال از بردفوردی میزبانی می کرد که در روز پایانی رقابت های فصل پیش از آن، از سقوط به دسته پایین تر فرار کرده بود.
شیاطین سرخ برای باز کردن دروازه بردفورد تنها به 11 دقیقه زمان نیاز داشتند؛ در واقع گل «اندی کل» افتتاحیه جشنواره ای بود که قرمزها در اولدترافورد به راه انداختند.
«کویینتون فورتونه» و «تدی شرینگهام» پیش از آنکه بکهام گل اختتامیه را برای شاگردان فرگوسن بزند، هر کدام 2 گل به ثمر رساندند.
یونایتدها در آن فصل عنوان قهرمانی لیگ برتر را برای هفتمین بار از آن خود کردند، این در حالی بود که تیم همسایه یعنی منچستر سیتی در قعر جدول رده بندی دست و پا می زد و حتی قادر نبود خود را از مهلکه سقوط برهاند.

7 – منچسترتیونایتد 6 – نیوکاسل صفر (ژانویه 2008)
«کریستیانو رونالدو» نخستین هت تریک خود را در پیروزی شش بر صفر یونایتدها مقابل نیوکاسل به ثبت رساند.
شیاطین سرخ با وجود تسلط بر بازی در نیمه نخست، با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند و تنها 4 دقیقه پس از به صدا در آمدن سوت آغاز بازی در نیمه دوم، رونالدوی محبوب فرگوسن نخستین گل زنجیره هت تریکش را از روی یک ضربه آزاد وارد دروازه نیوکاسل کرد.
در ادامه، «کارلوس توز» 2 بار قفل نیمه باز دروازه حریف را باز کرد و گل «ریو فردیناند» حسن ختام شب 6 تایی شدن زاغ های سیاه بود؛ زاغ هایی که منجر به اخراج «آلن اسمیت» هافبک سابق منچستریونایتد از زمین بازی شده بودند.
یونایتدها در ادامه، دهمین قهرمانی خود را در لیگ برتر انگلیس جشن گرفتند و شیرینی آن را پس از پیروزی مقابل چلسی در مسکو و در قالب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، چند برابر کردند.

6 - منچستریونایتد 7 – وستهم یک (آوریل 2000)
یونایتدها در جریان پیروزی پر گلی دیگر، تحت هدایت فرگوسن در دقیقه دهم نیمه اول با گل «پائولو ونچوپه» که با پاس گل مدافعی که بعدها به جمع اولدترافوردی ها پیوست یعنی «ریو فردیناند»، از حریف خود عقب افتادند.
اما برتری وستهم زیاد دوام نیاورد و آنها 14 دقیقه بعد تسلیم ضربه سهمگین «پل اسکولز» که از فاصله ای دور نواخته شده بود، شدند و در ادامه با گل «دنیس اروین» که پس از مهار ناقص توسط دروازه بان حریف به ثمر رسید، از وستهم پیش افتادند.
ضربه سر «دوایت یورک» گل چهارم را برای قرمزها به ارمغان آورد و سر و صدای چکش ها را خواباند؛ اسکولز هت تریک خود را از روی نقطه پنالتی و با یک ضربه استادانه تکمیل کرد.
بکهام هم سهم خود را از جشنواره گل اولدترافورد با ضربات ایستگاهی خاص خودش برداشت «اوله گانر سولسشیائر» تعویضی هم، پرونده بعد از ظهر شلوغ شیاطین سرخ را بست.

5 – منچستر یونایتد 7 – بلکبرن یک (نوامبر 2010)
«دیمیتار برباتوف» به تنهایی پنج گل به ثمر رساند تا به چهارمین بازیکنی تبدیل شود که تنها در یک بازی لیگ برتر جزیره پنج بار گلزنی می کند؛ علاوه بر این، او پس از «اندی کل» به دومین بازیکن منچستریونایتد بدل شد که این رکورد را کسب کرده است.
یونایتدها در نیمه اول به لطف دبل مهاجم بلغار خود و تک گل «پارک جی سونگ» نیمه نخست را با سه گل به رختکن رفتند؛ برباتوف در ادامه سه بار دیگر دروازه بلکبرن را باز کرد و «نانی» هم کار میهمان را یکسره کرد.
شیاطین سرخ آن فصل را با قهرمانی تمام کردند تا دوازدهمین قهرمانی لیگ برتر آنان با اختلاف قابل قوبل 9 امتیازی، رقم بخورد.

4 – منچستریونایتد 8 – آرسنال 2 (آگوست 2011)
شکست هشت بر 2 یکی از فاحش ترین شکست های متحمل شده توسط توپچی ها بود؛ تیمی که در آن دوران رقیب شماره یک شیاطین سرخ محسوب می شد.
در این بازی مهیج، پنج بازیکن متفاوت برای تیم فرگوسن گلزنی کردند؛ «دنی ولبک»، «اشلی یانگ»، «وین رونی» (سه گل)، «نانی» و «پارک جی سونگ».
شیاطین سرخ قهرمانی را در این فصل تنها به دلیل تفاضل گل به منچسترسیتی واگذار کردند.

3 – منچستریونایتد 7 – بارنزلی صفر (اکتبر 1997)
«اندی کل» در نیمه نخست هت تریک کرد و «رایان گیگز» سر و ته نیمه ها را با گل های خود دوخت؛ علاوه بر این اسکولز و «کارل پوبورسکی» هم سهم خود را از بازار حراج گل های منچستر برداشتند.
شاگردان فرگوسن در ادامه فصل را در جایگاه دوم و پشت سر آرسنالی که نخستین قهرمانی خود را تحت هدایت «آرسن ونگر» که خود به نخستین سرمربی غیر انگلیسی فاتح لیگ برتر لقب گرفت، جشن می گرفت، به پایان رساندند.
در سوی مقابل بارنزلی اگرچه به دسته پایین تر سقوط کرد اما در دور پنجم جام اتحادیه با حذف یونایتد، انتقام خود را از شیاطین سرخ گرفت.

2 – ناتینگهام فارست 1 – منچستریونایتد 8 (فوریه 1999)
پیروزی پر گل مقابل ناتینگهام فارست در فصلی که به فتح سه گانه توسط یونایتدها منجر شد، رخ داد؛ زمانی که آنها لیگ برتر، جام اتحادیه و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کردند تا به نخستین تیم انگلیسی مفتخر به این عنوان تبدیل شوند.
دوایت یورک و اندی کل هر کدام 2 گل به نام خود ثبت کردند و این در حالی است که سولسشیائر دوست داشتنی بار دیگر به عنوان تعویض طلایی چهار بار دیگر قفل دروازه میزبان را شکست تا پرگل ترین پیروزی خارج از خانه یوناتیدها در تاریخ لیگ برتر انگلیس رقم بخورد.
لازم به ذکر است این پیروزی با فاجعه هوایی مونیخ نیز تلاقی داشت.

1 – منچستریونایتد 9 – ایپسویچ تاون صفر (مارس 1995)
برتری 9 گُله یونایتدها مقابل ایپسویچ، به تنها پیروزی با بالاترین میزان اختلاف گل در تاریخ لیگ برتر جزیره تبدیل شد.
اندی کل در این بازی به نخستین بازیکنی لیگ برتری تبدیل شد که در جریان یک بازی پنج بار گل می زند، با این وجود چهار بازیکن دیگر شامل آلن شیرر، ژرمین دفو، دیمیتار برباتوف و سرخیو آگوئرو در سال های بعد موفق شدند به چنین موفقیتی دست یابند.
شیاطین سرخ در آن فصل تنها با یک امتیاز کمتر نسبت به بلکبرن، قهرمانی را از دست دادند.
ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش منچستريونايتد پيروزي هاي پرگل ليگ برتر جزيره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب کسی نخوابد؛ انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر

پس از مشخص‌شدن سرنوشت دو تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴-۲۰۲۳، چهارشنبه‌شب (امشب) با برگزاری دو بازی حساس دیگر، تکلیف تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی به صورت کامل مشخص می‌شود. در دو بازی همزمان از ساعت ۲۲:۳۰ امشب (چهارشنبه) رئال مادرید در ورزشگاه اتحاد مقابل منچسترسیتی قرار می‌گیرد و بایرن‌مونیخ هم از آرسنال میزبانی خواهد کرد.

بایرن‌مونیخ - آرسنال

بایرن هفته گذشته در بازی رفت دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل آرسنال قرار گرفت و کمی خوش‌شانس بود که شکست نخورد. اگر برخورد بوکایو ساکا با مانوئل نویر در لحظات پایانی خطای پنالتی اعلام می‌شد، امکان داشت آرسنال با نتیجه سه بر دو برنده شود.

بایرن در حالی وارد این بازی حساس شده بود که تمرکز زیادی روی سرنوشت قهرمان بوندسلیگا داشت و با وجود برتری دو بر صفر مقابل کلن امیدوار بود بایرلورکوزن مقابل وردربرمن برنده نشود، اما تیم تحت هدایت ژابی آلونسو با نتیجه پنج بر صفر این بازی را با برد پشت سر گذاشت تا پنج هفته مانده به پایان فصل، قهرمان بوندسلیگا شود.

بایرن بعد از پایان کورس قهرمانی بوندسلیگا اکنون تمام تمرکزش را روی مسابقات اروپایی می‌گذارد. باواریایی‌ها در ۱۷ بازی از ۱۸ بازی اخیرشان که در دور رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان شکست نخورده‌اند، موفق به صعود به دور بعد شده‌اند. آنها همچنین در ۱۴ بازی اخی خانگی‌شان در اروپا طعم شکست را نچشیده‌اند.

تنها ناکامی بایرن‌مونیخ در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به دست لیورپول در فصل ۲۰۱۹ - ۲۰۱۸ رقم خورد. لیورپول این روز‌ها یکی از رقبای آرسنال در کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس شمرده می‌‎شود که البته این هفته با نتیجه دو بر صفر مقابل کریستال پالاس شکست خورد. آرسنال با شکست غیرمنتظره برابر استون‌ویلا به این بازی حساس می‌رسد. توپچی‌ها با گل‌های لئون بیلی و اولی واتکینز در این مصاف شکست خوردند تا فرصت صدرنشینی را از دست داده و به منچسترسیتی اجازه دهند با برتری پنج بر یک مقابل لوتون‌تاون به رده نخست صعود کند.

اولین شکست آرسنال در سال ۲۰۲۴ مقابل استون‌ویلا رقم خورد تا بازیکنان میکل آرتتا با شرایطی متفاوت راهی بازی برگشت با بایرن شوند. با این حال توپچی‌ها با تکیه بر آماری قابل توجه در این بازی شرکت می‌کنند. توپچی‌ها در شش بازی اخیر خارج از خانه خود تنها سه گل دریافت کرده‌اند و در سه بازی اخیر هم دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند.

آرسنال پس از باخت‌های پیاپی پنج بر یک خارج از خانه مقابل بایرن در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، به مونیخ بازگشته است. آرسنال تنها در یکی از شش بازی خارج از خانه مقابل بایرن موفق به کسب برد شده است. در آن بازی آرسنال با نتیجه دو بر صفر دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی در مارس ۲۰۱۳ را به نفع خود رقم زد، اما به دلیل لغو قانون گل‌های خارج از خانه، بی اهمیت بود و به صعودشان کمک نکرد.

منچسترسیتی - رئال مادرید

بازی رئال مادرید و منچسترسیتی به میزبانی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو هیجان‌انگیز و دیدنی بود. بعد از گل برناردو سیلوا از روی ضربه ایستگاهی، گل رودریگو و گل‌به‌خودی روبن دیاس موجب شد تا طی ۱۵ دقیقه بازی دو بر یک به سود رئال مادرید شود. بازی در نیمه دوم با گل‌های دیدنی فیل فودن و یوشکو گواردیول همراه شد و رئال که برای فرار از شکست تلاش می‌کرد در نهایت موفق شد با گل فده والورده بازی را به تساوی سه بر سه برساند.

به صورت تصادفی در هر یک از دو بازی اخیر منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس هم شش گل به ثمر رسیده است. سیتی قبل از بازی رفت مقابل رئال چهار بر دو کریستال‌پالاس را شکست داد و در بازی هفته اخیر هم پنج بر یک لوتون تاون را شکست داد. برد روز یکشنبه خوشحالی بزرگی را به منچسترسیتی هدیه داد؛ چرا که آنها به عنوان قهرمان سه گانه سال گذشته با اختلاف دو امتیازی به رده نخست رسیده‌اند و جلوتر از لیورپول و آرسنال در صدر جدول حضور دارند.

سیتی که از زمان شکست مقابل استون‌ویلا در ماه دسامبر طی ۲۷ بازی در تمام تورنمنت‌ها شکست نخورده امشب تلاش خواهد کرد تا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند. در صورتی که آنها به برد مقابل رئال برسند به رکورد شکست‌ناپذیری در ۴۲ بازی خانگی دست پیدا خواهند کرد. از نوامبر ۲۰۲۲ - قبل از جام جهانی قطر - منچسترسیتی در خانه شکست نخورده، اما رئال مادرید با هدایت کارلو آنچلوتی با کامبک‌های هیجان‌انگیز در لیگ قهرمانان اروپا به‌خصوص مقابل سیتی، غریبه نیست.

به لطف ضربه دیدنی والورده در سانتیاگو برنابئو، رئال هنوز طعم شکست در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را نچشیده و طی پنج بازی خارج از خانه در این تورنمنت به چهار برد دست پیدا کرده است. رئال در لالیگا هم وضعیت خوبی دارد. رئال در بازی خارج از خانه مقابل مایورکا به لطف گل اورلین شوآمنی با نتیجه یک بر صفر برنده شد.

 این برد به تیم آنچلوتی اجازه داد در فاصله هفت هفته مانده به پایان فصل با هشت امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونای رده دومی در صدر بایستد. رئال مانند سیتی رکورد طولانی‌مدتی برای شکست‌ناپذیری ندارد، اما قهرمان چهارده‌باره اروپا در ۱۵ بازی گذشته طعم شکست را نچشیده است.

منبع: ایسنا

tags # منچسترسیتی ، آرسنال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پایان شکست ناپذیری الهلال ، پیروزی نامطمئن اولسان
  • امشب کسی نخوابد؛ انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
  • بعد از 6 سال: منچستریونایتد قهرمان لیگ شد
  • پاداش منچستریونایتد به کوبی مینو؛ قرارداد جدید با حقوق بیشتر
  • برچسب قیمت سنگین اورتون روی مدافع مدنظر منچستریونایتد
  • در دنیای شیاطین سرخ، تنها یک سر الکس فرگوسن وجود دارد! / انیمیشن عمر مومنی
  • (ویدئو) اعتراف اسرائیلی‌ها به تحمیل خسارت سنگین از اقدام تنبیهی ایران
  • جنجال جدید ستاره منچستریونایتد و برخورد شدید تن‌هاخ
  • بازیکنان منچستریونایتد در انتظار اخراج اریک تن هاخ
  • عاقبت لایک‌های جنجالی: الخاندرو گارناچو توسط اریک تن هاخ تنبیه می‌شود!