Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@21:22:18 GMT

تاثیر نمک بر نامنظم شدن ضربان قلب

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۸۶۱

فیبریلاسیون دهلیزی (A-fib) یا نامنظم شدن ضربان قلب می‌تواند به تشکیل لخته‌های خونی یا دیگر بیماری‌ها منجر شود. میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به این عارضه دچار هستند که آنان را در معرض ابتلا به سکته مغزی و در مواردی به نارسایی قلبی قرار می‌دهد.

در این بررسی 716 مرد و زن میانسال در فنلاند برای مدت زمان 19 سال مورد مطالعه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان انجام این مطالعه 74 نفر از این افراد به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا شدند.

به گفته محققان، افرادی که بیشترین میزان مصرف نمک را داشتند نسبت به افرادی که میزان کمتری نمک در رژیم غذایی‌شان وجود داشت بیشتر در معرض ابتلا به عارضه فیبریلاسیون دهلیزی هستند.

 محققان با در نظر گرفتن چندین فاکتور خطرزا از جمله سن، چربی، فشار خون و استعمال سیگار اظهار داشتند: مصرف نمک با خطر فزاینده ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قلب جهان سکته مغزی فشار خون سیگار جهان رژیم غذایی سکته مغزی فشار خون قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۳:۵۵ ظهر روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ درخواست نیروهای اورژانس جهت دسترسی به مصدوم در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.    وی افزود:دو تیم از نجاتگران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   محبوبی گفت:پس از ۲ ساعت جستجو در ارتفاعات ،نجاتگران به مصدوم دسترسی پیداکردند و بعد از  انجام CPR و اقدامات احیای قلبی و ریوی مصدوم به عوامل اورژانس تحویل داده شد.   وی افزود:مصدوم این حادثه مرد ۶۰ ساله بود که به همراه خانواده به کوهستان رفته و در آنجا دچار ایست قلبی شده بود.

دیگر خبرها

  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • پیش بینی آریتمی قلبی با هوش مصنوعی