Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:40:40 GMT

توضیحات تازه ی وزیر صنعت در مورد قیمت خودرو

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۷۳۱

توضیحات تازه ی وزیر صنعت در مورد قیمت خودرو

به گزارش جماران؛ وزیر صنعت معدن و تجارت  در خصوص مبنا قرار گرفتن قیمت خودرو نزدیک به حاشیه بازار گفت: این تصمیمی بوده که از سوی خودروسازان اتخاذ شده و مقرر است عرضه خودروها با قیمت نزدیک به حاشیه بازار تداوم و استمرار داشته باشد .

رضا رحمانی شامگاه دوشنبه در مراسم دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت معدن و تجارت ایران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما افزود : در ماه‌های گذشته عده‌ای در بازار خودرو به درآمدهای رانتی دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اکنون بازار مبنای قیمت گذاری قرار نگرفته بلکه این راهکاری است که خودروسازان اتخاذ کرده‌اند تا نزدیک به قیمت حاشیه بازار به عرضه محصولات خود بپردازند.

رحمانی از استمرار این روند خبر داد و افزود: مقرر است خودروسازان در هر بار عرضه قیمت را پنج درصد دیگر پایین تر از قیمت های قبلی ارائه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا این مهم که از سوی بسیاری کارشناسان در ماه‌های گذشته نیز مطرح بوده زودتر اجرایی نشده تأکید کرد: اقتضای شرایط این است که هر زمان متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: به طور کلی دو نوع خودرو داریم که قیمتگذاری دسته نخست مجوز شورای رقابت را نیاز داشته و دسته دوم خارج از آن است، قیمت هایی که اخیراً از سوی خودروسازان برای برخی محصولات ارائه شده مربوط به خودروهای خارج از مجوز شورای رقابت بوده است .

وی اظهار داشت اکنون قیمت گذاری این خودروها به کارگروه تنظیم بازار تفویض شده است.

رحمانی همچنین خاطر نشان کرد: اقلام زیادی در کشور تولید می شود که ظرفیت های مناسبی برای آن وجود دارد و حجم قابل توجهی از آنها در برخی رشته‌ها بیش از نیاز داخل است و این اساس باید بازارهای صادراتی را جدی گرفت.

وی گفت: در برخی رشته‌ها نظیره خودروسازی نیز کماکان نیاز به خارج وجود دارد که بنا به فرمایش رهبری و نامگذاری امسال در حمایت از تولید ملی، برای همه آنها برنامه جدی و به ویژه پروژه ساخت داخل داریم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف قیمت خودرو قیمت خودروها در ایران قیمت خودرو در ایران رضا رحمانی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید رنو ساندرو در بازار

در آگهی‌های بازار خودرو، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با کارکرد ۲۰۰ هزار کیلومتر ۷۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۶ با کارکرد ۵۵ هزار کیلومتر، ۸۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش باما، با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودرو‌های ساندرو به دست خواهید آورد.

قیمت روز انواع خودرو ساندروبرند مدل کارکرد قیمت (تومان)
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۷ ۹۸,۰۰۰ ۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۶ ۸۳,۰۰۰ ۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۷ ۷۳,۰۰۰ ۹۷۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۱۲۹,۰۰۰ ۷۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۶ ۵۵,۰۰۰ ۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۱۷۸,۰۰۰ ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۲۰۰,۰۰۰ ۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • قیمت جدید رنو ساندرو در بازار
  • توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه