Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از مسکو؛ دوره دانش افزایی ادبیات معاصر ایران به مدت سه روز با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا، مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در کتابخانه ادبیات خارجی مسکو آغاز به کار کرد.
هدف از برگزاری این دوره آشنایی نسل جدید اسلام شناسان و ایران شناسان روس با ادبیات معاصر ایران و جنبه های معنوی و آموزه های اخلاقی آن و همچنین تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر ادبیات معاصر ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا موحدی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مسئولیت برگزاری این دوره را برعهده دارد.
آشنایی با ادبیات معاصر ایران، ادبیات ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی (نثر و شعر)، ادبیات جنگ تحمیلی ایران و عراق، تاثیر ادبیات خارجی بر ادبیات فارسی و ادبیات نمایشی پس از انقلاب اسلامی ایران از جمله مباحثی است که علاقه مندان با شرکت در این دوره با آن آشنا می شوند.شرکت در این دوره به صورت رایگان است و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی اعطا می شود.
مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با تجلیل از برگزاری دوره دانش افزایی ادبیات معاصر ایران گفت: روس های علاقه مند به ایران اکثرا با تاریخ کهن ایران و بزرگان و شاعران نامی کشورمان آشنا هستند و شناساندن ادیبان، شاعران و هنرمندان ایران معاصر به ایرانشناسان روس یک ضرورت است.
وی به دانشجویان علاقه مند به زبان فارسی و فرهنگ و ادب کشورمان توصیه کرد که با ورود به این حوزه، جزو نخستین ایرانشناسان معاصر کشورشان باشند.
به گفته سنایی، اگر یک دانشجوی روس امروز اشعار عمر خیام را ترجمه کند تبدیل به دهمین روسی می شود که توانسته چنین کاری کند اما اگر یک اثر از هنرمندان، شاعران و ادیبان ایران معاصر را ترجمه کند، نخستین روسی خواهد بود که به این حوزه قدم نهاده است.
قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در مراسم افتتاحیه این دوره اعلام کرد: برای ما روز خوبی است که توانسته ایم جمعی از دانشجویان روسی را برای فراگیری ادبیات معاصر ایران یاری کنیم.
وی اظهار داشت: ادبیات داستانی آینه ای از زندگی واقعی مردم یک جامعه است و روس ها نیز با ادبیات داستانی، خود را به جهانیان معرفی می کنند و من معتقدم برای شناخت ایران باید به ادبیات داستانی و شعر ایران مراجعه کرد تا تصویر درستی مردم کشورمان داشته باشند.
به گفته سلیمانی، دوره اخیر به درستی می تواند آینه ای از زندگی مردم ایران در 40 سال اخیر را به دانشجویان علاقه مند روس ارایه دهد.
«حمید هادوی مقدم» رئیس بنیاد مطالعات اسلامی نیز در این مراسم گفت که تا امروز حدود 15 رومان مربوط به ادبیات معاصر ایران به روسی ترجمه شده است.
به گفته وی، آثار فاخر دیگری در حوزه فرهنگ و تاریخ معاصر ایران بزودی به زبان روسی ترجمه و در اختیار علاقه مندان به ادبیات معاصر ایران در روسیه قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به انتشار کتابی با عنوان «پرشیا» در روسیه افزود: این کتاب تاریخ ایران را از زمان کوروش تا امروز روایت می کند و امیدواریم تا تابستان آینده جلد دوم آن را در روسیه منتشر کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دانش افزایی ابن سینا ایران مسکو اسلام شناسان ایران شناسان مهدی سنایی پرشیا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، حامد مرادی، کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی ۳ سال است آموزگار شده و به دلیل علاقه‌ فراوان، ریشه‌ روستایی، آشنایی کامل به منطقه و روستا‌های اسدآباد به خواست خود در مدرسه‌ ۶ پایه‌ سنایی روستای ده سفید معلم شده است.

هر روز در فصول مختلف سال و در شرایط مساعد و نامساعد جوی و جاده ۶۰ کیلومتر جاده را طی می‌کند و می‌گوید علاقه و عشقی که به بچه‌ها دارم نمی‌گذارد خستگی را حس کنم.

آقای مرادی با تلاش و کمک گرفتن از رئیس آموزش و پرورش اسدآباد و با استفاده از سیستم‌های شخصی مدرسه را هوشمند کرده و به دانش آموزان کار با کامپیوتر و چند نرم افزار جزیی مباحث درسی پایه‌ ششم را آموخته است.

دانش آموزان مدرسه‌ سنایی با دیدن فیلم‌های آموزشی، مسابقات درسی و املا در کامپیوتر درس‌ها را بهتر یاد می‌گیرند و دانش آموزان پایه‌های بالاتر هم مانند مدارس شهر‌های بزرگ مباحث درسی مرتبط با رایانه را به خوبی آموخته و به آینده‌ای روشن امیدوار شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • ثبت نام دوره مربیگری درجه C آسیا در یزد تکمیل شد
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • کلاس دانش افزایی مربیان کشتی در مازندران
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی