Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: در پی کشف سرنخ های قتل توسط چوپان در روستایی در شمال بجنورد متهم به قتل شناسایی و دستگیر شد. دادستان عمومی و انقلاب بجنورد این خبر را تأیید کرد.

با کشف جسد مردی نیمه سوخته بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی و بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد در صحنه حادثه حاضر می شوند و تحقیقات میدانی را برای بررسی قتل رخ داده شده آغاز می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بررسی ها شواهد نشان می دهد که قاتل سعی در سوزاندن جسد و دفن آن داشته اما گمان نمی کرده که ممکن است چوپان و سگ های گله 4 روز پس از وقوع قتل محل دفن جسد را افشا کنند.

هر چند مدارک و جسد سوخته است اما مأموران قانون که از 4 روز پیش تحقیقات خود را برای یافتن مردی میان سال و مفقود شده آغاز کرده اند خیلی زود پی به هویت مقتول می برند و با توجه به تحقیقات گذشته و داشتن سرنخ هایی از متهم به قتل برای جمع آوری مدارک لازم علیه او دست به کار می شوند و در تاریکی شب سراغ متهم می روند.

پس از دستگیری متهم به قتل، وقتی می فهمد که با توجه به مدارک لازم چاره ای جز اعتراف ندارد لب به سخن می گشاید و به قتل اعتراف می کند تا 24 ساعت پس از کشف جسد متهم به قتل دستبند به دست در دادسرای بجنورد حاضر و مقابل بازپرس شعبه سوم پاسخگوی چگونگی جنایت رخ داده شده، شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، پس از پایان جلسه بازپرسی مانند 90 درصد پرونده های تشکیل شده در استان، از سرقت های مختلف تا قتل های رخ داده شده، در این پرونده نیز ردپای اعتیاد به چشم می خورد و هر چند هنوز تحقیقات ادامه دارد اما متهم به قتل مدعی است که قتل در حالت طبیعی نبوده است.

متهم به قتل که سابقه دوستی دیرینه یا نسبت خویشاوندی با مقتول ندارد مقابل بازپرس می گوید که هر چند در سومین دیدار خود با مقتول با هدف تفریح با یکدیگر به سمت باغ های شمال بجنورد رفتند اما این هیولای اعتیاد بود که به یک باره باعث شد میان او و مقتول مشاجره رخ دهد و در حالی که حالتش طبیعی نبود نفهمید که چطور تبر به دست گرفت و آن را بر بدن مقتول فرود آورد.

وی ادامه می دهد: پس از آن که متوجه شدم فرد همراه من جان باخته است ابتدا خواستم با سوزاندن جسد، آثار جرم را از بین ببرم ولی وقتی دیدم نمی شود، تصمیم گرفتم آن را داخل باغی دفن کنم اما یک روز بعد وقتی به این فکر کردم که ممکن است بر اثر شخم زدن زمین جسد هویدا شود تصمیم گرفتم آن را کنار جوی آبی دفن کنم که دستگیر شدم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

محمد آگاهی

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

قتل کودک معصوم با ضربات مهلک چاقو توسط مادر بیرحم و دوست پسرش +عکس سرنوشت تکاندهنده هلیا 13 ساله که می خواست مثل مادرش خوشگل شود! +عکس اقدام زشت مادر هوس باز با پسر 16 ماهه اش+عکس احمدرضا دالوند درگذشت خواندنی / جزئیات روش همسریابی داعشی ها از زبان یک عضو پشیمان +عکس نقشه قتل برج ساز تهرانی برای دخترش میلیاردها تومان خرج برداشت + عکس جزییات تجاوز مرد خاص به یک زن خاص در خیابان+عکس مردان خانه فساد 3 جوان را تیرباران کردند/حمام خون در آبادان در پیامک اشتباهی ناهید نام همایون به چشم می خورد / همسرم با مرد غریبه ارتباط پنهانی داشت مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا افزایش حقوق کارکنان بازهم پلکانی است کتک خوردن شدید معلم رودباری از خانواده دانش آموز هدفون موبایل جان پسر جوان را در مقابل چشمان مادرش گرفت+عکس سقوط مرگبار زن جوان به دره به خاطر عکس سلفی! + عکس جسد یک زن با صورت پوشیده چه رازی دارد! / در شوش رخ داد+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: پلیس حادثه قتل قاتل قانون جنایت سرقت جرم اخبار حوادث عکس جسد تبر دوست سوخته عکس مرد تهران مرگ زن همسر ساعت دستگیر شد زیبا بروفه کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود

به گزارش جماران، به نقل از روابط‌ عمومی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، جلسۀ شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی با حضور اکثر اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «کاظم موسوی بجنوردی»، رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی با اظهار خرسندی از تشکیل این جلسه، از برگزاری جشن چهل‌سالگی این مؤسسۀ پژوهشی در دهم مهر خبر داد و آن را رویدادی بسیار مهم توصیف کرد، و در در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم ذخایر دیجیتالی‌مان را توسعه دهیم و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آینده‌مان همین است.

وی سپس گفت: در پایان پاییز سال گذشته، مجلد بیست‌وپنجم دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد که اثری فخیم و سنگین بود. و همچنین مجلد هفتم دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران نشر یافت.

موسوی بجنوردی با این توضیح که جلد چهارم دانشنامۀ تهران بزرگ، جلد هشتم دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران و همچنین مجلدات تازۀ «فهرست مقالات فارسی» و «فهرستوارۀ کتابهای فارسی» رو به اتمام است، افزود: جلد نخست دانشنامۀ حقوق ایران به‌زودی و تا کمتر از دو ماه دیگر منتشر خواهد شد.

رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اضافه کرد: ما به فضل الهی خودکفا شده‌ایم و تحمیلی بر بودجۀ جاری کشور نیستیم، هرچند مسائل و مشکلاتی وجود دارد اما می‌کوشیم بر آن‌ها غلبه کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه، «فاطمه لاجوردی»، دبیر شورا گزارش سالانۀ مرکز را خواند.

در ادامه، «ژاله آموزگار» خطاب به موسوی بجنوردی گفت: با وجود سوابق سیاسی و انقلابی، برترین صفت شما دلبستگی‌های ملی و وطنی شماست که باعث می‌شود همه از دل و جان در کنارتان باشیم.

این استاد فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران افزود: از این دست مراکز بسیار است و همۀ ما به آن‌ها دعوت می‌شویم ولی به جایی می‌رویم که تنها به فرهنگ ایران بیاندیشد و من این دلبستگی را در شما طی سالیان دراز دیدم.

سپس «عباس سعیدی»، سرویراستار دانشنامۀ خلیج فارس، اهمیت احیا و آغازبه‌کار دوبارۀ دانشنامۀ ایران را یادآور شد و گفت: شما همیشه به همۀ ما گفته‌اید و تأکید کرده‌اید که برای ما ایران و تمامیت ارضی و وحدت ملی مهم است. پس باید دانشنامۀ ایران اصل باشد و نباید نگاه منطقه‌ای داشت و به‌سراغ دانشنامه‌های منطقه‌ای رفت.

در ادامه «ژاله آموزگار»، «علی‌اشرف صادقی»، «عنایت‌الله فاتحی‌نژاد» و «مریم صادقی» با توجه به تجربه‌های گرانقدر امروز در کار دانشنامه‌نویسی، از لزوم بازنگری در گزینش برخی عناوین در مجلدات پیشین سخن گفتند.‌

همچنین «یونس کرامتی» و «فاطمه لاجوردی» دربارۀ لزوم توجه به دانشمندان اسلامی در مناطقی همچون آندلس و شمال آفریقا در مجلدات پیش رو سخن به میان‌ آوردند.

سپس «غلامرضا اعوانی» در باب پیشروبودن مرکز دائرة‌المعارف در تأسیس کتابخانه و شناخت و استخدام اشخاص مناسب نکاتی را بیان کرد.

سخنران آخر، «علی‌اکبر صالحی» به‌عنوان عضو جدید این شورا بود که پس از ذکر خاطرۀ حج تمتع همراه کاظم موسوی بجنوردی و عباس انواری در سال ١٣۶٣ که این مرکز در آستانۀ تأسیس بود، گفت: باید توجه ویژه به جمع باشد و همین کار دانشنامه‌نگاری نباید صرفاً در سطح اهل فرهنگ و پژوهش باشد. همین کار وقتی در سازمان انرژی اتمی بودم انجام شد و تلاش کردیم مفاهیم متناسب با انرژی اتمی مانند ذرات بنیادین را به زبان ساده بیان کنیم.

دیگر خبرها

  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید
  • آن چه از تهاجم ناکام آمریکایی‌ها بر پهنه کویر طبس باقی ماند
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!
  • کلافگی حسینی از موقعیت‌های سوخته
  • بوکسور بجنوردی در مسابقات بین‌المللی بیشکک قرقیزستان نقره‌ای شد
  • مراسم یادبود آیت الله موسوی بجنوردی (ره) در موسسه یاسین + تصاویر
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • طعنه کاپلو به لالیگا: این هم از بهترین لیگ دنیا!
  • کلافگی حسینی از موقعیت‌های سوخته (عکس)