Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیم الدین اوکتاوینو عصر امروز در حاشیه نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط تجاری و اقتصادی اتاق بازرگانی آبادان و منطقه آزاد اروند با کشور اندونزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمان حاضر یک کمیسیون مشترک میان ایران و اندونزی تشکیل شده  است، گفت: به طور حتم درباره آنچه پتانسیل و ظرفیت های انجام مبادلات در این نشست از سوی مسئولان مختلف برای کار و سرمایه گذاری فعالان اندونزیایی در این منطقه ارائه شد را مورد بررسی  و ارزیابی قرار می دهیم تا به راهکارهای دسترسی سریعتر و آسان به انجام این مبادلات دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور فراهم سازی زمینه تصمیم گیری و تصمیم سازی فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی و تجاری اندونزی، زمینه های کار و فعالیت و ظرفیت های موجود در آبادان و منطقه آزاد اروند را به اطلاع آنان می رسانیم و از آنان می خواهیم تا خود راسا به این جا بیایند و از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بازدید کنند.

اوکتاوینو اظهار کرد: به انجام مراودات میان اندونزی و منطقه آزاد اروند و آبادان خوشبین هستیم، این منطقه به دلیل موقعیت استراتژیک اش و ارتباطات بسیار خوب و نزدیکی که با کشورهایی همچون عراق، کویت و دبی دارد، می تواند حکم یک واسطه را برای برقراری ارتباط با سایر کشورها را برای ما ایفا کند.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به بازدید خود از بخش های مختلف موجود در منطقه آزاد اروند تصریح کرد: به لحاظ وجود انبارها و حمل و نقل و ترانزیت کالا به ویژه صادرات به عراق از مرز شلمچه امکانات بسیار خوبی و زیادی در منطقه آزاد اروند وجود دارد.

اوکتاوینو گفت: در بازدیدی که از بازارهای شهر داشتم شاهد عرضه بسیاری از محصولات اندونزی در مغازه ها بودم و این نشان از آن دارد که می توان علاوه بر عرضه محصولات به دنبال راه اندازی شرکت های کوچک و بزرگ در این منطقه باشیم، امکان توسعه ارتباطات تجاری و صنعتی میان اندونزی و منطقه آزاد اروند وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما کاری به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران نداریم، افزود: محصولات کشاورزی به عنوان یکی از زمینه هایی که تحت تاثیر تحریم ها نیست می تواند زمینه مناسبی برای مبادلات تجاری قلمداد شود.

کد خبر 4481754

منبع: مهر

کلیدواژه: ابادان اندونزی تجارت منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رضا قربانی گفت: مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.
وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.
مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.
قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.
وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.
روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است .
عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است.

دیگر خبرها

  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد