Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه نورد ساخت دانشمندان چینی به نام Change ۴ در واپسین روز‌های سال ۲۰۱۸ از پایگاهی درمنطقه سیچوان به سوی نیمه تاریک کره ماه پرتاب شد.


بنابرپیش بینی‌ها این ماه نورد ۳ روز زمینی درسفرخواهد بود تا به کره ماه و منطقه مورد نظر برای فرود به نام (Von Karman) برسد و به مدت سه هفته درمدار کره ماه برای مطالعات بیشتر باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه نورد چینی‌ها به وسیله موشک فضایی مشهور به نام (۳B rocket) در این سفر حمل می‌شود. دهانه Von karman درقطب جنوب کره ماه و نیمه تاریک آن قراردارد.


با توجه به وجود اطلاعات اندک درباره نیمه تاریک کره ماه و جنس سنگ و خصوصیات زمین شناختی آن منطقه، دانشمندان امیدوار هستند ماه نورد چینی‌ها اطلاعات ارزشمندی به دست آورد و حتی بتوانند به بررسی لایه زیرین سطح کره ماه بپردازد.


ساخت سفینه فضایی Change۴ بخشی از پروژه‌های بزرگ فضایی چینی‌ها برای رقابت با اکتشاف‌های فضایی درآمریکا، روسیه واتحادیه اروپاست.


چینی‌ها تاکنون چندین بار در طرح‌های فضایی دچار شکست شده‌اند که آخرین مورد ایستگاه فضایی Tiangong -۱ بود که از مدارخود خارج و پس از ورود به اتمسفر کره زمین آتش گرفت و باقیمانده‌های آن دراقیانوس سقوط کرد.


این طرح فضایی شامل دوماموریت است، قرارگرفتن ماهواره درمدارکره ماه برای ارسال و دریافت داده‌ها و اطلاعات به زمین و بخش دوم فرود یک ماه نورد، است که برای کشف سطح بخش تاریک ماه برسطح آن کره فرود می‌آید.


درساخت سفینه فضایی و ماه نورد از فناوری‌های پیشرفته استفاده شده است که ازآن جمله می‌توان طیف سنج رادیویی با فرکانس پایین، دوربین پانورامیک و رادار قدرتمند را نام برد.


چینی‌ها درنظر دارند درآینده دوباره ایستگاه فضایی جدیدی برای مطالعه‌های فضایی ساخته و روانه آسمان کنند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

ارسال ماه نورد چینی‌ به نیمه تاریک ماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی حساس تیم ملی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی

دریافت 35 MB کد خبر 6089354

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی حساس تیم ملی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی
  • ایران ۱-۱ ازبکستان؛ پایان نیمه اول
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران
  • صعود تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا