Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-26@20:28:40 GMT

نرخ تقاضای آب در جهان رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۲۲۱

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی، الکساندر لایشت در افتتاحیه هشتمین نشست آسیایی شبکه جهانی آب و اطلاعات توسعه‌ای برای مناطق خشک (G_WADI) و دومین نشست ملی فناوری‌های آب، در دانشگاه فردوسی مشهد، با تشکر از وزارت نیرو در جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون ملی یونسکو در ایران برای حمایت و همکاری‌های پیوسته بین ایران و یونسکو در زمینه‌های گوناگون مدیریت منابع طبیعی، گفت: ما در این همایش از دانش کارشناسانی بهره‌مند خواهیم شد که تحت دو ابتکار شاخص برنامه جهانی آب‌شناسی یونسکو گرد هم آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جمله شاخص‌های برنامه جهانی، شبکه جهانی برای اشتراک دانش و تجربه در زمینه مدیریت آب در کشورهای خشک و دیگری برنامه ابتکار بین‌المللی خشکسالی است.

لایشت با اشاره به این‌که این برنامه بستری برای تقویت همکاری و به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه در میان تمامی گروه‌های فعال در زمینه خشکسالی، فراهم می‌سازد، گفت: نمایندگان و کارشناسان این دو برنامه‌ی مهم، امروز گرد هم آمده‌اند تا نظرات خود را در مورد آینده این دو برنامه و نحوه ایجاد همکاری‌های بیشتر با یکدیگر در میان بگذارند.

نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران تاکید کرد: آب شیرین یک منبع مهم برای سلامت، رفاه و امنیت است. بر اساس آخرین تحقیقات، تقاضای جهانی برای آب با نرخی برابر یک‌درصد در سال رو به افزایش است. این افزایش تقاضا در کنار سایر عوامل، تابعی از رشد اقتصادی و تغییر الگوهای مصرف بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زمان مناسبی است تا در این همایش تجارب خود را در زمینه مدیریت منابع آب در کشورهایی که با چالش‌های مشابه روبه‌رو هستند، به اشتراک بگذاریم و با همکاری یکدیگر به راه‌حل‌هایی پایدار برای مقابله با کم‌آبی دست یابیم.

لایشت اظهار کرد: کم‌آبی می‌تواند به معنی کمبود در مقدار منابع فیزیکی آب در دسترس و یا به معنی کمبود در دسترسی به دلیل فقدان زیرساخت‌های جمع‌آوری و توزیع آب باشد.

وی با تاکید بر افزایش فراوانی و شدت خشکسالی در برخی مناطق و تاثیر آن بر بخش‌هایی مانند تولید غذا، انرژی و نیز تشدید کم‌آبی به‌دلیل رشد سریع مناطق شهری؛ به این نکته توجه کرد که کم‌آبی می‌تواند باعث جابه‌جایی ۲۴ تا ۷۰۰ میلیون نفر در مناطق خشک و نیمه‌خشک جهان شود.

نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، گفت: فاز هشتم برنامه بین‌المللی آب‌شناسی یونسکو در نظر دارد تا مدیریت پایدار آب را در مقیاس‌های محلی، منطقه‌ای و جهانی بهبود بخشیده، پژوهش‌های بین‌رشته‌ای را نیز در این زمینه ترویج کند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود