Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:52:26 GMT

جام جهانی ۲۰۱۸ گردشگران روسیه را ۱۵ درصد بیشتر کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۲۱۹۹

جام جهانی ۲۰۱۸ گردشگران روسیه را ۱۵ درصد بیشتر کرد

روسیه از افزایش شمار گردشگران خارجی در این کشور تا ۱۵ درصد خبر داده و آن را مرهون جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ دانسته است.

به گزارش ایسنا، «تاتیانا منشیکووا» ـ جانشین مدیریت بخش تورهای گردشگری دولتی و امنیت گردشگری و رییس بخش منابع اطلاعاتی و امنیت گردشگری آژانس فدرال توریسم در روسیه ـ‌ اعلام کرد: تابستان امسال گردشگری در مناطق مختلف روسیه به میزان ۱۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، بهبود کیفیت زیرساخت‌ها و خدمات، سیاست‌های مناسب، رشد و توسعه سریع خدمات گردشگری که آغاز آن به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد، از جمله مهمترین فاکتورهای افزایش تقاضا برای گردشگری و رشد این صنعت در روسیه است.

منشیکووا به نتایج اولیه گردشگری در فصل تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی که حاکی از افزایش چشمگیر شمار گردشگران در قیاس با سال گذشته بود، اشاره کرد و افزود: در سال ۲۱۰۷ میلادی، بیش از ۵۶ میلیون گردشگر در روسیه به گردش و استراحت پرداختند. این انتظار می‌رود شاخص رشد در کل سال ۲۰۱۸ افزایش داشته باشد.

رییس بخش منابع اطلاعاتی و امنیت گردشگری آژانس فدرال توریسم در روسیه تاکید کرد: دو رقابت بزرگ جهانی المپیک زمستانی ۲۰۱۴ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که در چارچوب برگزاری آن‌ها زیرساخت‌های گردشگری در شهر ها و مناطق مختلف روسیه ایجاد شد از جمله فاکتور های تاثیرگذار دیگری در افزایش نرخ گردشگری در روسیه است.

رایزنی فرهنگی ایران در روسیه که این مطلب را در اختیار ایسنا قرار داده است، اعلام کرد: در فدراسیون روسیه برنامه جامع هدفمندی در حوزه توسعه گردشگری و جذب توریست در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ اجرا شد که مطابق با آن حدود ۴۵ سازمان و کمپانی بزرگ وابسته با هدف مشترک در مناطق مختلف روسیه (۳۵ منطقه این کشور) در حوزه گردشگری فعال شد.

تاتیانا منشیکووا در این‌باره گفت: مرکز گردشگری روسیه طرح جدیدِ برنامه جامع هدفمند توسعه گردشگری و جذب توریست را برای سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ تهیه و سازماندهی کرده و به فدراسیون گردشگری روسیه ارائه کرده است.

به گفته جانشین مدیریت بخش تورهای گردشگری دولتی و امنیت گردشگری روسیه، ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری بزرگ گردشگری در این طرح جامع و هدفمند در نظر گرفته شده است که منطقه آلتایسکی در سیبری که یکی از مناطق پربازدید به حساب می‌آید، یکی از اهداف این طرح‌های پیش‌بینی شده است.

روسیه پس از تسهیل کردن صدور روادید به یکی از مقاصد اصلی سفر ایرانی‌ها تبدیل شد. آمار دقیقی از جمعیت ایرانی‌هایی که برای تماشای جام جهانی ۲۰۱۸ به این کشور سفر کردند در دست نیست اما منابع غیررسمی از سفر دست‌کم ۳ هزار ایرانی در بازه برگزاری مسابقات جام جهانی به این کشور خبر داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روسيه گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در مریوان

 اسماعیل احمدی در بازدید میدانی از تاسیسات گردشگری این شهرستان که با همراهی رئیس اداره میراث‌فرهنگی مریوان انجام شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش حضور گردشگران و مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور به شهرستان و تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی دائم، اهمیت ارائه خدمات مطلوب از سوی کارکنان مراکز اقامتی و خدمات گردشگری در ایام نوروز دوچندان می‌شود.

فرماندار مریوان افزود: با تلاش اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان، ١٧ مدرسه، ۲ سالن ورزشی، دو خانه معلم، ۲ خوابگاه آموزش و پرورش و یک خوابگاه ورزشی نیز به صورت موقت برای اسکان مسافران اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه احساس رضایت گردشگران در ایام نوروز می‌تواند تا حد بسیار بالایی در مقوله جذب گردشگر موثر باشد، عنوان کرد: رعایت شئونات اسلامی و حرمت ماه مبارک، یکی از اصلی‌ترین وظایف دستگاه‌های نظارتی در این ایام است که باید بیش از پیش مدنظر واقع شود.

شهرستان مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • توسعه جاذبه‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • افزایش ۲ برابری ورود گردشگران نوروزی به سردشت
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • اقامت گردشگران در مهاباد ۲۷ درصد افزایش یافت
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • افزون بر سه هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری میامی در استان سمنان بازدید کردند
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • افزایش ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در مریوان