Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@03:38:28 GMT

ماکرون وضعیت اضطراری اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۶۷۱

ماکرون وضعیت اضطراری اعلام کرد

سخنرانی «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره تظاهرات و اعتراضات اخیر «جلیقه زردها» آغاز شد.

مکرون با درست دانستن خشم مردم فرانسه از بسیاری جهات، گفت: «ما همه با هم می‌توانیم راه برون‌رفت از این شرایط را بیابیم».

وی به وجود بسیاری از مشکلات در فرانسه اعتراف کرده و توضیح داد که در یک سال و نیم گذشته به خوبی به این مشکلات پرداخته نشده و شخص او نیز در این مساله مسئولیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور فرانسه با اعلام وضعیت اضطراری اقتصادی در فرانسه، تاکید کرد: «از دولت و پارلمان می‌خواهم هر چه می‌توانند برای بهبود وضعیت زندگی مردم به عمل آورند».

مکرون ضمن اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارند، گفت: با اقدامات قاطع شامل کاهش مالیات به مبارزه با آن می‌روند.

وی با بیان اینکه افرادی که کمتر از ۲۰۰۰ یورو در ماه درآمد دارند، مشمول مالیات نخواهند شد، تصریح کرد: «برخی از من می‌خواهند که در مالیات بر ثروت تجدید نظر کنم. این به نفع ما نیست. ما نمی‌توانیم به عقب برگردیم».

رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه نمی‌توان در غیاب آرامش، به سازندگی پرداخت، افزود: «اما هیچ خشمی نمی‌تواند این آشوب‌ها را توجیه کند... مشروعیت من از شما (مردم) نشأت می‌گیرد... مشکلات اقتصادی در فرانسه ریشه‌ای ۴۰ ساله دارند، ولی در ۲ سال اخیر فوران کرده‌اند».

مکرون ضمن تاکید بر لزوم افزایش ۱۰۰ یورویی حداقل حقوق ماهانه در فرانسه، ادامه داد: «خواستار اصلاح عمیق دولت هستیم. قوانینی که برای همگان عادلانه‌تر و شفاف‌تر باشد. اگر می‌خواهیم یک ملت موفق باشیم، باید مشکلات را با هم حل کنیم».

اعتراضات مردمی در فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» که از چهار هفته پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد. تظاهراتی که بیش از هزار و ۷۰۰ بازداشتی داشته است.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زرد‌های فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

دولت فرانسه قصد دارد در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودرو‌های هیبریدی و کاهش خودرو‌های متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر هر لیتر گازوییل را ۶.۵ و هر لیتر بنزین ۲.۹ سنت افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تظاهرات فرانسه اعتراضات فرانسه جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد