Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا و به نقل از اداره کل بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی، حمید میرزاده در کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد، افزود: این حقیقت که بسیاری از مدعوین از فواصل دور به این کنفرانس آمده اند بیانگر اهمیت این گردهمایی به منظور تبادل افکار در خصوص موضوعی بسیار مهم تحت عنوان همکاری های منطقه ای و بین المللی در امر پژوهش، برنامه آموزشی و تجربیات دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان حاضر از جمله پروفسور فوزی رجلان (رییس آسایهل)، پروفسور نینات اولان وورا ووت (دبیر کل آسایهل)، روسا و معاونان دانشگاه ها، تاکید کرد: این افتخاری بزرگ و در عین حال مسئولیتی بزرگتر است و اینجانب و همکارانم در دانشگاه آزاد اسلامی در همکاری نزدیک با رییس و دبیر کل آسایهل، تمامی تلاش خود را طی 2 سال آینده به کار خواهیم بست تا ظرفیت های حرفه ای و شبکه گسترده داخلی و بین المللی خود را در راستای توسعه بیشتر آسایهل از طریق همکاری میان اعضا به کار گیریم.
وی با اشاره به موضوع کنفرانس با عنوان به سوی 2020 با همکاری های منطقه ای و بین المللی در حوزه پژوهش، برنامه آموزشی و تجربیات دانشجویی و تاکید بر اهمیت برگزاری آن، تصریح کرد: رویارویی با چالش های زیادی که آموزش عالی در حال حاضر نه تنها در کشور ما بلکه در کل دنیا با آن روبرو است، برگزاری چنین گردهمایی های را می طلبد تا از کانال همکاری و اقدام جمعی، راه حل های مناسبی برای این چالش ها بیابیم و نقشه راهی برای نسل های آینده ترسیم کنیم.

**ضرورت گسترش مشارکت آموزش عالی در سطوح محلی، ملی، منطقه ای و جهانی
نایب رییس انجمن آسایهل با بیان اینکه آموزش عالی اکنون بر سر دوراهی است، اظهار داشت: شرایط قرن جدید، ما را مجبور کرده تا از نقطه نظر مالی در محیطی ناآرام و بی ثبات فعالیت کنیم و در این اوضاع و احوال، انتظارات فزاینده‌ای از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای گسترش مشارکت در سطوح محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی وجود دارد و از طرفی دانشگاه‌ها باید دانشجویان را برای آینده‌ای با ویژگی جهانی بیشتر آماده کنند.
وی یادآور شد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی همچنین با مساله تناسب برنامه‌ های آموزشی، نگهداری تعداد دانشجو، فناوری‌های جدید، کیفیت آموزش و تدریس، توسعه مشارکت، تخصیص بودجه و ضرورت بهبود مدیریت و اداره دانشگاه مواجه اند و اینها تنها برخی از چالش‌های اصلی هستند و نباید مسایلی از قبیل مشارکت در پژوهش‌های نوین و فعالیت‌های تجاری و همیاری دانشگاه‌ها به اقتصاد ملی را هم از نظر دور داشت.
میرزاده همچنین به انتظارات دانشجویان از دانشگاه ‌ها اشاره کرد و گفت: دانشجویان پس از ورود به دانشگاه انتظار دارند دانش و مهارت‌هایی را کسب کنند که بتواند آنان را در دنیای پر از فرصت‌ها به سوی جایی که آمال و آرزوهایشان تحقق یابد، هدایت کنند؛ جایی که بتوانند زندگی بهتری را برای خود و دیگران بسازند و در پاسخ به این نیاز، دانشگاه‌ها به سرعت در حال رشد و توسعه هستند.
به گفته وی، موسسات نخبه گرا با ظرفیت های اندک، از نظر محو می شوند و جای خود را به مراکز آموزشی برای عموم مردم می دهند و این تحول ماهیتی در دانشگاه ها، نیاز رو به رشد جامعه را حل کرده و آموزش عالی را در مقیاس بزرگ در دسترس دانشجویان متقاضی واجد شرایط قرار داده است.

**ضرورت بررسی چالش های آموزش عالی و ترسیم دیدگاه‌های جدید
معاون انجمن آسایهل در بخش دیگری از سخنان خود به حضور نمایندگان دانشگاه‌ های آسیا، آفریقا ، اروپا و آمریکا در این اجلاس اشاره کرد و گفت: ما گردهم آمده‌ایم تا این چالش‌ها را مورد بررسی قرار داده و دانش و تجربه گسترده خود را با یکدیگر در میان گذاریم، به امید اینکه دیدگاه‌های جدیدی در آموزش عالی بیابیم و گفت و گوی سودمندی را در حرکت به سمت جلو نه تنها برای خود بلکه برای محققان و مدرسان نسل های آینده انجام دهیم.
وی خطاب به شرکت کنندگان در اجلاس، اظهار داشت: اطمینان دارم که هریک از شما صاحب تفکر و تجربه ارزشمندی هستید که می توانید آن را در اختیار دیگران قرار دهید و همچنین آمادگی دارید در تلاش برای ایجاد محیطی بهتر برای دانشجویان، محققان و کارکنان تان از تجربیات دیگران درس بگیرید. ما نیز مشتاقیم از تجربیات شما بهره مند شویم و آماده تبادل تجربیاتمان با شما هستیم.
رییس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به ارایه گزارش مختصری از شرایط موجود دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی 32 سال پیش به عنوان یک دانشگاه مستقل و غیرانتفاعی در پاسخ به نیاز فزاینده آموزش عالی پس از انقلاب اسلامی در کشور تاسیس شد و با سرعت زیادی، از یک ساختمان کوچک به یک دانشگاه عظیم تبدیل شد و هم اکنون دارای بیش از 400 واحد دانشگاهی و مرکز تحقیقاتی در مقیاس بیش از 20 میلیون مترمربع در سطح کشور و 4 واحد خارجی در کشور های انگلستان، امارات متحده عربی، لبنان و افغانستان است.
وی افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با بر عهده داشتن حدود 40درصد از سهم آموزش عالی در ایران، نقش کلیدی در آموزش عالی کشور ایفا می کند و آموزش کیفی را به بیش از یک میلیون و 700 هزار دانشجو در رشته های علوم انسانی، تکنولوژی، مهندسی، علوم، پزشکی و علوم پزشکی، کشاورزی و سایر رشته های مرتبط ارایه می کند و این موضوع ما را به بزرگترین دانشگاه ایران و یکی از بزرگترین دانشگاه های حضوری منطقه و جهان تبدیل کرده است.

**سهم بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در اقتصاد ایران
میرزاده با اشاره به تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه، اظهار داشت: اکنون بیش از پنج میلیون دانشجو از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی که 50 درصد فارغ التحصیلان آموزش عالی کشور را تشکیل می دهند، مشاغل حرفه‌ای و اداری کشور را برعهده دارند و این امر نشانه سهم بزرگ دانشگاه در اقتصاد ایران است.
وی تاکید کرد: بسیاری نیز به سطوح عالی تر تحقیق و توسعه در داخل و خارج از کشور وارد شده اند و پژوهشگران و دانشمندان ما دارای پروفایل علمی بسیار فعالی هستند و سالانه تعداد زیادی مقاله پژوهشی و کتاب به چاپ می رسانند.
8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آموزش عالی امارات متحده عربی برنامه های آموزشی جامعه کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 

بقه گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون تخصصی نشریات علمی حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، با انتشار فصلنامه Journal Of Second Language Pedagogy «آموزش زبان دوم» واحد مشهد موافقت شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌وگو با زش زبانخبرنگار آنا با  با اعلام این خبر اظهار کرد: مجله علمی «آموزش زبان دوم» با هدف ایجاد بستری برای محققان و نویسندگان در زمینه آموزش و یادگیری زبان دوم است تا ایده‌های نوآورانه، چارچوب‌های نظری و ابزار‌های عملی خود را به اشتراک گذاشته و منتشر کنند.

رحیم دبیری با بیان اینکه مجله علمی «آموزش زبان دوم» نخستین مجله تخصصی زبان دوم است که به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد، افزود: دامنه این مجله شامل بحث‌های نظری در مورد فراگیری زبان‌ها، تحقیقات تجربی درباره روش‌های آموزش زبان، رویکرد‌های نوآورانه برای ارزیابی زبان و تأملاتی در مورد شیوه‌های آموزشی متنوع است و مقالات با عناوین مربوط به آموزش زبان از جمله زبان شناسی کاربردی، مطالعات فرهنگی، توسعه و ارزیابی مواد آموزشی، آموزش معلمان زبان و طراحی و تدوین برنامه درسی را پس از داوری منتشر خواهد کرد.

وی افزود: نشریه علمی انگلیسی زبان «آموزش زبان دوم» با همکاری اعضای هیئت علمی گروه آموزشی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به مدیر مسئولی زهرا ظهوریان و سردبیری پوریا بقایی‌مقدم منتشر می‌‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تبیین کرد: این دانشگاه در حال حاضر صاحب امتیاز ۹ نشریه علمی است که از این تعداد چهار مجله به زبان فارسی و پنج مجله به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند و برخی از نشریات آن دارای اعتبار علمی ISI و وزارت عتف هستند.

دبیری یادآور شد: همچنین نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد دارای امتیاز دستاورد‌های پژوهشی بر اساس بخشنامه جامع دکتری تخصصی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • نصرالهی: ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت 
  • عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد