Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اینترفاکس، دو فروند بمب افکن راهبردی توپولف-160 نیروی هوافضای روسیه به سوی ونزوئلا پرواز کردند و در مسیر پرواز بر فراز شمال اقیانوس اطلس جنگنده های انگلیسی آنها را همراهی کردند.
در ادامه این گزارش گفته شد که بمب افکن های توپولف-160 روسیه به نام های «نیکلای کوزنتسف» و «ولادیمیر سودتس» در ونزوئلا فرود آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بامداد امروز نیز یک فروند هواپیمای ترابری روسیه از نوع آن-124 و یک فروند هواپیمای نظامی از نوع ایل-62 به ونزوئلا پرواز کردند.
این نخستین پرواز هواپیماهای نظامی روسیه در ونزوئلا از سال 2008 میلادی تاکنون است.
در آن زمان هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید ونزوئلا حکومت می کرد و روسیه چند بار بمب افکن های راهبردی خود را به این کشور اعزام کرد و در سواحل ونزوئلا نیز رزمایش دریایی برگزار شد.
گفتنی است، هفته گذشته وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که حضور نظامی کشورش در ونزوئلا که بر اساس توافقنامه های دولتی از حدود 15 سال پیش صورت می گیرد، ادامه خواهد یافت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایالات متحده چند جت جنگنده پرقدرت در اختیار دارد؟

اگر تا به حال از خود پرسیده اید که آمریکا چند فروند از این هواپیما‌های فوق پیشرفته را در اختیار دارد، شانس با شما یار است، زیرا یک نفر واقعاً آن‌ها را حساب کرده است.

به ادعای مدرسه هوانوردی شفیلد، ارتش ایالات متحده آمریکا تقریبا ۳،۴۰۰ دارایی را در دسته جنگنده / حمله عملیاتی در ناوگان نیروی هوایی و نیروی دریایی نگهداری می‌کند. این جنگنده‌ها شامل اف -۳۵، اف -۳۵ ای، اف -۱۶ و اف -۱۰ می‌شود.

اما این تنها یک دسته از موجودی هوانوردی ارتش ایالات متحده است است، زیرا اف -۱۶‌ها دقیقاً برای کار‌های دیگر مانند حمل هواپیما‌های دیگر یا تجهیزات بزرگ ایده آل نیستند.

هواپیما‌های متفاوت برای کار‌های متفاوتی مناسب هستند. به همین دلیل است که ارتش آمریکا بیش از ۱۴ هزار هواپیما را در ناوگان خود دارد، عددی که بر طبق برنامه ۱۰ ساله سرمایه گذاری در صنایع هوایی که توسط معاون وزیر دفاع آمریکا منتشر شده، بدست آمده است.

جت‌های جنگنده تنها بخش کوچکی از کل هواپیما‌های نظامی آمریکا هستند

جای تعجب نیست که این بزرگ‌ترین ناوگان هواپیما در جهان است و پس از آن روسیه با حدود ۴،۰۰۰ هواپیما قرار دارد. بزرگ‌ترین دسته از هواپیما‌های نظامی ایالات متحده به عنوان «لیفت هوایی/ باری / خدمات» طبقه بندی می‌شود که شامل بیش از ۴،۰۰۰ هواپیمای مورد استفاده توسط نیروی هوایی، ارتش و نیروی دریایی است.

این دسته معمولاً شامل هواپیما‌های بزرگی است که برای حمل و نقل تدارکات، مقامات نظامی و غیرنظامی و هر چیز دیگری که در صندلی عقب اف -۳۵ جای نگیرد، در نظر گرفته شده اند.

سپس، طبقه بندی‌های دیگری از هواپیما‌های نظامی در ایالات متحده وجود دارد. به ترتیب اندازه ناوگان، آن‌ها شامل آموزشی، هلیکوپتر‌های تهاجمی، ISR / Scout / C ۴، ضد سطحی / زیردریایی، سوخت گیری هوایی، نیرو‌های عملیات ویژه، حملات دوربرد، و جستجو و نجات رزمی هستند.

این اعداد همیشه در حال تغییر هستند تا با چشم انداز نظامی دائماً در حال تغییر جهان سازگار باشند. به گزارش دیفنس نیوز، نیروی هوایی آمریکا به دنبال نوسازی ناوگان خود است و هر سال از کنگره درخواست ۷۲ جنگنده جدید می‌کند. با فرض اینکه آن‌ها تعدادی از هواپیما‌های قدیمی را نیز نگه دارند، احتمالاً عدد ۳،۴۰۰ هر ساله بیشتر نیز بشود.

 

منبع: روزیاتو

tags # جنگنده ، آمریکا سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • اضافه شدن روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی پرواز با بازگشت یک فروند هواپیمایی بویینگ
  • ایالات متحده چند جت جنگنده پرقدرت در اختیار دارد؟
  • سرگردانی مسافران آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • مصرف ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال گذشته
  • کناره گیری مدیران ارشد بوئینگ به علت مشکلات ایمنی
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!