Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@03:29:28 GMT

16 آذر روز مجهادت در راه علم و تقویت ایمان دینی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۸۹۳

16 آذر روز مجهادت در راه علم و تقویت ایمان دینی است

محمد رضا شیدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نعمت بزرگ استقلال، آزادی و امنیت پایدار امروز مرهون مجاهدت، فداکاری جوانان و دانشمندان ایران اسلامی است، بیان کرد: جوانان دانشجو در 16 آذر ماه 1332 با تشخیص به هنگام خود و با انجام رسالت خطیر دانشجویی در مقابل زیاده خواهی استکبار جهانی قیام کردند و با تقدیم خون خود نقطه عطفی را در تاریخ کشور رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بصیرت و موقعیت شناسی دانشجویان را از ضرورت های جامعه دانشگاهی دانست و اضافه کرد: بصریت دانشجویان سرمایه ای گران سنگ بوده و همواره موجب رسوایی مستکبران شده است.
وی شهادت دانشجویان در آذرماه سال 1332 را پیام آور آزادی خواهی و عزت دانشجویان مسلمان ایرانی عنوان کرد و گفت: روز دانشجو نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجوی آگاه و متعهد ایرانی است.
به گزارش ایرنا، روز دانشجو به یاد دانشجویان مصطفی بزرگ‌ نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌ رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.
3214/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف ایالات متحده آمریکا جامعه دانشگاه تهران رسوایی کودتای ۲۸ مرداد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین عکس از محل برخورد ریزپرنده به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو  اولین تصویر از محل برخورد موشک‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه هشتم شکاری اصفهان را ببینید.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 845480 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه استان اصفهان

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • اولین عکس از محل برخورد ریزپرنده به پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • خدا، مردم، میهن
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • ایمان و رابطه آن با عمل صالح