Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@07:32:59 GMT

پیرترین زن ایران درگذشت+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۴۹۲

پیرترین زن ایران درگذشت+ عکس

خانم « گلی پاپی» از استان لرستان بعد از حدود ۱۴۰ سال زندگی، درگذشت.

به گزارش شریان نیوز،خانم گلی پاپی که متولد روستای  «لبان سفلی» شهرستان دورود در استان لرستان بود بعد از حدود 140 سال زندگی، درگذشت. این بانو بر اساس تحقیقات تبارشناسی با حدود 140 سال سن  پیرترین زن ایران بود و شب گذشته در سرای سالمندان صدیق  خرم آباد درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مراد حسین پاپی پدر علم تبارشناسی ایران در گفتگو با خبرنگار تسنیم از خرم آباد با اشاره به تحقیقات تبارشناسی اظهار داشت: خانم گلی پاپی فرزند شیخ علی از طایفه پاپی متعلق به دشت سیلاخور دورود است که  در روستای لبان  واقع در غرب شهرستان دورود  ساکن بوده است.

وی افزود: با توجه به تاریخ شناسنامه، خانم پاپی 126سال سن دارد ولی از آنجا که در گذشته سن دقیق افراد در شناسنامه ثبت نمی شد و همچنین بر اساس تحقیقات تبارشناسی و محاسبه  سن پدر و برادران خانم پاپی حدود 140سال سن داشته است و متعلق به 5 نسل گذشته است.

بانویی متعلق به 5 نسل
پدر علم تبارشناسی ایران عنوان کرد: خانم پاپی پس از ازدواج صاحب فرزند نشده و با اقوام نزدیک خود زندگی می کرده و از سال 1393 تاکنون در سرای سالمندان صدیق خرم آباد نگهداری شده است. باتوجه به تحقیقات تبارشناسی خانم گلی پاپی پیرترین زن ایران بود که شب گذشته درگذشت.
 


مصطفی امانی پور مدیر کل ثبت احوال لرستان اظهار داشت: نخستین شناسنامه جمهوری اسلامی ایران در شهرستان های بروجرد و خرم آباد سال 1305صادر شده است. شناسنامه  خانم گلی پاپی سال 1307 صادر شده و تاریخ تولد خانم پاپی 1272 در ثبت واحوال ثبت شده است ولی با توجه به اینکه افرادی که قبل از 1305متولد شده اند و اقدام به گرفتن شناسنامه کرده اند ممکن است سنشان بیشتر از آنچه باشد که ثبت شده برهمین اساس احتمال دارد تاریخ تولدخانم گلی پاپی بیشتر از تاریخ ثبت شده در شناسنامه اش باشد.

رضا رستمی قائم مقام موسسه خیّریه صدیق نیز در این رابطه اظهار داشت: : خانم گلی پاپی از سال 1393 تا کنون در سرای سالمندان صدیق خرم آباد زندگی می کرد و   18 آذر ماه 97 در سن حدودا 140 سالگی به علت کهولت سن درگذشت.
 

برچسب هاموسسه خیّریهخرم آبادسالمندان

منبع: شریان

کلیدواژه: خرم آباد سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر کاشانی از سال ۱۳۴۰ عضو تیم ملی بسکتبال شد و سال ها به عنوان بازیکن و کاپیتان در ترکیب این تیم قرار داشت.

مرحوم کاشانی با تیم ملی بسکتبال در بازی های آسیایی ۱۹۶۶ و ۱۹۷۰ بانکوک و همچنین بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ تهران شرکت داشت. او در چهار دوره رقابت های باشگاه هیا تهران با تیم پاس به عنوان قهرمانی دست یافت.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش طی پیامی درگذشت مرحوم نادر کاشانی را تسلیت گفت.

در متن این پیام امده است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت زنده‌یاد مرحوم آقای نادر کاشانی که بدون شک از نوادر تاریخ بسکتبال ایران محسوب می‌شد، غم انگیز و متاثرکننده است.

زنده‌یاد نادر کاشانی نقش‌آفرینی ارزنده‌ای در بسکتبال آموزشگاهی، باشگاهی، دانشگاهی، نیروهای مسلح و تیم ملی بزرگسالان ایران داشت و دهه‌ی چهل و پنجاه با درخشش این مرد رعنا و تحصیلکرده همراه بود و به واسطه‌ی اخلاق و رفتار نیکو، نام ماندگاری از خود در تاریخ ورزش کشور برجایی گذاشت.

فقدان این چهره‌ی ماندگار و کاپیتان اسبق و خوشنام تیم ملی بسکتبال ایران را به خانواده‌ی گرامی‌اش و جامعه‌ی ورزش دانشگاهی بسکتبال تسلیت عرض می‌کنم.
برای آن قهرمان فقید، آمرزش و آرامش و برای خاندان محترمش صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال، طلب می‌کنم.

کد خبر 6085517

دیگر خبرها

  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • پیشکسوت بسکتبال ایران درگذشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
  • نادر کاشانی درگذشت + سوابق
  • کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال درگذشت
  • ناصر آبشلی درگذشت
  • پاپی: پنالتی نبود و حردانی اول پایم را زد
  • درگذشت پدر علم قنات ایران
  • متن خبر درگذشت سهراب سپهری در اطلاعات 44 سال پیش