Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ علی نیک‌نفس در برنامه تیتر امشب با اشاره به متفاوت بودن فضای واقعی و مجازی گفت: فضای مجازی و سایبر فضای پیچیده ای است و باید کاربران بیشتر مراقب باشند.
وی با اشاره به افزایش فریب کاری ها و تکنیک های فریب افزود: در این فضا باید مراقبت‌های بیشتری نسبت به فضای واقعی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیک نفس گفت: مجرمان به فضای مجازی و سایبر سوق پیدا کرده اند.
معاون پلیس فتا افزود: حجم پرونده ها در فضای مجازی سه برابر شده است.
نیک نفس با بیان اینکه افراد از طریق فیشینگ به حساب کاربر دسترسی پیدا می کنند، گفت: با ورود کاربر به صفحه قلابی و وارد کردن اطلاعات بانکی خود در این صفحه، این اطلاعات از طرف مجرمان به سرقت می‌رود.
وی گفت: کلاهبرداران با بهره گیری از اطلاعات بانکی و رمز کاربر، دست به سرقت می زنند و حساب بانکی کاربر را تخلیه می کنند.
وی افزود: به سرقت رفتن اطلاعات بانکی، مشکلاتی را برای کاربر ایجاد می کند.
معاون پلیس فتا با بیان اینکه رمزهای یک بار مصرف می تواند جلوی سرقت مجرمین را بگیرد، گفت: بانک ها باید قابلیت رمز دوم یک بار مصرف را در اختیار کاربران قرار دهند.
کارشناس فضای مجازی نیز گفت: در زیست مجازی باید مهارت ها افزون تر شود.
لسانی با اشاره به فضای گرانی و تغییر قیمت ها گفت: در این شرایط بازار کالاهای دست دوم در فضای اینترنتی داغ شده و به نسبت، جرم در این حوزه هم افزایش پیدا کرده است.
لسانی گفت: در برخی موارد با ارائه کالای ارزان قیمت، چندین هزار تلفن به شماره ای زده می شود و غافل از اینکه این تلفن، هوشمند است و در هر ثانیه از کاربر هزینه کم می کند.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی هم گفت: بانک ها برای جلوگیری از جرم باید رمزهای دوم یک بار مصرف ارائه کنند.
ناصر حکیمی افزود: قرار است از خرداد رمزهای ایستا کنار گذاشته شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تیترامشب پلیس فتا هشدار افزایش کلاهبرداری اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت در استان فارس اظهار داشت: خانمی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت شخصی ناشناس در فضای مجازی من را به عنوان کلاهبردار معرفی کرده و با این کار باعث بی‌اعتباری کسب و کار و ریزش اعضای فضای مجازی من شده است.

به گزارش ایران، وی افزود: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان، هویت فرد ناشناس در کمترین زمان ممکن کشف و طی هماهنگی با مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: متهم که خانمی ۳۱ ساله است در بازجویی اولیه مدعی شد، بر سر اختلافی که با شاکی برای تبلیغات کسب و کارش داشته، اقدام به نشر اکاذیب در گروه‌های فضای مجازی کرده و قصد بی‌اعتباری وی را داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام‌جویی شخصی اعلام کرد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمه به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ زینلی هشدار داد: فضای مجازی جایی برای انتقام‌جویی نیست و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد. از جرائم سایبری که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری در زندگی افراد داشته باشد، انتشار تصاویر خصوصی، نشر اکاذیب و توهین در فضای مجازی است که معمولا با سهل‌انگاری خود کاربر در دسترس مجرمان سایبری می‌افتد.

وی تاکید کرد: بنابراین می‌طلبد شهروندان فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون