Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلانشهر اصفهان با صدها اثر تاریخی که میدان نقش جهان، کاخ چهلستون و مسجد جامع آن به ثبت جهانی رسیده است، یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود اما خشکسالی مبتلابه سال های اخیر و فرو نشست زمین ناشی از آن، آینده آثار فرهنگی این شهر مظهر تاریخ و تمدن ایران زمین را تهدید می کند.
به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز دوشنبه در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی در استانداری افزود : کلانشهر اصفهان از زاینده رود دارای حقابه است اما بدلیل خشکسالی های اخیر، حقابه آن بطور کامل داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: مساحت فضای سبز این کلانشهر در دهه گذشته حدود 12 هزار هکتار بود اما اکنون به حدود پنج هزار هکتار رسیده است.
نوروزی گفت: شهرداری در زمان حاضر باید سه هزار و 700 هکتار فضای سبز شهر را آبیاری کند، در حالی که سال گذشته یک قطره آب از زاینده رود در اختیار نداشت.
وی ادامه داد: شهرداری با پساب و 30 هزار تانکر آبرسانی خریداری شده، فضای سبز این شهر را حفظ کرده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 30 میلیون مترمکعب آب برای آبیاری باغ های غرب استان اختصاص یافت، گفت: این آب تا پشت منطقه ناژوان اصفهان آمد اما به شهر اصفهان به عنوان مطالبه گر و حقابه دار، هیچ توجهی نشد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مقرر بود طرحی برای استفاده از انرژی خورشیدی در شرق اصفهان اجرا شود، گفت: مقرر بود هر خانواده یک سیستم انرژی پاک داشته باشد اما بدلیل افزایش هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز، در شرایط اقتصادی موجود، این کار به صرفه نیست.
حمیدرضا پیرپیران با تاکید بر لزوم ایجاد مشاغل مکمل برای مردم شرق اصفهان افزود: اگر این کار هشت سال پیش انجام شده بود آنها اکنون با مشکل معیشتی مواجه نبودند.
محسن کریمیان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم در این جلسه گفت: روزهای پایانی سال گذشته مقرر شد بین 10 تا 30 میلیون ریال برای کمک به معیشت کشاورزان شرق اصفهان و جبران خسارت خشکسالی به هر خانواده پرداخت شود که در مرحله نخست حدود 400 میلیارد ریال به 27 هزار کشاورز پرداخت شد.
محمدکریم صفاری دبیر کمیته آب غرب اصفهان نیز با بیان اینکه 6 شهرستان استان از زاینده رود، حقابه دارند، تاکید کرد: لازم است هنگام تصمیم گیری برای مصوبه های آبی، همه این شهرستان ها در نظر گرفته شوند.
در این جلسه استاندار اصفهان، نمایندگان کشاورزان، آب منطقه ای، مدیریت و برنامه ریزی و محیط زیست اصفهان به تبادل نظر پرداختند.
زاینده ‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌ های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و پیش از خشکسالی در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 200 کیلومتر پیش می‌ رفت و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ریخت.
این رودخانه در حدود 10 سال گذشته بدلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی به رودخانه فصلی تبدیل شده و در اغلب ماه های سال در استان اصفهان خشک است.
آخرین بار که آب در این رودخانه تا شهر اصفهان و شرق این شهرستان جریان داشت از هفته دوم فروردین تا اواسط خرداد سال 96 بود.
هرچند مرداد امسال آب در این رودخانه به مدت 10 روز به منظور آبیاری درختان و باغ های غرب استان اصفهان جریان یافت اما به شهر اصفهان نرسید.
6027/3011
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آثار تاریخی اصفهان تالاب خشکسالی زمین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی مجتبی حق‌شناس را به‌عنوان «مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به مجتبی حق‌شناس آمده است:

«با توجه به اجرای سیاست‌های کلان شهرداری در حوزه فضای سبز و بنا به پیشنهاد معاون محترم خدمات شهری و با عنایت به شناختی که از تجارب و توانمندی‌های شما دارم، جنابعالی را به سمت مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب اسلامی با نگاهی تحول‌آفرین نسبت به بهبود، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و برنامه‌ریزی در جهت تأمین منابع آبی پایدار برای فضای سبز موجود و توسعه‌های آتی همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از تجارب همکاران و با استفاده از ظرفیت متخصصان و کارشناسان در انجام وظایف محوله موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747740

دیگر خبرها

  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود