Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی امروز با بیان این مطلب گفت: با وجود تولید بیش از 10هزار تن انواع ماهیان پرورشی، به ناچار آبزی پروران این استان مجبور به تامین خوراک آبزیان پرورشی خود از کارخانه های تولیدی موجود در سایر استان ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا مهدی زاده افزود: این امر موجب بروز مشکلات متعدد در فعالیت تولیدی آبزی پروری شده است.

وی گفت: بنا بر این با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته شیلات و امور آبزیان پیش بینی می شود در سال آینده نخستین خط تولید خوراک آبزیان در استان راه اندازی شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: این خط تولید قرار است در مجموعه تولیدی خوراک دام و طیور گهردانه شرق با ظرفیت تولید سالانه 60هزار تن خوراک آبزیان احداث شود.

با راه اندازی این خط تولید بسیاری از مشکلات موجود آبزی پروران استان در این زمینه برطرف می شود.

 استان خراسان رضوی هم اکنون فاقد کارخانه تولید خوراک آبزیان است.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خوراک آبزیان خبرگزاری صدا و سیما مشهد مقدس کارخانه تولید خوراک آبزیان شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: امسال برای جهش تولید آبزیان پرورشی با مشارکت مردم برنامه‌ریزی لازم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: در راستای تحقق این شعار و طرح اقتصاد دریا پرورش آبزیان در بخش‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از افزایش تولید آبزیان پرورشی در استان‌های ساحلی کشور خبر داد و بیان کرد: تولید آبزیان پرورشی در دولت سیزدهم از افزایش قابل توجهی برخوردار شده به‌گونه‌ای که تولید آبزیان پرورشی از 1.2 میلیون تن در سال 1400 سال قبل به یک‌میلیون و 380 هزار تن رسید که 8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی پرورش ماهی و میگو و سایر آبزیان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر در عرصه پرورش آبزیان از جمله میگو و ماهی در قفس از جایگاه مهم و ممتاز برخوردار است و اکنون عملیات پرورش میگو در سایت‌های ساحلی استان بوشهر آغاز شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: امسال برای جهش تولید آبزیان پرورشی با مشارکت مردم برنامه‌ریزی لازم شده است.

حسینی ادامه داد: با واگذاری سایت‌های پرورش ماهی و میگو و سایر آبزیان، دسترسی به تولید بیش از یک میلیون و 400 هزار تن هدف‌گذاری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تقویت زیستگاه‌های آبزیان در سواحل را یکی دیگر از برنامه‌ها اعلام و تصریح کرد:  برای سال جاری تکثیر و رهاسازی 500 میلیون قطعه بچه ماهی هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/190

  

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته
  • افزایش تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد
  • ۱۵۵ تن فراورده دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی نابود شد
  • راه اندازی خط تولید تیرچه صنعتی تمام اتوماتیک در سلماس
  • صرفه جویی ۹۲ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلای رنگین‌کمان
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان