Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ندیمی عصر دوشنبه در نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مدیران شهرستان رفسنجان در محل آمفی تئاتر دانشکده پزشکی رفسنجان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال ۱۳۶۵ تاسیس شده و در حال حاضر دارای چهار پژوهشکده از جمله آنها پژوهشکده علوم بالینی است. حوزه معاونت آموزشی، خوشبختانه رشد قابل قبولی دارد و وضعیت اعضای هیئت علمی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارهای بسیار زیادی در این دانشگاه در حال انچام است، ادامه داد: در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ۲۰۸ مقاله در سال ۲۰۱۷ داشتیم و با وجود مرکز کوهورت یکی از مراکز مهم تحقیقاتی کشور هستیم.

اسماعیلی ندیمی ابراز داشت: رتبه های خوبی در جشنواره های کشوری در زمینه های ورزشی و فرهنگی و هنری در دانشجویی کسب کردیم و در حوزه معاونت بهداشتی نیز پرونده سلامت برای همه مردمان تحت پوشش تشکیل شده و حتی برخی اتباع افغانستان خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: در معاونت توسعه دانشگاه از نیمه دوم سال ۹۲ کارهایی صورت گرفته و در سال ۹۷ نقطه عطفی در تاریخ توسعه دانشگاه است.

اسماعیلی ندیمی گفت: در هفته سلامت دو  هزار متر مربع ساخت و ساز در دانشگاه افتتاح شد و دو هزار مترمربع هم در ۲۲ بهمن افتتاح می شود. ۱۲ هزار مترمربع ساخت و ساز هم امروز داشتیم که در مجموع ۱۶ هزا متر مربع در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بی سابقه است.

به گفته وی ۴۳ هزار مترمربع فضای فیزیکی در حوزه بهداشت و درمان در طول چند سال اخیر در طول مدیریت رئیس فعلی دانشگاه در رفسنجان و انار بهره برداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان حوزه درمان یکی از حوره های پرچالش دانشگاه برشمرد و گفت: بیش از دو هزار و ۸۰۰ تخت ویژه در کشور در دولت تدبیر و امید توسعه یافت و از ۱۴ تخت به ۲۸ تخت در رفسنجان و انار رسیدیم. ۹ تخت PICU و ۱۲ ان آی سی یو امروز بهره برداری شد.

اسماعیلی ندیمیذ افزود: میانگین پرداخت از جیب مردم در کشور ۳۷ درصد در بخش دولتی بود که به ۷.۲ رسیده و در بیمه روستایی به ۵ درصد و سایر بیمه ها ۱۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح اورژانس جدید بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان، یادآور شد: با افتتاح این مرکز عملاً یک بیمارستان ۵۴ تختخوابی را از سال ۹۵ تا ۹۷ ایجاد کردیم و کلینیک ویژه تخصصی رفسنجان شکیل و در شان مردم ساخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت: کل ساخت و ساز ها در انار در سال ۹۲ به پنج هزار مترمربع نمی رسید اما در حال حاضر نزدیک به ۱۷ هزار متر مربع بنا و ساختمان داریم و امیدواریم بیمارستان این شهرستان به بهره برداری برسد.

اسماعیلی ندیمی همچنین بیان کرد: آنچه که امروز به مردم به نام طب اسلامی القا می شود که درمان ام اس با روغن بنفشه، درمان آپاندیس ۵۰۰ گرم عسل و ۲۱ دانه سیاهدانه و حتما سیاهدانه باید فرد باشد تا اثر کند، بی اساس و بدون سند است و اینها القا می شود که زنگ خطری در جامعه است به اسم طب اسلامی خطری حوزه بهداشت را تهدید می کند.

کد خبر 4481808

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز دندانپزشکی و یک محل غیرمجاز ماساژدرمانی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهروموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
رامین نسیمی دوست تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هم استانی‌ها می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل