Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@13:11:13 GMT

ممنوعیت واردات برنج فعلاً منتفی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۳۴۱

ممنوعیت واردات برنج فعلاً منتفی است

محمد رضا کلامی مدیر کل تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با تسنیم در ارتباط با درخواست یکی از نمایندگان مجلس برای لغو بخشنامه واردات برنج، اظهار کرد: واردات برنج به طور هرساله برای حمایت از کشاورزان در زمان برداشت محصول داخلی ممنوع می شود و افزایش قیمت مقطعی برنج در بازار نیز به همین دلیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این شرایط انتقال ارز، برآورد کسری تولید برنج در کشور یک و نیم میلیون تن بود که یک میلیون تن آن به کشور آمده بود و قیمت این محصول در بازار در حال افزایش بود.( به همین دلیل ممنوعیت برداشت برنج برداشته شد)

مدیرکل تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از تاریخ 97/9/1 که برداشت برنج کشاورزان تمام شد،دوباره اجازه واردات این محصول داده شد تا کسری این محصول در کشور تامین شود و در صورتی که بعد از این تاریخ برنجی داخلی وجود داشته باشد دست واسطه ها و حلقه های توزیع است تا با نگهداری آن بتوانند در آینده گرانتر بفروشند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی گزینه ای برای ممنوعیت برنج نداریم زیرا در غیر این صورت قیمت هرکیلوگرم برنج خارجی در بازار به 11 هزار تومان و برنج ایرانی به 20 هزار تومان می رسد.

کلامی گفت:کسری هرساله  برنج، در سال جاری نیز وجود دارد و برای تامین آن باید اقدام به واردات کرد.

بنابراین گزارش شاعری عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی چندی پیش طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار لغو فوری بخشنامه واردات برنج با هدف حمایت از برنج کاران شمال کشور شده بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۰ تن برنج و ۵ تن شکر حمایتی تنظیم بازار با نرخ مصوب برای عرضه در بازار جزیره خارگ با درخواست بخشداری ویژه خارگ و هم افزایی و همکاری جهاد کشاورزی استان بوشهر تأمین شده است.

بخشدار ویژه خارگ افزود: حمایت از حقوق مصرف کننده در بخش ویژه خارگ در اولویت اقدامات تأمینی دولت قرار دارد و در این زمینه اقدامات مستمر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به منظور سهولت در تحویل این اقلام مصرفی تنظیم به زودی عامل توزیع انتخاب و از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها زمان توزیع اعلام و با نظارت نماینده صمت در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

بخشدار ویژه خارگ گفت: در حال حاضر با برنامه‌ریزی خوب در تأمین کالاهای اساسی وضعیت این کالاها و میزان ذخایر در شرایط مطلوب است.

کد خبر 6063428

دیگر خبرها

  • ممنوعیت واردات نمک به افغانستان
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • ۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • ۶۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازار سمنان ویژه ماه رمضان در حال توزیع است