Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@02:59:38 GMT

زمانی مناسب برای دفن دائمی اسپیسی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۸۲۷

زمانی مناسب برای دفن دائمی اسپیسی

فصل ششم (و‌آخر) از سریال تلویزیونی پرطرفدار «خانه پوشالی» که از تلویزیون ایران هم پخش شده، دچار تأخیر زیادی در روند اجرایی خود شد زیرا در فاصله بین اتمام پخش سیزون پنجم و آغاز تولید فصل بعدی مشخص شد که کوین اسپیسی بازیگر اول سریال و ایفاگر نقش کلیدی فرانسیس اندروود در دنیای واقعی مرتکب تخلف‌های اخلاقی متعددی شده و نه تنها از این سریال طرد شد بلکه هالیوود به‌کلی با او قطع ارتباط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در قسمت پایانی سیزون پنجم کلیراندروود همسر فرانسیس که ایفای نقش او به شکلی هنرمندانه توسط رابین رایت صورت پذیرفته و پست ریاست جمهوری امریکا را به سبب افشای تخلفات وسیع سیاسی همسرش به‌دست آورده، رو به دوربین می‌گوید: «حالا نوبت من است». وی و تهیه‌کنندگان اصلی این سریال که ملیسا جیمز گیبسون و فرانک پوگلیسه هستند، هرگز فکر نمی‌کردند که این حرف با توجه به اخراج اسپیسی و به تبع‌ آن حذف کاراکتر وی از «خانه پوشالی» چقدر صحیح از آب در بیاید. اما این چنین شده و این تهیه‌کنندگان اجباراً مسیر داستان و سمت و سوی اتفاقات را نیز برای فصل آخر تغییر داده‌اند. طبق حساب‌های اولیه قرار بود سیزون ششم این مجموعه جنگ قدرت بین شوهر و همسر (فرانسیس و کلیراندروود) را برای به‌دست گرفتن قدرت به تصویر بکشد اما حالا که فرانسیس به‌خاطر لغزش‌های واقعی اسپیسی از متن سریال حذف شده، باید رقبا و دشمنان داخلی تازه‌ای را برای کلیر تراشید و سرآمدان آنها بیل و آنت شپرد با بازی گرگ کی‌نیار و دایان لین کهنه‌کار هستند که کلیر را تهدید می‌کنند یا در مسیر خواسته‌های آنها حرکت کند یا با افشای تخلفات او، وی را به همان جایی می‌فرستند که فرانسیس به آن‌جا ارجاع شده است. با این حال آنها حساب این را نکرده‌اند که کلیر چنان قدرتمند است که  فرانسیس با تمام کلک‌هایش نیز قادر به حذف وی نشده و به‌گونه‌ای بازی قدرت در اووال افیس (کاخ سفید) را به زنش باخته است. ببینیم ملیسا جیمز گیبسون به‌عنوان یکی از سردمداران اصلی این سریال راجع‌به این تغییر روند‌ داستان و اتفاقات و بافت فصل ششم که پخش آن در امریکا از اوایل آذرماه شروع شده و از اوایل دی‌ماه به اروپای غربی و آسیای شرقی هم بسط می‌یابد، چه چیزهایی برای گفتن دارد.
‌خانم گیبسون، کاملاً مشخص است که مکانیسم سریال در سیزون آخر بسیار تغییر یافته و خروج کوین اسپیسی از مجموعه یک رنگ و روال متفاوت را به‌وجود آورده است.
تغییرات حاصله وسیع بوده اما ما بدون اطلاع قبلی از آنچه بر سر اسپیسی در دنیای واقعی می‌آید و او را به گونه‌ای دفن می‌کند، مقدمات این تغییر را در سیزون پنجم گذاشته بودیم و این کار با انتقال قدرت در کاخ سفید از فرانسیس اندروود به همسرش صورت پذیرفته بود. ما از همان روز و سکانس می‌دانستیم که نقش کلیر در فصل آخر برجسته‌تر و دوربین‌ها بیشتر بر او متمرکز خواهد شد و البته فرانسیس به کلیر گفته بود که به نفع اوست پشت کلیر پنهان شود و کاخ سفید را از طریق او و با نام وی بگرداند. با این اوصاف کلیر بسرعت متوجه شد که فرانسیس قصد ادامه دادن به سیاست‌های ویران‌کننده خود از طریق وی را دارد و باید مراقب بود و راهی بجز جدایی واقعی و ریشه‌ای بین آنها نیست. بعد از اتفاقات واقعی مرتبط با کوین اسپیسی ما بیش از پیش بر ترسیم کلیر اندروود به‌عنوان یک شخصیت قوی و مستقل متمرکز شدیم. آدمی که واقعاً می‌خواهد در نوبت فرمانروایی‌اش در یک کاخ سفید سرشار از ریا به هیچ‌کس باج ندهد.
‌ با این حال نام فرانسیس و روح وی و تأثیر کارهای قبلی‌او دائماً در متن سیزون ششم نیز حس می‌شود و انگار اسپیسی نرفته است. چگونه این دوگانگی را حل کردید؟
گروه نویسندگان ما با انواع راه‌ها و گزینه‌ها برای حذف اندروود و کنار گذاشتن کامل او از سریال روبه‌رو بودند و طرق مختلفی در این ارتباط طی شد اما شما نمی‌توانید کاراکتری را که تمامی حجم و تار و پود یک سریال با آن آمیخته، به کلی حذف و ریشه‌کن کنید و به‌هرحال قسمت‌های قبلی باقی است که با رجوع به آن به آسانی و وسعت می‌توان به تأثیر عظیم کاراکتر فرانسیس در شکل‌گیری اتفاقات سریال پی‌برد. اگر وانمود کنیم که اصلاً چنین شخصیتی در متن داستان و در هر 5 سیزون قبلی وجود نداشته، مردم به ما و کل مسیر داستانی خواهند خندید. به‌قدرت رسیدن کلیر اندروود در کاخ سفید محصول ساخت و پاخت او با همسر دغل‌باز و قاتل وی است و این دو برای آینده و اجرای یک سیستم انتقالی بین خودشان در کاخ سفید هم به توافق رسیده‌اند و این متن داستانی ما تا پایان سیزون پنجم بود. چطور می‌شد با انکار همه اینها به سیزون ششم و انتهایی ورود کرد و کلیر را زن سیاست‌بازی توصیف کرد که فقط با ابتکارات و حیله‌های شخصی‌اش به بالاترین کرسی سیاسی در امریکا رسیده است. با این توضیحات می‌توانید بفهمید که چرا ما در عین حذف اسپیسی به‌طور جسمانی و به‌لحاظ بصری، ادامه حضور وی و تأثیر افکار و برنامه‌های او در ترسیم شرایط کنونی کاخ سفید را هم به نمایش گذاشتیم.
‌ با وجود این شما از تبعات سیاسی تلخ زوجی می‌گویید که یک‌سوی آن دیگر دیده نمی‌شود و در صحنه نیست؟
فرانسیس و کلیر با انواع همکاری‌ها و حتی رقابت‌ها قدرت را در رأس هرم سیاسی امریکا در دست گرفتند و پس از آن مانور قدرت شخصی‌شان برای اینکه خودشان همه کاره باشند، شدت گرفت. ما توانستیم روی همین وجه از ماجرا به‌عنوان واقعه کلیدی و پایه اصلی سیزون ششم حساب باز کنیم، بدون اینکه فرانسیس را به طور مستقیم به بینندگان نشان بدهیم. به‌این ترتیب هم کاراکتر خیالی فرانسیس اندروود هنوز در متن قصه حاضر است و هم کوین اسپیسی که ایفاگر نقش او است دیگر مشاهده نمی‌شود.
‌ بیننده‌ها بارها وادار به مطرح کردن این سؤال از خود می‌شوند که آیا فرانسیس و کلیر در قالب یک شوهر و همسر به یکدیگر علاقه‌مند هم بوده‌اند یا کارهای مشترک‌شان فقط یک ائتلاف سیاسی برای در دست گرفتن قدرت بوده است؟
سریال و متن داستان آن تصمیم‌گیری در این خصوص را به بینندگان سپرده و آنها می‌توانند هر طور که خود برداشت کرده‌اند، به این قضیه بنگرند. آنها بدون علاقه نسبت به یکدیگر نبوده‌اند اما همان‌طور که در متن داستان آمده، این علاقه در میان‌گرایش‌های سیاسی و رویکردهای اجتماعی‌شان گم شده و مدت‌ها است که فقط پیروزی در مانورهای سیاسی آنها را راضی می‌کند.
‌ بعد‌ از پیش رفتن هیلاری کلینتون تا یک قدمی احراز پست ریاست‌جمهوری امریکا در انتخابات 2016 (و شکست او مقابل دونالد ترامپ) سرانجام در سریال شما شاهد به قدرت رسیدن اولین رئیس‌جمهوری زن در امریکا هستیم. مردم با این پدیده در متن سیزون ششم «خانه پوشالی» چطور برخورد کرده‌اند؟
هنوز این سؤال مطرح است که آیا امریکا برای پذیرفتن نخستین رئیس‌جمهوری زن خود آماده و آن زن برای این مهم مهیا و صالح هست یا خیر و اینکه در سریال ما کلیر اندروود به‌کاخ سفید می‌رسد، لزوماً این سؤال و ابهام را رفع نکرده است. ما با افراد زیادی مشورت کردیم و بر این اساس کلیر را آدمی معرفی کرده‌ایم که وارد دقیق‌ترین جزئیات می‌شود ولی شکی وجود ندارد که آسیب‌پذیری سیاستمداران زن هنوز بسیار بیشتر از مردان است و فقط امثال آنگلا‌مرکل در آلمان و پیش‌از وی مارگارت تاچر در بریتانیا برای مدتی طولانی در اریکه قدرت ماندند. حالا باید پرسید که اگر هم یک روز یک زن در امریکا انتخابات را برد و رئیس‌جمهوری شد، آیا قدرت را واقعاً به‌دستش می‌دهند یا افرادی در پشت پرده، کاخ سفید را اداره خواهند کرد!
*‌ منبع: Entertainment   weekly

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الو! یه تغییر دائمی چند؟

  مادر و ناخن‌های فرزندش!
این بار درنقش یک مادر نگران فرورفتیم وبا ناخن‌کاری که شماره‌اش را از اینستاگرام پیدا کرده بودیم، تماس گرفتیم. گفتیم که برای دختر ۱۴‌ساله‌مان وقت کاشت ناخن می‌خواهیم و حتما باید آخر هفته باشد تا مزاحم مدرسه‌اش نشود.با گفتن این سن خاص، منتظر منع و توصیه‌ای بودیم اما به‌راحتی برای ما زمان خالی‌‌ای در روز جمعه در نظر گرفت. پیگیرتر شدیم و اشاره کردیم که باید طبیعی باشد تا برای مدرسه‌اش مشکل‌ساز نشود. بی‌تکلف گفت که هرمدلی بخواهیم برای‌مان انجام می‌دهد. ادامه دادیم و پرسیدیم که به صدف ناخن دخترم آسیب نمی‌زند؟ با اطمینان گفت: نه! شش سال است برای خودم هم کار کاشت انجام می‌دهم!مکالمه را تمام کردیم اما متوقف نشدیم. به یک ناخن‌کار دیگر که کم سن‌و‌سال‌تر از بقیه به نظر می‌رسید، تماس گرفتیم. این مکالمه ما را امیدوارتر کرد.تا متوجه سن دخترک خیالی تیم نوجوانه شد، پیشنهاد داد به جای کاشت ناخن، کار ژلیش انجام دهد. گفتیم که دخترم اصرار به کاشت دارد و اوهم صادقانه، بیشتر توضیح داد که بعد ازریمو کاشت،صدف ناخن آسیب می‌بیند و ژلیش برایش بهتر است.ازسختگیری مدرسه گفتیم وشکایت کردیم که دخترمان کمی پر‌رو است واصراربه همین کاشت ناخن دارد‌(خوب در نقش‌مان فرو رفته بودیم!).درجواب‌مان باصداقت بیشتری توضیح دادکه اگرمدرسه حساس است،نمی‌تواندانجام بدهد وبعد درمیان حرف‌هایش، گفت که خودش هم دبیرستانی است و به خاطر مدرسه، ناخن‌هایش را کاشت نکرده است! 

بینی چند؟
برای شناخت مسیرعمل بینی،خودمان راجای یک دختر۱۵ساله‌زدیم.با کلینیک زیبایی اول تماس گرفتیم وسن‌مان راگفتیم.منشی گفت که دکتر فقط برای بالای ۱۷سال عمل بینی انجام می‌دهد. پافشاری کردیم.گفتند زیر۱۶سال، قانونی نیست! برای اصرار بیشتر پاسخ دادیم که در قانون همچین چیزی ندیده‌ایم. او هم به سن رشد اشاره کرد وگفت ‌تاوقتی که صفحه‌ رشد بسته نشود،عمل دماغ انجام نمی‌دهند. پافشاری را تمام کردیم. شماره‌‌ پزشک بعدی را گرفتیم. انتظار جواب متفاوتی نداشتیم‌‌ اما مکالمه، خلاف انتظارمان پیش رفت.منشی مطب سن‌مان را که شنید، اشاره‌ای به قانون نداشت وصرفا ازماخواست که یک‌سری آزمایش انجام دهیم تا مطمئن شوند که صفحه‌‌ رشدمان بسته ‌است واگراین‌طورباشد، برای‌مان عمل را انجام می‌دهند.اسمی هم ازقانونی که مربوط به محدودیت سنی باشد، نیاورد. ادامه دادیم که عمل طبیعی نمی‌خواهیم و دنبال تغییریم و پرسیدیم که دکتر عمل فانتزی و عروسکی انجام می‌دهد؟ به‌راحتی گفتند‌ تا جایی که بشود برای‌مان این سبک هم کارمی‌کنند.دو سؤال! چرا تنها ملاک عمل جراحی‌ بدون بازگشت را‌ شرایط جسمی می‌دانستند؟! چطور است که هر کلینیک و مطب، برای خودشان قانون دلخواهی وضع می‌کنند؟!

خالکوبی! 

امیرحسین علی‌نیافرد
شاید در صنعت مد و لباس دیده و شنیده‌ایم که بعضی‌ها به‌دلیل ورزش و اندام خوبی که دارند وارد این صنعت می‌شوند تا برای شرکت‌های معروف و محبوب با درآمد بالا مدل لباس در جشنواره‌های مختلف جهانی باشند اما باید به خدمت شما مخاطب گرامی برسانم که بعضی از سالن‌های ویژه تتو از مخاطبان علاقه‌مند در فضای مجازی می‌خواهند که با هزینه‌ای کمتر تبدیل به مدل‌های تتوی آنها به دیگر مشتریان خود شوند.با کمی جست‌وجو در یکی از سایت‌های مطرح برخط با یکی از صاحبان این مشاغل آشنا شدم و زمانی که پرسیدم قیمت مدل تتو چقدر می‌شود، گفت: حداقل قیمت یک میلیون تومان به بالا در می‌‌آید که خود مشتری باید هزینه رنگ و طرح را بدهد.در ادامه وقتی خودم را به‌عنوان یک‌فرد دبیرستانی معرفی کردم، صاحب این سالن گفت که قبلا برای چند دبیرستانی و زیرسن قانونی این کارراانجام داده بودند وبه‌دلیل ماجرایی که برای آنها پیش آمده، دیگر برای زیر ۱۸سال خدماتی ارائه نمی‌دهند.اما در ادامه جست‌وجوهایم به یک مورد دیگر برخورد کردم که وقتی به او گفتم ۱۶سال سن دارم، مخالفتی نکرد. همین واکنش به نوع خود جالب و قابل‌توجه بود. به‌طور کلی اگر این مراکز تتو به مشکل خاصی از طرف خانواده نوجوان برخورد نکنند، هیچ مانع و محدودیت و قانونی برای این کار در سنین زیر ۱۸ سال وجود ندارد. 

۱۵میلیون ناقابل!
در ابتدا با سهیل گفت‌وگو کردم که آرایشگر ویژه در یکی از مناطق تهران است. وقتی از او پرسیدم برای خالکوبی چه باید کرد، گفت می‌توانید به سایت مربوطه مراجعه کنید تا بتوانید با انواع مدل‌های تتو آشنا شوید. وقتی به او یک مدل در اندازه متوسط برای کمر پیشنهاد دادم با قیمت ۱۵ میلیون تومان روبه‌رو شدم که در نوع خود جالب و قابل تامل است.در ادامه ازاو پرسیدم که از لحاظ درد سوزن، فردی که تتو می‌خواهد چه قدر درد می‌کشد که او گفت با تزریق آمپول‌های بی‌حسی، تامی‌توانیم طرح‌های مشتری را اعمال کنیم و بعد از انجام کار، مشتری دیگر درد خاصی را متوجه نشود.یکی دیگر از مواردی که امروزه نوجوانان به سمت و سوی آن علاقه نشان می‌دهند، تتو‌های ست یا شبیه و مشترک بین پسران ودختران نوجوان است. درباره تتو‌های مشترک یا ست پرسیدم و سهیل گفت که این کار را نیز انجام می‌دهد و محدودیتی ندارد.


دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • سریال جدید مهران مدیری در راه است
  • الو! یه تغییر دائمی چند؟
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید + عکس
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر