Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:54:14 GMT

طرح 'وارنیش فلوراید تراپی' در مدارس مهاباد اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۵۳۳

طرح 'وارنیش فلوراید تراپی' در مدارس مهاباد اجرا شد

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت مهاباد گفت: مرحله اول طرح ملی رایگان وارنیش فلوراید تراپی با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان در بین دانش آموزان دوره ابتدایی این شهرستان اجرا شد.

محمد مولانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با اولویت دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در مهاباد اجرا شد و بیش از سه هزار و 500 دانش آموز پایه ششم این شهرستان زیرپوشش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این طرح سالانه در 2 نوبت نیم سال اول و نیمسال دوم انجام می شود و دانش آموزان پایه های دیگر در بهمن و اسفندماه سال جاری نیز زیرپوشش این طرح قرار می گیرند.
مولانی اضافه کرد: طرح وارنیش فلوراید شامل خدمات رایگان آموزش، فیشورسیلنت، جرم گیری، کشیدن دندان های غیرقابل ترمیم، پرکردن دندان های پوسیده دایمی، پالپوتومی (درمان پالپ زنده) و پانسمان دندان های پوسیده دایمی که به عصب رسیده است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از وارنیش فلوراید در بین دانش آموزان حدود 50 درصد کاهش پوسیدگی در دندان های شیری و دایمی را به همراه دارد، بیان کرد: طبق آخرین بررسی های انجام شده به طور متوسط هر کودک شش ساله ایرانی در بدو ورود به مدرسه دارای پنج دندان شیری پوسیده است و از شش تا 12 سالگی نیز میزان پوسیدگی دندان های دایمی روند افزایشی دارد.
مسوول واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت مهاباد افزود: پوسیدگی دندان ها شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که در بین اقشار جامعه مشاهده می شود.
به گزارش ایرنا طرح ملی وارنیش فلوراید تراپی با مشارکت اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی کشور اجرا می شود.
وارنیش فلوراید ماده ای است که با آغشته کردن دندانها به آن موجب استحکام بیشتر و پیشگیری از پوسیدگی دندان ها می شود.
مهاباد دارای 237 هزار نفر جمعیت و 24 هزار دانش آموز پایه اول تا ششم ابتدایی است.
9903/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان طرح وارنيش مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، راهکارهای تفکیک پسماند به مناسبت هفته سلامت امروز به دانش‌آموزان مدرسه الزهرای مهاباد آموزش داده شد.

خضری مسئول واحد بهداشت شهرداری مهاباد گفت: در این کارگاه،دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرای مهاباد با راهکارهای حفظ محیط زیست و جداسازی زباله ها آشنا شدند.

خضری اضافه کرد: فرهنگ سازی در حوزه زباله‌های خانگی هم در دستور کار شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مهاباد قراردارد.

رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: دانش آموزان میتوانند در خانواده پیام بهداشتی را برای خانواده هایشان انتقال و آموزش دهند.

دراین کارگاه آموزشی همچنین اعلام شد روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰  درصد آن، زباله خشک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • انواع درد دندان‌ و علل آن | خودمان برای تسکین درد چه کار کنیم؟ | چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان