Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@20:41:54 GMT

70 واگن متروی تهران ترخیص می شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۰۶۴

70 واگن متروی تهران ترخیص می شوند

رکنا: 70 دستگاه واگن آلومینیومی یا به عبارتی 10 رام قطار از ابتدای شهریور ماه امسال در گمرک بندرعباس درحال خاک خوردن است، شهرداری تهران به علت عدم تأمین بودجه مورد نیاز این تعداد واگن که براساس یوروی 5 هزار تومانی (مبنای فعلی محاسبات گمرک) چیزی در حدود 70 میلیارد تومان می‌شود، قادر به ترخیص این واگن‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان متروی تهران هشدار می‌دهند درصورتی که این واگن‌ها بیشتر ازاین زمان در هوای شرجی و گرم بندرعباس بماند، ریسک آسیب احتمالی به تجهیزات قطار بویژه تجهیزات مکانیکی گیربکس دار(موتور ترکشن)افزایش می‌یابد. آنها براین اساس از دولت می‌خواهند تا این 70 میلیارد تومان را از محل سهم 50 درصدی خود در توسعه مترو پرداخت کرده و اجازه خروج این 70 واگن را به سرعت صادر کند. درصورتی که این تعداد واگن به خطوط متروی تهران تزریق شود، 7 تا 10 درصد به ظرفیت مسافری کل خطوط اضافه می‌شود. پک این تعداد واگن در سه مرحله (تیر، مرداد و شهریور امسال) از بندر شانگهای چین با کشتی به بندرعباس آمده است، اما برای ترخیص علاوه بر عوارض گمرکی، مدت زمان ال سی است که تمام شده. مهندس حبیب‌الله رضایی ملک، مدیر تجهیزات شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان این‌که مشکل ال سی حل شده است، اما هنوز عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده سرجای خود باقی است، به «ایران» می‌گوید: هم‌اکنون این نگرانی وجود دارد که ممکن است هر زمان، مبنای محاسبات مترو تغییر کرده و ارز به نرخ نیمایی محاسبه شود، در این صورت ما باید بیش از 2 برابر پرداخت کنیم که عملاً امکانپذیر نیست.درحالی که اگر دولت مساعدت کند، می‌توان این مبلغ را تهاتر کرد. متأسفانه در گمرک کسی پاسخگو نیست و شهرداری هم به علت این‌که تأمین مالی و بودجه مورد انتظار محقق نشده است، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. ما هم‌اکنون بدهی زیادی به پیمانکارداریم و آنها نیز از عهده پرداخت این مبلغ بر نمی‌آیند.

وی ادامه می‌دهد: این 70 واگن از نظر فنی قابلیت تزریق به همه خطوط در یک دوره 6 ماهه را دارد، ضمن این‌که سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 می‌تـــــــــــــواند از 5 دقیقه به 3 و نیم دقیقه برسد. چرا که خط 3 بیش از خطوط دیگر به این واگن‌ها نیاز دارد. از طرفی ما هم‌اکنون بیش از 150 رام قطار داریم که به علت فرسودگی کمتر از این تعداد استفاده می‌شود و باید زودتر جایگزین شوند.

بنابراین ترخیص این واگن‌ها، اهمیت زیادی دارد.ضمن این‌که ممکن است به تجهیزات به علت ماندگاری صدمه وارد شود و هزینه انبارداری هم بالا برود.

به گفته وی، هم‌اکنون حدود 50 رام قطار در خط یک، 40 رام در خط دو، 25 رام در خط سه، 30 رام در خط چهار و 6 رام در خط 7 مشغول سرویس دهی هستند.اما حدود 15 تا 20 درصد از ناوگان موجود به علت نیاز به تعمیرات اساسی، خارج از سرویس است.

رضایی ملک با بیان این‌که بیشترین تزریق قطار به یک یا دو سال قبل برمی‌گردد، می‌گوید:به طور میانگین سالانه 10 تا 12 رام قطار وارد خطوط می‌شوند که با راه اندازی کامل خطوط 6، 7 و 8، به 100 رام قطار نیاز قطعی خواهیم داشت که در پروژه، نیاز به 630 دستگاه واگن پیشرو پیش‌بینی شده است. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حمیده امینی فرد

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

قتل کودک معصوم با ضربات مهلک چاقو توسط مادر بیرحم و دوست پسرش +عکس سرنوشت تکاندهنده هلیا 13 ساله که می خواست مثل مادرش خوشگل شود! +عکس اقدام زشت مادر هوس باز با پسر 16 ماهه اش+عکس احمدرضا دالوند درگذشت خواندنی / جزئیات روش همسریابی داعشی ها از زبان یک عضو پشیمان +عکس نقشه قتل برج ساز تهرانی برای دخترش میلیاردها تومان خرج برداشت + عکس جزییات تجاوز مرد خاص به یک زن خاص در خیابان+عکس مردان خانه فساد 3 جوان را تیرباران کردند/حمام خون در آبادان در پیامک اشتباهی ناهید نام همایون به چشم می خورد / همسرم با مرد غریبه ارتباط پنهانی داشت مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا افزایش حقوق کارکنان بازهم پلکانی است جسد یک زن با صورت پوشیده چه رازی دارد! / در شوش رخ داد+عکس کتک خوردن شدید معلم رودباری از خانواده دانش آموز اقدام زشت دزد شیطان صفت در اتاق یک نوجوان / او بدجوری کتک خورد+عکس فاجعه در قلب تهران! / همه وحشت کردند!

منبع: رکنا

کلیدواژه: قطار بودجه گمرک بندرعباس متروی تهران ترخیص عکس مرد تهران مرگ زن همسر ساعت دستگیر شد زیبا بروفه کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟

شهرداری تهران در ادامه سیاست‌های خود برای توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی، برنامه‌های متعددی برای مترو در سال جاری دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، توجه ویژه مدیریت شهری فعلی تهران به حوزه حمل و نقل عمومی یکی از ویژگی‌های بارز این دوره است و سعی مدیران شهری بر این بوده که ضمن جبران کاستی‌های دوره گذشته، وضعیت بهتری در این حوزه برای شهروندان فراهم کند.

در این راستا شهرداری تهران علاوه بر اقدامات انجام شده در سال گذشته برای سال جاری در حوزه مترو در نظر دارد، 9 کیلومتر مسیر باقی‌مانده خطوط هفت‌گانه را با 8 ایستگاه به بهره‌برداری برساند.

همچنین قرار است از ایستگاه‌های باقی‌مانده بدنه اصلی خط 6 مترو شامل شهدای هفده شهریور، میدان خراسان، سرباز و شهید نجات‌اللهی را به بهره‌برداری برساند. 

علاوه بر این در سال جاری از 6.5 کیلومتر توسعه جنوبی خط 6 به‌همراه دو ایستگاه میدان عبدالعظیم(ع) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز بهره‌برداری خواهد شد.

پست برق شمالی خط 6 و تکمیل پست برق سایر خطوط نیز بهره‌برداری می‌شود و از یک کیلومتر مسیر به‌همراه ایستگاه ورزشگاه تختی در خط 7 نیز بهره‌برداری خواهد شد و 1.5 کیلومتر مسیر به‌ همراه ایستگاه آیت‌الله کاشانی در توسعه غربی خط 4 نیز به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

تکمیل ورودی دوم ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در خطوط 3، 4، 6 و 7 نیز در دستور کار خواهد بود.

جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری

علاوه‌بر این شروع عملیات اجرایی توسعه شمالی خط  7 در دستور کار شهرداری تهران است و عملیات اجرایی پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط نیز ادامه خواهد یافت.

آغاز تحویل ناوگان ریلی جدید از محل قراردادهای 791 دستگاه واگن و 113 واگن و همچنین شروع عملیات اجرایی خطوط جدید و تراموا نیز جزوه توسعه ناوگان و آغاز عملیات اجرایی خطوط جدید شهرداری تهران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی