Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@05:57:53 GMT

طرح آتش‌بس سازمان ملل در جنوب یمن

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۲۳۸

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن، طرح آتش‌بس در استان تعز واقع در جنوب این کشور را تحویل مسئولان جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن مستقر در ریاض داد.

به گزارش اسکای نیوز، طرح مزبور شامل آتش‌بس بدون قید و شرط در تعز، بازگشایی فرودگاه و گذرگاه‌ها در این استان است.

اسکای نیوز همچنین مدعی شد که بر اساس این طرح سازمان ملل، آتش‌بس باید بدون قید و شرط در همه مناطق استان تعز واقع در جنوب یمن صورت بگیرد تا عملیات انسان‌دوستانه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، منابع خبری به نقل از گریفتس گفتند که فرودگاه تعز باید بازگشایی شود تا عملیات امداد رسانی انجام بگیرد.

بر اساس این طرح، باید کارگروهی متشکل از نمایندگان طرف‌های درگیر با همکاری سازمان ملل به منظور نظارت بر اجرای توافق تشکیل شود.

ادعای تحویل طرح آتش‌بس سازمان ملل در تعز در حالی مطرح می‌شود که هنوز مسئولان انصارالله و رسانه‌های وابسته به یمن در این خصوص هی گونه اظهار نظری نکرده‌اند.

با فرض صحت ادعای مطرح شده، این اولین طرح جدی سازمان ملل پس از آغاز گفت‌گوهای صلح یمن خواهد بود که چند روزی است در شهر استکهلم سوئد آغاز شد.

مذاکرات بین هیات صنعا و هیات ریاض از روز پنجشنبه گذشته در سوئد آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. دیروز دو هیات مذکور به صورت مستقیم با حضور نمایندگان سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌گو کردند که این اتفاق در نوع خود کم سابقه است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن با وجود آغاز گفت‌گوهای صلح سوئد متوقف نشده است و آنطوری که از شواهد و قرائن بر می‌آید، توقفی هم در کار نیست. در حمله روز شنبه هفته جاری ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه‌ای در الحدیده واقع در غرب یمن، ۱۰ نفر از زنان و کودکان یمنی را کشته و یا زخمی شده بودند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه گذشته بار دیگر خواستار توقف تجاوزات ائتلاف سعودی همزمان با گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد شده بود.

یحیی سریع گفته بود که تحرکات مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در حمله به منازل و مناطق مسکونی به دور از گفت‌وگوهای صلح یمن است.

وی گفت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز یکشنبه (۱۸/۹/۹۷) بیش از ۱۵ بار به استان‌های صنعاء، صعده و الحدیده، همزمان با حملات موشکی و توپخانه‌ای یمن حمله کردند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل دولت یمن فرودگاه سوئد زنان کودکان نیروهای مسلح دولت زنان سازمان ملل فرودگاه یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ۱۹۳ طوفان‌الاقصی| تشدید حملات به رفح

در یکصد و نودوسومین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه حملات هوایی این رژیم به رفح واقع در جنوب نوار غزه تشدید شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع محلی فلسطینی از تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند. 

در بمباران رژیم صهیونیستی به منزلی در محله السلطان در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه 4 نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

منطقه الحکر در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. 

اردوگاه الجدید در النصیرات در مرکز غزه هم از سوی جنگنده‌هایی صهیونیستی بمباران شد.  

روز 192 طوفان‌الاقصی|تیپ گولانی هدف مقاومت قرار گرفت

 

کاربران محترم مهمترین تحولات یکصد و نود و دومین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*****************************************************************************

یورش نظامیان صهیونیست به جنین

????خبرگزاری فلسطینی شهاب از فعال کردن آژیرها در اردوگاه جنین همزمان با یورش نیروهای اشغالگر اسرائیلی به محله الألمانیة در شرق این شهر خبر داد.

????هنوز از جزئیات بیشتر این حمله گزارش بیشتری منتشر نشده است. 

 

حمله اسرائیل به منازل مسکونی در شهر رفح 

????در بمباران رژیم صهیونیستی به منزلی در محله السلطان در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه 4 نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند. 

????حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق شمالی نوار غزه نیز همچنان ادامه دارد. 
 

 

اردن از افزایش سطح پروازها در حریم هوایی این کشور خبر داد

????ارتش اردن اعلام کرد: سحرگاه امروز پروازهای هوایی خود را تشدید کردیم تا از هرگونه نفوذ هوایی به آسمان کشور جلوگیری کنیم.

????ارتش اردن تاکید کرد: تشدید سورتی پروازها تایید می کند که ما اجازه استفاده از حریم هوایی ما توسط هیچ طرفی را نخواهیم داد.

 

یورش نظامیان اسرائیلی به کرانه باختری

????منابع محلی فلسطینی از یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن خبر داد. 

????خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر به شهرک دورا در جنوب الخلیل حمله کردند. 

 

حملات شدید توپخانه‌ای اسرائیل به اردوگاه جبالیا در غزه 

????خبرگزاری فلسطینی شهاب از حمله توپخانه‌ای و مستمر رژیم صهیونیستی به مناطق شرقی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد.

 

تیراندازی نظامیان اسرائیلی به مدرسه‌ای در بیت حانون 

????خبرنگار الجزیره گزارش داد: نیروهای اشغالگر اسرائیلی مدرسه‌ای را در بیت حانون واقع در شمال نوار غزه که در آن آوارگان فلسطینی پناه گرفته بودند محاصره کرده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

 

عراق: خواهان عدم گسترش درگیری در منطقه هستیم

سخنگوی رسمی دولت عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره:

????پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

????هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با ایالات متحده است.

????عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

????ما خواهان عدم گسترش درگیری در منطقه هستیم. 
 

پیام امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در شبکه ایکس:
تاکید بر حق مشروع کشورمان در پاسخ به حمله تروریستی رژیم اسرائیل

????امروز در ادامه رایزنی‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد و همچنین دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای ضمن اشاره به روند تصاعدی جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، بر حق مشروع کشورمان در پاسخ به حمله تروریستی رژیم اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، مطابق با ماده 51 منشور ملل متحد تاکید کردم. 

????در ادامه با خانم رتنو مرسودی وزیر امور‌ خارجه اندونزی، خانم تانیا فایون وزیر امورخارجه اسلوونی، محمد حسن وزیر امورخارجه مالزی، الکساندر شالنبرگ وزیر امورخارجه اتریش، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان، وانگ ای، وزیر امور خارجه چین، سرگئی لاورف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت‌وگو کردم. 

????در این گفت‌وگوها با تبیین مواضع روشن جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهمیت صلح و امنیت پایدار در منطقه و جلوگیری از گسترش تنش‌ها، بر وجه مسامحه ناپذیری امنیت ملی و منافع ملی کشورمان تصریح کردم.

 

تاکید مقام قطری بر کاهش تنش منطقه‌ای 

????وزارت دفاع قطر اعلام کرد: وزیر مشاور در امور دفاعی این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع آمریکا اوضاع منطقه را بررسی کردند. 

????در این گفت‌وگو وزیر مشاور در امور دفاعی قطر و وزیر دفاع آمریکا از همه طرف‌ها خواستند که خویشتنداری کنند و سطح تنش‌ها را کاهش دهند.

 

 

امیر عبداللهیان در دیدار با مقام سازمان جهانی بهداشت:

بسیاری از کودکان فلسطینی بر اثر کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند

????امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با خانم حنان بلخی مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بر ضرورت ایفای نقش سازمان‌های بین‌المللی بویژه سازمان بهداشت جهانی برای ارسال کمک های انسانی و دارو به غزه تاکید کرد.

????وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد که جنایات و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه محدود به بمباران نشده و بسیاری از فلسطینیان به خصوص کودکان و زنان  بر اثر گرسنگی، بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می دهند.

????خانم حنان بلخی مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران، به تلاش های سازمان بهداشت جهانی در همکاری با شرکای بین المللی برای ارسال کمک های انساندوستانه به نوار غزه اشاره و تاکید کرد بدلیل جنایات و خشونت رژیم صهیونیستی، این تلاش ها تاکنون مثمر ثمر نبوده است.

 

هدف قرار دادن تجهیزات جاسوسی رژیم اسرائیل در مزارع شبعا 

????مقاومت اسلامی لبنان صحنه هایی از عملیات مقاومت اسلامی در هدف قرار دادن تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در مرکز نظامی رادار در مزارع اشغالی شبعای لبنان را منتشر کرد. 

.

 

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

???? منابع خبری از حمله هوایی جنگنده‌های صهیونیستی به شهرک خانین در جنوب لبنان خبر داد.

 

شهرک نشینان فراری شمال فلسطین اشغالی تمایل برای بازگشت ندارند 

کانال 12 رژیم صهیونیستی: 
???? با گذشت بیش از 6 ماه از آغاز جنگ، 40 درصد از شهرک نشینانی که شمال فلسطین اشغالی را تخلیه کردند قص بازگشت به این مناطق را ندارند. 

???? 27 درصد از افراد شغل آزاد در این مناطق نیز در حال بررسی انتقال فعالیت‌های تجاری خود از شمال به صورت دائمی هستند.

 

گفت‌وگوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای سعودی خود

???? وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کرد که  رئیس ستاد ارتش این کشور در تماس تلفنی با همتای سعودی خود درباره اوضاع امنیتی در خاورمیانه،  گفت‌وگو کرده است. 

???? رئیس ستاد ارتش آمریکا، در این گفت‌وگوی تلفنی با همتای سعودی خود بر تمایل و تلاش برای کاهش تنش‌های کنونی در منطقه‌ تاکید کرد.

 

این خبر بروز رسانی می شود .... 

 

دیگر خبرها

  • روز ۱۹۳ طوفان‌الاقصی| تشدید حملات به رفح
  • سامانه بارشی جدید در راه این مناطق کشور
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار قرمز برای این ۵ استان
  • هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان/ یارش شدید در جنوب کشور
  • برداشت ۱۷ هزار تن حنا ازمزارع جنوب سیستان وبلوچستان
  • سقوط مرگبار مرد میانسال در چاه ۷۰ متری در جنوب تهران
  • مرگ دردناک مرد جوان با سقوط در چاه ۷۰ متری جنوب تهران
  • سقوط مرد میانسال در چاه جنوب تهران
  • مرگ مرد میانسال در عمق ۷۰ متری چاهی در جنوب تهران