Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا – سازمان دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه حبس کاربران شبکه های اجتماعی در امارات متحده عربی را محکوم کرد.

به نوشته القدس العربی، دیده بان حقوق بشر در چند توییت اقدام دولت امارات متحده عربی در برگزاری همایشی با موضوع کاربران عرب شبکه های اجتماعی را شرم آور خواند.
دیده بان حقوق بشر در توییتی نوشته است: آیا در این همایش کتابچه چگونه توییت کنید بدون اینکه به زندان بروید توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سازمان افزوده است: این همایش ممکن بود کمی قابل پذیرش قرار بگیرد اگر که امارات احمد منصور و دیگر کاربران شبکه های اجتماعی را زندانی نمی کرد.
دیده بان حقوق بشر برگزاری چنین همایشی در امارات متحده عربی را خنده آور توصیف کرده است.
مقام های امارات متحده عربی احمد منصور یکی از فعالان شبکه های اجتماعی این کشور را به اتهام توهین به مقام های امارات در شبکه های اجتماعی به 10 سال زندان محکوم کرد.
همچنین مقام های اماراتی تیسیر النجار روزنامه نگار اردنی را در سال 2015 به خاطر انتشار مطلبی در یکی از شبکه های اجتماعی که در آن از مواضع کشورهای عربی در مقابل حمله رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کرده بود، دستگیر کردند.
دادگاه امارات متحده عربی این روزنامه نگار اردنی را به سه سال زندان محکوم کرد.
شبک**9365**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ديده بان حقوق بشر امارات متحده عربي شبكه هاي اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس