Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@12:56:52 GMT

33 درصد صید کشور در هرمزگان انجام می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۵۲۹

33 درصد صید کشور در هرمزگان انجام می شود

به گزارش ایرنا، محمود حجتی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی استان هرمزگان که با حضور معاون اول رییس جمهوری، معاون روستایی رییس جمهور و وزیر نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: سال گذشته 270 هزار تن آبزی در هرمزگان صید شد و امسال پیش بینی می شود این میزان به 300 هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: در ارتباط با مسایل مربوط به پرورش میگو و آبزی پروری نیز استان هرمزگان از قابلیت بالایی برخوردار است.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: هم اکنون هفت هزار و 400 هکتار سایت زیر پرورش میگو در هرمزگان فعال، هشت هزار هکتار در دست احداث و 13 هزار هکتار نیز پیگیر قرارداد هستند.
حجتی پیش بینی کرد: در یک برنامه و افق بلند مدت در استان هرمزگان به 100هزار تن میگو در سال برسیم.
وی گفت: در حوزه پرورش ماهی در دریا نیز هرمزگان پیشرو است و سال گذشته چهار هزار و 500 تن ماهی در این استان تولید شد و در هشت ماه گذشته نیز به 6 هزار تن رسیده است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: این استان در زمینه باغات و نخیلات با مشکل ساختاری مواجه است که امیدواریم بتوانیم با کمک همه دست اندرکاران و متولیان امر در سطح ملی این مشکل را بازسازی کنیم.
حجتی گفت: در قانون برنامه ششم صندوق توسعه به استانداران اجازه داده شده است که از محل بودجه استانی تا پنج درصد بتوانند به صندوق های خرد روستایی و توسعه ای کمک کنند .
وی گفت: صندوق های خرد روستایی و توسعه ای در استان ها فعالیت چشمگیری داشتند و برای استان ها برکات خوبی داشته است.
وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: وجود 104 هزار هکتار اراضی تحت فشار، افزایش 2 برابری گلخانه ها طی پنج سال گذشته، تولید و صادرات محصولات کشاورزی خارج از فصل و ایجاد عملیات آبخیزداری از دیگر برنامه های صورت گرفته در استان هرمزگان است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و رییس بنیاد مستعضفان به منظور بازدید و افتتاح چند طرح و پروژه مهم صنعتی، اقتصادی و عمرانی دوشنبه از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شدند.
براساس برنامه اعلام شده، معاون اول رییس جمهوری فردا سه شنبه نیز میهمان مردم هرمزگان است.
7195/6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اسحاق جهانگیری جهاد کشاورزی رییس جمهور کار و رفاه اجتماعی نهاد ریاست جمهوری منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به ورودی سدهای استان با توجه به بارندگی‌ها، گفت: سد تهم تاکنون حدود ۲ میلیون مترمکعب ورودی داشته که این میزان سال قبل همین موقع حدود ۶.۵ میلیون مترمکعب بود.

اکبر باقری امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سد کینه‌ورس که تامین‌کننده آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره است، تاکنون حدود ۲ میلیون مترمکعب ورودی داشته که این میزان سال قبل همین موقع حدود ۳ میلیون مترمکعب بود. 

وی با بیان اینکه سد گلابر نیز ۲ میلیون مترمکعب تاکنون آورد داشته که این میزان سال قبل حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب بود، ادامه داد: سد تالوار نیز تاکنون ۸ میلیون مترمکعب ورودی ثبت شده داشته که این میزان سال قبل حدود ۱۸ میلیون مترمکعب بود و این موضوع نشان می‌دهد که بایستی صرفه‌جویی را در اولویت برنامه‌های مصارف شرب و کشاورزی قرار دهیم.

اکبری در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت بارش‌های استان، گفت: از ابتدای سال آبی تا ۲ فروردین امسال حدود ۱۶۱ میلی‌متر بارندگی داشتیم که این میزان در سال قبل که حدود ۱۸۲ میلی‌متر بود که با این آمار این میزان بارندگی، حدود ۱۱ درصد منفی نسبت به سال گذشته و نسبت به متوسط درازمدت حدود ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوجه‌ریزی ۳۹۶ هزار قطعه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۹۴ کیلو مواد مخدر طی ۲۴ ساعت گذشته در هرمزگان کشف شد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی جوجه‌ریزی در استان همدان
  • جوجه‌ریزی ۷۰۰ هزار قطعه‌ای در هفت روزه نخست سال در همدان
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • اهدای خون ۵۰۰ قمی طی ۷ روز گذشته
  • معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است