Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:23:36 GMT

حقوق بشر تفکیک ناپذیر است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۲۲۶۰

حقوق بشر تفکیک ناپذیر است

تهران- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت10 دسامبر روز جهانی حقوق بشر، بر تفکیک ناپذیر بودن حقوق بشر تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «آنتونیو گوتروش» روز دوشنبه در این پیام اظهارداشت: هیچ کس نمی تواند میان حقوق فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مدنی دست به انتخاب بزند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در بخشی از این پیام آورده است: اعلامیه جهانی حقوق بشر، برای هفتاد سال چراغ راه جهانی بوده که برای منزلت، برابری و سعادت انسان درخشیده و امید را با خود به عرصه های تیره و تار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقوق تصریح شده در این اعلامیه، نسبت به هر فرد- فارغ از نژاد، اعتقاد، مکان یا سایر تمایزات از هر نوع اعمال می شود.
گوتروش در ادامه پیام با عالم گیر و ابدی بودن حقوق بشر اظهار می دارد: امروز مدافعان حقوق بشر را نیز ارج می نهیم که زندگی خود را برای حمایت از افراد در مقابل نفرت، نژادپرستی، نابردباری و سرکوب روزافزون به مخاطره می اندازند.
وی با بیان تحت فشار بودن حقوق بشر در سراسر جهان خاطرنشان کرد: ارزش های جهانی رو به تحلیل می روند و حاکمیت قانون در حال سست شدن است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، تعهد مشترک ما آشکار است، اجازه دهید از حقوق بشر از هر فرد و در هر جا دفاع کنیم.
اجتمام** 7329*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حقوق بشر روز جهاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است

علی سلاجقه، در پنجاهمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در این کارگروه برگزار شد، بیان کرد: آیندگان از ما در خصوص آتش زدن سرمایه‌ها خرده خواهند گرفت و باید با تفکیک زباله از مبدا به سمت کاهش زباله سوزی حرکت کنیم. لازم است همه ما مکلف باشیم در کنار برنامه‌های زودگذر و کوتاه مدت برنامه دراز مدت اصلی ما تفکیک زباله از مبدا باشد که در صورت فرهنگ سازی اثر ماندگاری هم برای کشور دارد.

وی ضمن تبریک روز معلم، افزود: گزارش‌های ارائه شده از سوی استان‌های ایلام و گیلان امیدوار کننده است و این استان‌ها می‌توانند الگوی مطلوبی برای کشور باشند. همچنین سایر استان‌ها هم باید از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی استفاده لازم را ببرند تا مردم با روحیه‌ای شاد توانایی مشارکت در تمام زیرساخت‌ها را داشته باشند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: گزارش‌ها نشان دهنده این است که دولت به صورت اصولی و میدانی به این حوزه ورود پیدا کرده و در حوزه اقتصاد و محیط زیست یکی از میثاق‌های ملی دولت کنترل تراز آلاینده محیط زیستی و حرکت آن به سمت شیب منفی است.

سلاجقه در خصوص لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در بحث مدیریت پسماند، گفت: ما در حوزه فنی، اقتصادی، محیط‌زیستی و پیوست‌های فرهنگی از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور در تمام سطوح حمایت و استفاده می‌کنیم و از آنجا که ظرفیت و توانایی جوان‌ها در تمام زمینه‌ها نمایانگر است انتظار می‌رود وارد میدان شده و در صورت نبود یک فناوری به تعقیب، بررسی و ایجاد آن بپردازند.

وی با اشاره به معذوریت و محدودیت‌های موجود در کشور یادآور شد: لازم است با تدبیر در خصوص مؤلفه‌های موجود در حوزه محیط زیست و اقتصاد با انتخاب بهترین گزینه به انجام کار پرداخته شود تا با انجام تکلیف برای کشور پاسخگوی مردم باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است