Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@04:01:57 GMT

کاهش قیمت مسکن تا پایان سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۴۵۸

کاهش قیمت مسکن تا پایان سال ۹۷

به گزارش خانه ملت، فرج الله رجبی در تشریح وضعیت بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن درگیر رکود تورمی است و آمار‌ها نمایانگر کاهش معاملات حوزه املاک است.

کاهش محسوس قیمت مصالح ساختمانی با روند نزولی نرخ ارز
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از کاهش قیمت مسکن تا پایان سال ۹۷ خبر داد و گفت: این کاهش قیمت به دو دلیل کاهش و پایان آمدن نرخ ارز و اثرات روانی این مسئله صورت می‌گیرد، از طرف دیگر با کاهش نرخ ارز عملا قیمت مصالح ساختمانی نیز کاهش محسوسی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت فولاد و آهن آلات ساختمانی کاهش می‌یابد
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بخش فولاد و آهن آلات سهم به سزایی در بازار ساخت و ساز مسکن دارد که با کاهش قیمت ارز، قیمت این محصولات نیز افت می‌کند و این در پایین آمدن قیمت تمام شده ساخت مسکن تاثیرگذار است.

تاثیر افکار عمومی و موج روانی بر کاهش قیمت مسکن
وی ادامه داد: بازار مسکن نسبت به بازار‌های دیگر در حوزه اقتصاد مقاومت‌تر است، این مسئله به معنای آن است که از تلاطمات اقتصادی بسیار دیرتر تاثیر می‌پذیرد، از این رو کاهش نرخ ارز در شرایط کنونی طبعا نباید در ماه‌های آینده خود را نشان دهد، اما در این رابطه نقش فضای روانی جامعه و اثرات آن بر بازار مسکن قابل توجه است، از این رو یکی از عوامل مهم کاهش قیمت مسکن در ماه‌های پایانی سال جاری، موج روانی کاهش قیمت خواهد بود. رجبی گفت: البته نمی‌توان میزان کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آتی را اعلام کرد، زیرا این مسئله نیازمند مجموعه اقدامات کارشناسی است، اما با روند فعلی، قیمت مسکن کاهش خواهد داشت.

افزایش عرضه مسکن موجب کاهش قیمت بازار ملک در کشور می‌شود
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از طرف دیگر به نظر من مسئولان حوزه مسکن برای تداوم کاهش قیمت ملک باید در راستای تولید و عرضه مسکن حرکت کنند، بنابراین افزایش عرضه مسکن موجب کاهش قیمت در بازار می‌شود. وی گفت: یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت مسکن می‌تواند مسئله رکود تورمی بازار ملک باشد، البته امیدوارم وضعیت رکودی مسکن تداوم نداشته باشد و قیمت ملک به واسطه رونق بازار مسکن و نه به خاطر رکود تورمی کاهش داشته باشد.

باید در شرایط کنونی میان متقاضیان مسکن و املاکی که قبلا تولید شده، اما فاقد سکنه هستند، ارتباط برقرار شود و در این عرصه نقش بخش خصوصی بسیار پررنگ است

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • زلزله در بازار طلا و سکه/ کمر قیمت‌ها شکست
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟