Web Analytics Made Easy - Statcounter


فرارو- جسیکا هایز، برای مراسم عروسی‌اش، لباس عروس، حلقه و یک تور سفیدرنگ خرید که غالبا روی سر عروس می‌گذارند. اما هنگامی که در یک مراسم باشکوه دینی در برابر اسقف ایستاد، دامادی در کنار او نبود. او با مسیح ازدواج کرد.
به گزارش فرارو، جیسکا، ۴۱ ساله، تصمیم گرفت که مجرد باقی بماند. یعنی به زنانی در داخل کلیسای کاتولیکی بپیوندد که مایل‌اند خود را عروس مسیح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم این نوع ازدواج، دختر، لباسی سفید رنگ مانند لباس عروس می‌پوشد و قول می‌دهد که تا آخر عمر وارد روابط جنسی یا عاشقانه نشود. آن‌ها حلقه عروس در دست می‌کنند که خود نمادی از ازدواج با مسیح است.
به گزارش بی‌بی‌سی عربی، جسیکا می‌گوید: «مردم مدام می‌پرسند: "آیا تو متاهل هستی؟ " معمولا توضیح کوتاهی می‌دهم که من چیزی شبیه راهبه هستم. یعنی تعهد کاملی در مقابل مسیح دارم. اما در این جهان زندگی می‌کنم.»  
بر خلاف راهبه‌ها، زنان شبیه به جسیکا، که باکره می‌مانند، در جوامع بسته زندگی نمی‌کنند و لباس‌های خاصی نمی‌پوشند. بلکه یک زندگی دنیوی دارند، کار می‌کنند و به خودشان اتکا می‌کنند.
جسیکا، که ساکن ایالت ایندیانای آمریکاست، افزود: «۱۸ سال است که معلم هستم و در همان دبیرستانی درس می‌دهم که در آن تحصیل کردم.»
خارج از ساعت‌های کاری، جسیکا اکثر وقتش را به نماز ویژه و استغفار اختصاص می‌دهد و به اسقف گزارش‌هایی می‌دهد و مرتبا با مشاور معنوی‌اش جلسه می‌گیرد. او گفته در یک منطقه عادی زندگی می‌کند و به کلیسا می‌رود.
حتی در کلیسای کاتولیکی هم، گروه شبیه به جسیکا، به طور گسترده معروف نیستند. چرا که تاحدودی این گروه کمتر از ۵۰ سال پیش توسط کلیسا تصویب شد. البته مفهوم محافظت از بکارت از زمان ظهور مذهب کاتولیک وجود داشت. در سه قرن اول پس از میلاد، بسیاری از زنان در حین تلاش برای مخلص باقی ماندن برای مسیح کشته شده‌اند. از جمله اینها، اگنس رومانی است که گفته می‌شود به دلیل رد کردن پیشنهاد ازدواج با حاکم رم کشته شد. آگنس برای محافظت از عفتش این ازدواج را نپذیرفت.
در قرون وسطی این سنت کمرنگ شد. اما در سال ۱۹۷۱ مجددا توسط واتیکان احیا شد. در این سال، واتیکان باکرگی ابدی زنان به عنوان الگوی زندگی داوطلبانه در کلیسا را تصویب کرد.
جسیکا تا زمان گفتگو با یک مشاور معنوی، که «از او پرسش‌های صحیحی سوال کرده»، تصمیمی برای محافظت از باکرگی‌اش نگرفته بود.
او در سال ۲۰۱۳ تصمیم خود را گرفت و دو سال بعد به عنوان زن مجرد اعلام شد.  
جسیکا تصریح کرد: «با وجود اینکه وظایفم همان است. اما اوضاع دیگر متفاوت شده، چرا که رابطه داشتن با مسیح به عنوان همسر، با رابطه داشتن با او به عنوان یک دوست متفاوت است.»
او اکنون یکی از ۲۵۴ عروس مسیح در آمریکا است. جسیکا قبلا روابط رمانتیک را تجربه کرده بود، اما معتقد است که این روابط چیزی به او اضافه نکرده است.
ممکن است زندگی در جامعه‌ای که به مسائل جنسی اهمیت می‌دهد، برای زنان باکره‌ای که روابط بدنی را تا ابد کنار می‌گذارند، چالش بزرگی بوجود بیاورد. جسیکا اعلام کرد: «معتقدم که بدترین چیز، اشتباه فهمیدن ما است. چرا که اینگونه فکر می‌شود که انتخاب ما برخلاف فرهنگ رایج است.»
او افزود: «خیلی‌ها تعجب می‌کنند و به من می‌گویند (تو مثل فرد مجرد هستی)؛ لذا باید توضیح دهد که رابطه اساسی من با مسیح است و آنچه انجام می‌دهم این است که بدنم را به او می‌دهم.»
در ژوئیه گذشته، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های جدیدی که واتیکان منتشر کرد، برخی زنان مجرد را نگران کرد. مسئله این بود که آیا زنانی که تجرد را انتخاب می‌کنند، تا زمان مراسم باید بکارت خودشان را حفظ کنند یا خیر.  
برخلاف راهبه‌ها که از روز ورود به این سیستم دینی قول می‌دهند دیگر مجرد باشند، از عروس‌های مسیح انتظار می‌رود که در تمام عمر باکره باقی بمانند.
در یکی از مواد مناقشه‌برانگیز واتیکان آمده بود که واتیکان از زن مجرد می‌خواهد که بدنش را به شکل مطلوب نگه دارد. این امر مهم است، ولی شرط اساسی نیست. انجمن زنان مجرد آمریکا، که جسیکا عضو آن است، این دستورالعمل‌ها را «ناامیدکننده» دانست. این انجمن در بیانیه‌ای گفت: «مایه حیرت است که از کلیسای مادر بشنویم که بکارت بدنی دیگر شرط اساسی نیست.»

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره عشق، ازدواج و فرزندان یوسف و زلیخا

 بسیاری از افراد دوست دارند بیشتر در مورد داستان یوسف و زلیخا، همسران یوسف نبی، نام فرزندان حضرت یوسف و آسنات، نام فرزند یوسف و زلیخا، تعداد فرزندان یوسف و زلیخا و…اطلاعاتی به دست آورند. در ادامه این مطلب اطلاعات مفید و موثقی درباره همسران یوسف و فرزندان یوسف و همسرانش ارائه داده ایم. با ماهمراه باشید.

زلیخا که بود؟

زُلِیْخا همسر عزیز مصر که داستان او و حضرت یوسف(ع) در قرآن آمده است. در برخی منابع نیز نام همسر عزیز مصر، زَلْیَخه دانسته شده است.(دیلمی، اعلام الدین، 1408ق، ص429.)

داستان زلیخا و یوسف و فرزندان یوسف و زلیخا

به گزارش گفتنی، در بخش‌هایی از قرآن و تورات، داستان یوسف و زلیخا بیان شده است. در قرآن آمده است، بعد از به چاه افتادن یوسف و نجاتش او به عنوان برده به عزیزمصر و همسرش فروخته شد و پس از جوانی زلیخا خواست از یوسف کامجویی کند؛ اما یوسف با «دیدن برهان پروردگارش» به سوی در گریخت، زلیخا خود را به یوسف رساند و پیراهنش را پاره کرد.

جلوی در، یوسف و زلیخا با عزیز مصر روبه‌رو شدند،زلیخا و یوسف هر یک، دیگری را به خیانت متهم کردند. در آن هنگام فردی از خویشاوندان زلیخا شهادت داد که اگر پیراهن یوسف از پشت پاره شده باشد، یوسف راست گفته است و اتهام خیانت از یوسف برداشته شد. پس از مدتی زلیخا به گناه خود و راستگویی یوسف اعتراف کرد.(سوره یوسف)

به گفته برخی مفسران، به درخواست زلیخا، یوسف به زندان انداخته شد.(طبرسی، مجمع البیان، ج5، ص354) بعد از آزادی یوسف از زندان و تعبیر خواب سلطان مصر و چاره اندیشی برای خشکسالی مصر یوسف مقام والا یافت و عزیز مصر شد.

ازدواج یوسف و زلیخا و فرزندان یوسف و زلیخا

زلیخا زنی زیبا، ثروتمند و بت‌پرست بود. (شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا علیه‌السلام، ج2، ص45) او از همسرش صاحب فرزند نمی‌شد. بر اساس برخی منابع، پس از آن‌که زلیخا در دوران پیری توبه کرد و یکتاپرست شد، با دعای یوسف(ع) جوان شد و به ازدواج او درآمد. (فیض کاشانی، تفسیر الصافی، ج3، ص52)

آیا زلیخا از حضرت یوسف(ع) صاحب فرزند شد؟

فرزندان یوسف و زلیخا، زلیخا زنی زیبا، ثروتمندو بت‌پرست بود که از همسرش پوتیفار صاحب فرزند نمی‌شد. (کاشانی، تفسیر منهج الصادقین فی إلزام المخالفین، 1336ش، ج5، ص28.) اما به اذن خدا زلیخا در دوران پیری توبه کرد و یکتاپرست شد، با دعای یوسف(ع) جوان شد و به ازدواج او در آمدو گفته شده از ازدواج آنها، دو فرزند به دنیا آمد. (قرطبی، الجامع لاحکام القرآن، 1364ش، ج9، ص214.)

حضرت یوسف و زلیخا چند فرزند داشتند؟

فرزندان یوسف و زلیخا، گفته شده از ازدواج یوسف و زلیخا دو فرزند به دنیا آمد.( قرطبی، الجامع لاحکام القرآن، 1364ش، ج9، ص214.)

نام فرزندان یوسف و زلیخا

فرزندان یوسف و زلیخا، در روایات به این موضوع اشاره‌ای نشده، اما در برخی گزارش‌های تاریخی به فرزندان یوسف از زلیخا اشاره شده است.مطهر بن طاهر مقدسی(از مورخان قرن ششم) می‌گوید: در تورات آمده است که یوسف در 120 سالگی درگذشت و او با زلیخا ازدواج کرده بود و از او دو فرزند داشت.

نخست افرایم بن یوسف که جدّ یوشع بن نون، ولیعهد موسی پس از او، بود و دیگری منشا بن یوسف پدر موسی، دوست و مصاحب خضر، چنان‌که اهل کتاب برآنند.( مقدسی، مطهر بن طاهر، البدء و التاریخ، ج ‌3، ص 69)

نام فرزندان حضرت یوسف و آسنات

آسنات دختر فوطی‌فارع کاهن شهر اون بود که پادشاه او را به همسری یوسف درمی‌آورد. (پیدایش، فصل 42، آیه 45) به‌نقل مسعودی تاریخ‌نگار مسلمان قرن چهارم قمری، یوسف در مصر ازدواج کرد و حاصل آن دو پسر به نام‌های اِفرائیم، (جدّ یوشَع‌بن‌نون) و میشا بود. (مسعودی، اثبات الوصیة، 1384ش، ص49.)

نام دختر حضرت یوسف

فرزندان یوسف و زلیخا، بر اساس کتاب پیدایش از عهد عتیق مناسه یا مناشه نام یکی از دو پسر یوسف است. اما در سریال یوسف پیامبر مناسه اولین فرزند و دختر یوسف بود که در مصر و قبل از آمدن برادران یوسف به مصر به دنیا آمد. مناسه به عبری به معنی فراموشکار است.

منسة ) منسة. [ م ِن َس ْ س َ ] ( ع اِ ) چوبدستی. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ).عصا و چوبدستی. ( ناظم الاطباء ) ( از اقرب الموارد ).

منسة. [ م َ ن َ س َ ] ( ع ص ) کهن سال از هرچیزی. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ) ( از اقرب الموارد ).

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرنوشت مبهم کیت میدلتون؛ آیا هسته مرکزی قدرت در انگلیس نیازمند یک قربانی است؟ 
  • (ویدئو) افتتاح متفاوت یک پل روگذر شهری با جشن ازدواج
  • کارت دعوت عروس زاگرس برای میهمانان نوروزی
  • رقم وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ مشخص شد+جزئیات 
  • همه چیز درباره عشق، ازدواج و فرزندان یوسف و زلیخا
  • سفر به سرزمین چای و ابریشم و بازدید از عروس شهرهای گیلان
  • خواستگاری برای دایی و ازدواج با خواهرزاده!
  • آیین‌های کهن زنجانی‌ها در رمضان
  • افزایش شایعات درباره پرنسس کیت/ عروس خاندان سلطنتی بریتانیا کجاست؟
  • بهرام رادان پدر شد + عکس