Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بر اساس اخبار برخی منابع، «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه سند «چارچوب سیاسی و امنیتی» مذاکرات صلح سوئد را در اختیار نمایندگان هیات‌‌های صنعاء و ریاض قرار داده است.

تاکنون هیچ مسئول یمنی یا هیچ مقام بین‌المللی در خصوص تحویل سند چارچوب سیاسی و امنیتی یا ارائه آن از سوی سازمان ملل اظهار نظری نکرده است، اما شبکه الجزیره دوشنب‌شب به صورت ضمنی این مطلب را عنوان کرد و گفت که حتی نسخه‌ای از جزئیات این سند را که آقای مارتین گریفیتس تقدیم هیات‌های شرکت‌کننده در گفت‌گوهای صلح سوئد کرده است، در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجزیره گزارش داد که این سند شامل یک سری مقدمات و تدابیر امنیتی و سیاسی به منظور توقف جنگ در یمن بر اساس زمان‌بندی مشخص در چارچوب حمایت از روابط کشورهای همسایه است.

بنابر ادعای الجزیره، این سند همچنین شامل طرح‌های مشخص برای عقب‌نشینی «شبه‌نظامیان» و یگان‌های آنها از پایگاه‌هایشان در یمن تحت نظارت یک «کمیته نظامی» و بر اساس جدول زمانی است.

الجزیره افزود: سندی که گریفتیس تقدیم کرده، حاوی مکانیزم تحویل سلاح‌های سنگین مانند موشک و پهپادها به دولت (دولت انتقالی یمن) است.

سند ارائه شده همچنین آتش‌بس و توقف کامل جنگ در یمن و در مناطق مرزی با عربستان سعودی را شامل می‌شود.

الجزیره در ادامه گزارش داد که تدابیر سیاسی مربوط به «دوره انتقالی قدرت» در یمن بر همکاری و شراکت احزاب سیاسی مختلف در دولت انتقالی و انتقال سیاسی قدرت بر اساس یک مکانیزم مشخص تاکید دارد.

در این سند سازمان ملل قید شده که طرف‌های یمنی به قوانین مربوط به انتقال سیاسی قدرت پایبند باشند تا همه موانع بر سر راه تشکیل نهادهای دولتی برداشته شود.

طبق سندی که نماینده سازمان ملل در امور یمن آن را در اختیار مذاکره‌کنندگان شرکت‌کننده در گفت‌وگوهای سوئد قرار داده است، باید بر سر قانون اساسی همه‌پرسی صورت بگیرد و برگزاری انتخابات، پایان مرحله انتقالی مشخص‌شده خواهد بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر نهادهای بین المللی نظیر اینترپل انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سازمان بین المللی پلیس جنایی «اینترپل» در حال کشیده شدن به بازی سیاسی غرب است. هدف این بازی قطع ارتباط روسیه با منابع اطلاعاتی سازمان اینترپل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، درباره بیانیه اخیر دبیر کل اینترپل، گفت که دبیرکل اینترپل به عنوان رئیس این نهاد، به نمایندگی از کل جامعه پلیس جهانی، نقض ناپذیری اصول بنیادین این سازمان را تایید کرد.

زاخارووا در یک نشست خبری گفت که مسکو از بیانیه اخیر «یورگن استاک» دبیر کل اینترپل حمایت می‌کند، اما اینترپل باید در مورد بیانیه خود در سال ۲۰۲۲، برای قطع همکاری اطلاعاتی با روسیه، کاری انجام دهد.

یورگن استاک، دبیر کل اینترپل روز شنبه اعلام کرد که این سازمان بین المللی آماده است تا به مقامات روسی در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به سالن کنسرت کراکوس مسکو کمک کند.

کد خبر 6063784

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از برکه‌خواری؛ اینبار ۳ هزار میلیارد تومان در گیلان | سند به نام کی خورد؟ | فیلم
  • سوپرایز سپاهان برای هواداران در شروع فصل جدید
  • واکنش کنعانی به گزارش خبرنگار سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • آمار جرائم و تخلفات در خراسان جنوبی پایین است
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید