Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@03:42:14 GMT

مصاحبه منتشر نشده مرحوم احمد رضادالوند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۳۷۰

مصاحبه منتشر نشده مرحوم احمد رضادالوند

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در حاشیه عیادت جمعی از مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح و جشنواره هنر مقاومت از مرحوم دالوند و کمتر از 24ساعت پیش از درگذشت وی انجام شده است.

در این دیدار استاد دالوند درباره کتاب بخش علمی پژوهشی جشنواره هنر مقاومت و رویش های نسل جدید هنر انقلاب و تفاوت های آن با نسل اول هنر انقلاب و شرایط فضاهای هنری کشور و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. توضیحاتی ارائه می فرمایند.

احمدرضا دالوند استاد برجسته گرافیگ ایران دوشنبه 19 آذر ماه97 و پس از ابتلا به عوارض بیماری دیابت جان به جان آفرین تسلیم کرد.

لازم به ذکر است فایل صوتی مصاحبه، درآرشیو روابط عمومی جشنواره هنر مقاومت موجود است و به احترام این عزیز سفرکرده حرف های وی که در شرایط سخت جسمی و روی تخت بیمارستان ایراد شده است ، عینا تقدیم دوستداران و علاقمندان وی می شود.

"نسل دوم رویش های انقلاب نیازی به تعریف نداره...نیازی به بزرگنمایی نداره...نسل اول به خاطر مواجهه با شرایط جنگ و انقلاب و دسیسه های داخلی شرایطی پیدا کرد که چهره شد...خوب چهره شد،اشکالی هم نداره...اما نسل دوم رویش های انقلاب چهره نیستند و ما روی اینها کار می کنیم...این پیشنهاد آقای نجابتی بود و عالی هم بود و من سعی کردم کتابی بنویسم که وقتی مشاهده شد نسل دوم  راه بهتری رابه نسبت نسل اول بپیمایند...

حالا هم این کتاب حدودا 90درصدش انجام شده و اسمش هم "پیامی به تاریخ" ، بررسی رویش های هنر انقلابه ... 

حالا این پیام چرا به تاریخه؟ برای اینکه ما مشابه انقلاب خودمان را در روسیه مکزیک کره داشته ایم و هنر انقلاب اینها هم به سبک خودشان بوده وامروزه بچه های هنرمند ما که عمدتا هم همه گرافیستند...(صحبتهای استاد نیمه کاره می ماند)

گرافیک هنر روز جهان است و یک سری تازگی هایی دارد که در عین حال تلاش کردم شان بچه های قدیم مخدوش نشود و وارد انتقاد نشدیم ... ما الان در جهان کنونی با فضایی متفاوت روبرو هستیم... مثلا رسانه ها به اتفاقات میانمار یا مثلا قتل خاشقچی می پردازند و این میشه سوژه اصلی و لی پشت صحنه یمن را می کوبند و در محاق خبری قرار می گیره...ما باید حواسمون به اینها هم باشه...الان بچه ها جای خوبی ایستادند اما کامل نیستند....جا پاشون خوبه....ولی به شرط اینکه بهشون نگند استاد...استاد!! (خنده حضار)

اینها باید حمایت شوند...رویش ها جاپای خوبی دارند ولی باید حمایت بشن..این حمایت هم دوجوره...یکی اینکه بهشون تریبون بدیم چون فاقد تریبونند...دوم هم اینکه حمایت بشن...اینها با شرکت در مسابقات گهگاه جایزه ای میبرن یا چیزی...اما سفارش ندارن...درآمد ندارن و همین عاملی برای ریزش میشه برای نسل دوم هنر انقلاب... خیلی جاها می تونن روی هنر انقلاب نظر داشته باشند ولی من احساس می کنم جای هنر انقلاب تو بنیادفرهنگی روایت فتحه...هیچ جای دیگه هم نه...هنر مقاومت اینجا میتونه رشد و نمو کنه...هنرمند ما نباید دچار تذبذب بشه محیط های هنری مون گالری ها باید جاهایی باشه که هنرمندان واقعی در انها تردد کنن نه کسانی که دنبال تجارتند...ساختار خیلی ازمحیط های فرهنگی هنری عریض و طویل باید تغییر کنه...ما درکتاب پیامی به تاریخ بررسی نسل اول و دوم و ریل گذاری فرهنگی رو تو سه بخش پیاده کردیم...

نسل اول هنر انقلاب به نظرم بیچاره است...چون زمان شاه ریل گذاری به سمت غرب بود ولی الان بلبشویی است توی ریل گذاری فرهنگی کشور واین زشته چرا؟ چون ساختار ضعیفه...اگر هم بخوام دو نفر هنر مند شاخص و برجسته نسال اول رو نام ببرم فقط دونفر کاظم چلیپا و حبیب صادقی ...اینها جزو بهترین هنرمندان نسل اول هنر انقلاب هستن..."

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گرافیک دالوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس یادگاری سه ملی‌پوش اسبق بعد از 24 س

به گزارش ورزش سه، وحید شمسایی، سیامک داداشی و اصغر قهرمانی که تیم ملی فوتسال را در جام ملت‌های 2024 تایلند هدایت می‌کنند، امروز در حاشیه اولین تمرین این تیم در استادیوم ایندور به یاد قهرمانی سال 2000 عکس یادگاری گرفتند.

تیم ملی فوتسال ایران در فینال جام ملت‌های 2000 که به میزبانی تایلند برگزار شد با نتیجه 4-1 از سد قزاقستان گذشت و وحید شمسایی نیز با 24 گل زده به عنوان بهترین گلزن مسابقات انتخاب شد.

در آن مسابقات تیم ایران با ترکیب امیر فراشی، اصغر قهرمانی، محمدرضا حیدریان، رضا رضایی کمال، احمد باغبانباشی، احمد پری‌آذر، مرحوم کاظم محمدی، علی صانعی، مرحوم بابک معصومی، وحید شمسایی و سیامک داداشی و مربیگری حسین شمس موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

دیگر خبرها

  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • پیام وزیر کشور از سیستان: بر سر عهدی که بستیم، هستیم
  • ۲۵ فروردین، جهان شاهد رویش یک قدرت الهی بود
  • مایلی کهن: مجید جلالی با شاه فالوده نمی‌خورد!
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • وزیر کشور: نتانیاهو با دم شیر بازی کرد
  • عکس یادگاری سه ملی‌پوش اسبق بعد از 24 س