Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رضا رحمانی در حاشیه دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان و دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران افزود: ظرفیت های خوبی در کشور در زمینه تولید فولاد، مس، آلومینیوم، لوازم خانگی، پوشاک، مواد غذایی، دارویی و بهداشتی داریم و در بسیاری از رشته ها هم بیش از نیاز داخل تولید می کنیم که لازم است بازارهای صادراتی را جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در برخی از کالاها هم وابستگی داریم اما وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه های جدی برای رفع این وابستگی ها دارد.
رحمانی در زمینه قیمت گذاری خودرو هم گفت: بررسی کلی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در این زمینه صورت گرفته است.
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم در این جشنواره با اشاره به اینکه رقابت باید سالم باشد، افزود: نباید به گونه ای باشد که همه پیشینه خود و انقلاب را زیر سوال ببریم.
سید محمدرضا مرتضوی بر اهمیت کار و تلاش تاکید کرد و گفت: ایران کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و 15 خرداد نمی خواهد بلکه به بنیاد کار و کوشش نیاز دارد.
وی افزود: ایران باید به کشور پویا و آباد تبدیل شود نه اینکه مردم را فقیر کنیم و گوشت ها را میل کنیم و با استخوان آن برای مردم حلیم درست کنیم.
مرتضوی اضافه کرد: ترکیبی از اقتصاد آزاد و نظام تامین اجتماعی می تواند موجب سعادت ما شود و باید نظام تامین اجتماعی درستی را برای کشور طراحی کنیم.
وی تاکید کرد: ما می توانیم از بحران ها خارج شویم همان گونه که در دوران 8 سال دفاع مقدس این گونه شد.
مرتضوی گفت: مدیریت شرکت های تامین اجتماعی را به دست جوان ها بسپارید تا سودآور شوند و این شرکت ها نباید حیاط خلوت مدیران بازنشسته شوند.
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه چشم امید ما نباید به کشورهای خارجی باشد، گفت: کشور ما در محاصره آتش است و باید دست به دست هم دهیم و نگذاریم این آتش به داخل کشور وارد شود.
مرتضوی افزود: خارجی ها برای ما کاری نمی کنند بلکه باید خودمان در کنار هم بایستیم و کشورمان را ایمن کنیم.
وی با بیان اینکه نباید تفرقه باشد و نباید بزرگان را به سخره بگیریم، گفت: هیچ امنیتی بدون توجه به معاش کارگران و طبقه متوسط، پایدار نخواهد بود.
عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم در این همایش با اشاره به موفقیت های جوانان و لزوم استفاده از ظرفیت های آنان گفت: متاسفانه نخبگان جوان کشورمان به هیچ وجه در کشور حمایت نمی شوند و برخی از آنان طرح های خود را به کشورهای دیگر ارائه و و در آن جا اجرا می کنند.
وی افزود: باید بنیادهایی را ایجاد کنیم که از جوانان خوش فکر حمایت مالی کنند تا آن ها با خیال راحت طرح های خود را پیگیری و اجرا کنند.
سهل آبادی با اشاره به نقش مفید و موثر جوانان در دوران دفاع مقدس گفت: جوانان در این جنگ اقتصادی هم می توانند بهتر عمل کنند به شرطی که به آن ها میدان بدهیم و اعتماد کنیم.
دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان و دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.
31 واحد تولیدی موفق و همچنین واحدهای صنعتی برتر و 20 مدیر جوان نمونه در این جشنواره معرفی و با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شدند.
همچنین در بخش ویژه این جشنواره از وزرای صنایع و معادن ادوار دولت های پس از انقلاب اسلامی از جمله احمدزاده، آیت الهی، شافعی، نعمت زاده، محلوجی و طهماسبی و چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزیر صنعت راه اندازی نهضت ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه