Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا شامگاه دوشنبه اعلام کرد که هرگز مذاکره مجدد بر سر توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را نمی‌پذیرند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» تاسک در واکنش به اظهارات امروز «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا مبنی بر تعویق رای‌گیری بر سر برگزیت در مجلس عوام این کشور، گفت که مذاکره مجدد درباره اصل توافق خروج از اتحادیه اروپا و ترتیبات پشتیبان (Backstop) آن را نمی‌پذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترتیبات پشتیبان به توافق اخیر بریتانیا با اتحادیه اروپا برای عدم ترسیم مرز مشخص با ایست‌های بازرسی بین دو ایرلند گفته می‌شود. مرز میان جمهوری ایرلند جنوبی و ایرلند شمالی (که یکی دولتی مستقل و دیگری بخشی از پادشاهی متحده است) یکی از موانع مهم بر سر توافق خروج از اتحادیه اروپا بود.

مردم پادشاهی متحده (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با شروع مذاکرات خروج در مارس ۲۰۱۷، دو سال فرصت دارند به توافقی برای جدایی از بروکسل دست یابند. تا کنون با وجود برگزاری چند دور مذاکره میان دو طرف، مذاکرات برگزیت با پیشرفت زیادی حاصل نشده است و آینده روابط دو طرف شامل روابط تجاری و مالی، روابط اجتماعی و مهاجران، روابط امنیتی و دفاعی از جمله مواردیست که انگلیس برای گفتگو درباره آن تا قبل از پایان مذاکرات برگزیت تاکید دارد.

طی دو هفته اخیر معلوم شده که لندن پذیرفته بود برای خروج از بن‌بست مذاکرات و پیشبرد آن حاضر است در این مرحله ۵۰ میلیارد یورو به اتحادیه اروپا پرداخت کند که اکنون بعد از مخالفت حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی با شرایط لندن، مذاکرات به نتیجه نرسید.

ترزا می‌امروز طی سخنرانی در مجلس عوام در حالی از تعویق رای گیری برنامه ریزی شده بابت «برگزیت» در پارلمان این کشور خبر داد که گفته می‌شود این تصمیم جدید نیز به نوبه خود موجب تحقیر وی می‌شود. (جزئیات بیشتر)

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس شورای اروپا دونالد تاسک برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آن‌گونه که از روایت خبرگزاری «الجزیره» برمی‌آید، نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس مشاهده نمی‌شود و هیچ‌یک از دو طرف حاضر به عقب‌نشینی از مطالبات کلیدی خود نیست.

مذاکرات با حضور هیئت‌هایی از حماس، مصر، قطر و آمریکا در قاهره جریان دارد. حماس خواستار اخذ تضمین‌هایی از آمریکا است تا به‌موجب آن از عدم تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به رفح اطمینان حاصل کند. اسرائیل، اما اعزام هیئت به قاهره را به پیشرفت مذاکره مشروط کرده و مدعی است که با یا بدون توافق، به رفح واقع در جنوبی‌ترین بخش غزه حمله خواهد کرد.

هم‌زمان، خبرگزاری «فرانس پرس» گزارش داده است که مذاکره امروز یکشنبه از سر گرفته خواهد شد.

 در بخشی از روایت این خبرگزاری آمده است که حماس هرگونه توافقی که به پایان جنگ منجر نشود را رد کرده و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سنگ‌اندازی در مسیر مذاکره متهم می‌کند.

دور جدید مذاکرات به میزبانی قاهره در حالی در جریان است که ظاهراً حماس به‌رغم نگاه مثبتی که به آخرین بسته پیشنهادی آتش‌بس دارد، اصلاحیه‌ای را مطرح کرده و چانه‌زنی‌ها پیرامون آن جریان دارد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • صعود تیم لژیونرهای ایرانی به فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا