Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:22:33 GMT

آمریکا سه مقام رسمی کره شمالی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۷۶۶

آمریکا سه مقام رسمی کره شمالی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که سه مقام دولت کره شمالی از جمله دستیار عالی «کیم جونگ اون» را به اتهام «سانسور و موارد نقض پیوسته و فاحش حقوق بشر» مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که این تحریمها «با پرتو افکنی بر رفتار نکوهیده این افراد در کره شمالی، یادآور رفتار سبعانه دولت این کشور با شهروند آمریکایی، اوتو وارمبیر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که وارمبیر دانشجوی آمریکایی بود که در ژوئن ۲۰۱۷ پس از تحمل ۱۷ ماه حبس در کره شمالی و پس از بازگشت به آمریکا درگذشت.

هنوز مشخص نیست که آیا تصمیم واشنگتن برای تحریم این سه مقام کره شمالی به دیپلماسی هسته ای آمریکا و کره شمالی که از زمان دیدار دوجانبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور پیشرفت اندکی داشته است؛ مربوط می شود یا خیر.

وزارت خزانه داری آمریکا اسامی این افراد را اعلام کرد: «رایونگ هائه چوئه» دستیار عالی کیم جونگ اون و رئیس حزب کارگران وزارت سازمان و راهنما کره؛ «کیونگ تائک یونگ» وزیر امنیت کره شمالی و «کوآنگ هو پاک» مدیر وزارت تبلیغات و تهییج کره شمالی. 

طبق این تحریمها، تمام اموال و دارایی متعلق به این مقامات که در محدوده قدرت و اختیارات قانونی دولت آمریکا قرار دارد، مسدود می شود و در کل آنان  از شرکت در هرگونه معامله مالی با افراد در آمریکا منع می شوند.

کد خبر 4481818

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا تحریم اقتصادی دونالد ترامپ وزارت خزانه داری آمریکا کره شمالی کیم جونگ اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد