Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:41:36 GMT

نقشه پهنه های آبی کشور تهیه شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۰۷۶

نقشه پهنه های آبی کشور تهیه شد

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: با برنامه ریزی ها و اقدامات راهبردی انجام شده، نقشه پهنه های اصلی آبی کشور توسط این سازمان تهیه و تدوین شده است.

به گزارش ایرنا، مسعود شفیعی عصر دوشنبه در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: نقشه پهنه های آبی خلیج فارس و دریای خزر اینک تهیه شده و تهیه این نقشه ها به منظور استفاده در عرصه شناورهای بین المللی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: استان پهناور کرمان طی سال های گذشته به علت مباحث ژئوفیزیکی و گسل ها دچار تغییراتی شده است لذا نیاز به تهیه نقشه های به روز در این استان نیز وجود دارد.
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: تهیه نقشه های جامع و کاربردی از استان کرمان امنیت را در حوزه سرمایه گذاری و فعالیت های عمرانی تقویت می کند.
وی گفت: نقشه های 50 نقطه از استان کرمان تاکنون تهیه شده و آخرین عکسبرداری این استان در سال 91 در این شهر بوده است.
شفیعی ادامه داد: پایش ها و مستند سازی ها از استان کرمان باید در دوره های زمانی کوتاه مدت تری انجام شود و همچنین امروز خلاء نقشه های 20 منطقه جدید ‌تاسیس و کوچک در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه این سازمان ابتدا برای تهیه نقشه های عمرانی فعالیت خود را آغاز کرد اظهار داشت: سازمان نقشه برداری وظیفه تهیه بستر آمایش سرزمین و استقرار جمعیت را نیز برعهده دارد و بازوی تخصصی سازمان برنامه و بودجه کشور برای برنامه ریزی و تهیه اطلاعات است.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور افزود: این سازمان ضمن نظارت بر نقشه برداری های دیگر دستگاه ها، فرآیند تهیه نقشه و اطلاعات مکانی پایه را اجرایی می کند.
وی اضافه کرد: استان کرمان با توجه به وسعت و موقعیت استراتژیک خود برای سازمان نقشه برداری کشور از اهمیتی ویژه برخوردار است و این سازمان در کرمان تغییرات پوسته زمین و تغییرات هندسی سطح زمین را در سطح و ارتفاع پایش می کند.
شفیعی گفت: این سازمان از دهه 80 فرونشست زمین را در استان کرمان رصد می کند که منشا اصلی آن کاهش آب های زیرزمینی است.
وی با بیان اینکه با کاهش سطح آب‌ سفره های زیرزمینی بستر زمین به وضعیت خطر نزدیک می شود تاکید کرد: با فرونشست زمین، زمین های کشاورزی با شکاف عمیق و سازه های راه ها، ساختمان ها و راه آهن تخریب می شوند.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور ادامه داد: تاکنون پنج اداره کل منطقه ای نقشه برداری در استان های همدان، تبریز، اهواز، مشهد و بندرعباس راه اندازی شده، اما این ادارات دارای مشکلات منطقه ای هستند.
وی گفت: رویکرد کلان سازمان نقشه برداری برای آزادسازی داده ها در راستای شفاف سازی و جلوگیری از رانت و برخی از مفاسد اقتصادی است.
شفیعی با تاکید بر اینکه اطلاعات مکانی نباید در آرشیو دستگاه ها محبوس شوند گفت: مردم باید به اطلاعات غیر محرمانه تمامی دستگاه ها دسترسی داشته باشند.
وی افزود: اگر داده ها در اختیار عموم قرار گیرد، ضمن ایجاد اشتغال پایدار، میلیاردها تومان برای مردم درآمد زایی می شود.
**فعالیت های سازمان نقشه برداری کشور را توانمند می کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار گفت: سازمان نقشه برداری با تهیه و تدوین اطلاعات به روز خود وظیفه تامین بخشی از قدرت و توانمندی کشور را بر عهده دارد.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ادامه داد: جغرافیای یک کشور قدرت یک کشور را رقم می زند و مسائل جغرافیایی در فرایند قدرت بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: این سازمان اطلاعاتی را در اختیار سایر دستگاه ها قرار می دهد و با برنامه ها و طرح های خود موجب جلوگیری از هدر رفتن بودجه کشور می شود.
7420/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نقشه برداري امام جمعه كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت

به گزارش ایفدانا سعید کاظمی مدیرکل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در طول سال‌های سال شفافیت در حوزه تجارت دارو و تجهیزات پزشکی، به منظور تحقق نهایی شفافیت و بهبود برنامه ریزی‌های حاکمیت و صنعت، توسعه سامانه و داشبورد‌های مدیریتی عملیاتی نشده بود که با توجه به اهمیت ویژه طی یکسال گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفت. 

وی افزود: در طول مدت کمتر از یکسال، داشبورد Shortage، سامانه سیاست گذاری، داشبورد آمارنامه، داشبورد شناسه گذاری، داشبورد ترخیص و سامانه روند قیمت گذاری به بهره برداری رسید.

 به گفته وی بخش قابل توجهی از این داده‌ها جهت بهره برداری عمومی در قالب Public BI و به آدرس https://publicbi.fda.gov.ir در دسترس جامعه دانشگاهیان، محققین و مردم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این اقدام سازمان غذا و دارو مورد تقدیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • دادستان کل کشور: طرح «نور» فراجا ادامه پیدا خواهد کرد
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 
  • زالو درمانی؛ خوب یا بد؟
  • نقشه بارش‌های رگباری طی دو روز آینده در کشور