Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت لله رئیسی نسل سوم و چهارم انقلاب را جوانانی انقلابی و با بصیرت دانست که در راه آرمان ها و اهداف انقلاب آماده خطر کردن هستند و گفت: ضریب نفوذ ایران در منطقه و کشورهای مسلمان در آزادی خواهی از برکت انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» شامگاه (دوشنبه 19 آذر) در نشست تبیین ابعاد سیاسی و فرهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه برکات و خدمات انقلاب اسلامی بر دوست و دشمن پوشیده نیست، اظهار داشت: اولین برکت انقلاب مردم سالاری دینی است که مردم خود مسئولانشان را تعیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره)؛ مردم و کارآمدی دین بر زندگی مردم را باور داشتند، افزود: اینکه عزت در انحصار خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله است و دین می تواند زندگی مردم را اداره کند را امام باور عملی داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاورد چهل ساله انقلاب مردم سالاری دینی است، اظهارداشت: نقش مردم و توجه به مردم در همه سطوح جامعه به نحوی است که از بزرگترین جایگاه نظام تا یک روستا، مسئولان خود را مردم انتخاب می کنند.

 

نسل سوم و چهارم انقلابی‌تر از گذشته!

آیت الله رئیسی دومین دستاورد چهل ساله انقلاب اسلامی را مسئله استقلال کشور دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل است و دشمن این استقلال را تمی تواند ببیند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین شعارهای مردم در ابتدای پیروزی انقلاب «آزادی» بود، افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران کشوری آزاد است که مردم در آن احساس آزادی دارند و این به برکت خون شهدا است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب همانند نسل اول و دوم و شاید بیشتر، انقلابی هستند، گفت: حضور پررنگ جوانان در دفاع از انقلاب و حرم اهل بیت(علیه السلام) در سوریه، اعتکاف ها و بیداری که در جوانان شکل گرفته است، همه نشان از انقلابی تر بودن جوانان این نسل دارد.

 

آیت الله رئیسی نسل جدید و به اصطلاح دهه سوم و چهارمی های انقلاب را جوانانی انقلابی، با بصیرت و دشمن شناس دانست و افزود: جوانان امروز کشور نسلی هستند، که نشان دادند محکم پای آرمان های انقلاب و نظام و مقام معظم رهبری بوده و در مسیر انقلاب و اهداف آن آماده خطر کردن هستند.

 

جوانان کشور همواره گوش به فرمان رهبری هستند

وی با بیان اینکه دشمن تاکنون از هیچ کاری برای ضربه زدن به کشور دریغ نکرده است، افزود: دشمن تاکنون موفق نبوده که به کشور ضربه برند، چراکه جوانان ما همواره گوش به فرمان رهبری هستند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از دستاوردهای دیگر انقلاب است، اظهارداشت: امروز نفوذ ایران در منطقه برهیچ کس پوشیده نیست و این ضریب نفوذ ایران در منطقه و کشورهای مسلمان در آزادی خواهی از برکت انقلاب است.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور، گفت: زیرساخت های اقتصادی زیادی تاکنون در کشور انجام شده است، توسعه یافتگی کشور در چهل سال گذشته در حوزه های آب، برق، گاز، دسترسی به بهداشت و امکانات و توزیع امکانات در تمام نقاط کشور برکسی پوشیده نیست.

 

وی به پیشرفت ایران اسلامی در حوزه های آموزش عالی اشاره کرد و افزود: تعداد دانشجوی حال حاضر کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و امروز شاهد دسترسی آسان همه مردم به آموزش عالی در همه نقاط کشور حتی در بخش ها هستیم.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، کمترین نرخ جرم در کشور را مربوط به خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: یکی از دلایل پایین بودن نرخ جرم این استان فرهنگ مردم است که سخت مورد هجوم دشمن قرار دارد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمن می خواهد باورها، اعتقادات و دین مداری مردم را سست کند، افزود: دشمن در دهه سوم انقلاب برای عدم توسعه نظام به خارج کشور تلاش زیادی کرد اما نتوانستند انقلاب را در مرزها متوقف کند، در دهه چهارم نیز شاهدیم که دشمن با راه انداختن جنگ روانی به دنبال القای یاس و ناامیدی در ملت است و می خواهد پویایی و نشاط را از جامعه بگیرد و جامعه به جای نواوری، خلاقیت و پیشرفت دچار پسرفت شود.

 

وی بر تبیین سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای امسال در حرم امام رضا(علیه السلام) توسط کارشناسان تاکید کرد و افزود: این سخنان که راهبرد کشور را مشخص می کند، باید توسط کارشناسان برای مردم تحلیل و تفسیر شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به نتایج صدور انقلاب به خارج مرزها اشاره کرد و گفت: فلسطین به برکت انقلاب جان گرفته و پیام های انقلاب را در یمن، لبنان و برخی دیگر از بلاد اسلامی در مبارزه با دشمنان و ایستادگی در مقابل کفر را به خوبی می بینیم که این قدرت مقاومت از دستاوردهای انقلاب است.

 

افول قدرت آمریکا و سعود ضریب نفوذ ایران در جهان!

آیت الله رئیسی با بیان اینکه قدرت نرم جمهوری اسلامی است که افرادی را در یمن، لبنان و فلسطین در برابر دشمن مصمم ساخته است، گفت: لذا دشمنان اسلامی برای جلوگیری از این پیشرفت ضریب نفوذ ایران به دنبال القای ناامیدی در جامعه هستند لذا امید آفرینی باید توام با عمل باشد.

 

وی با بیان اینکه موضوع افول قدرت آمریکا مساله جدی است، اظهارداشت: آمریکا روز به روز قدرتش کاهش پیدا می کند، همان طور که دیدیم، آمریکایی ها در منطقه به آنچه خواستند نرسیدند اما ایران اسلامی به هرچه خواست رسید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: امروز حتی مجمع عمومی سازمان ملل هم در برخی موارد با آمریکا همراه نیست و در اروپا حتی زیر سلطه آمریکا بودن را ننگ می دانند لذا امروز شاهد پیشرفت و نفوذ قدرت نرم ایران در بین ملت ها و منطقه هستیم.

 

آیت الله رئیسی روحیه غرب زدگی و وابستگی اقتصاد، سیاست و فرهنگ را در کشور مردود دانست و گفت: کشور ذخایر مادی و معنوی و نیروی کارآمد جوان زیادی دارد که برای حل مشکلات باید از آنها استفاده کرد.

 

اعتماد به جوانان در عمل نه شعار!

وی راه حل مشکلات را جوانان دانست و بر استفاده از نیروهای توانمند و جوان کشور برای حل مشکلات تاکید کرد و گفت: به جوانان برای حل مشکلات باید در عمل نه شعار میدان داد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تجربه نشان داده آمریکایی ها گرهی از مشکلات هیچ کشوری باز نکردند و هرچند اروپایی ها هم گرهی باز نکردند، گفت: ایران اسلامی باید با همه کشورهای جهان به جز آمریکا که خوی استکباری دارد و رژیم غاصب صهیونیستی که اصلا او را به رسمیت نمی شناسیم، ارتباط داشته باشد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر سه درصد صادرات و ۲۰ درصد واردات از اروپا داریم، افزود: امروز که بر همه روشن شده اروپا و آمریکا گرهی از ما وا نمی کنند باید به داخل تکیه کرد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به پیشرفت های خراسان جنوبی بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: در خراسان جنوبی علی رغم مشکلات و خشکسالی کارهای زیادی در حوزه های مختلف انجام شده است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز از سیاسی ترین نقاط کشور مردم خراسان جنوبی هستند که به خوبی بر وظیفه خود واقف هستند و براساس نیاز نقش ایفا می کنند.

 

وی از نخبگان و خواص این استان خواست تا مشکلات را رصد و پیش از دیگران آن را برای حل شدن به مسئولان اعلام کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور مشهد هرمزگان خراسان جنوبي حسن روحانی استان بوشهر روحانی استان سمنان یاس و ناامیدی آیت الله رئیسی جوانان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

آفتاب‌‌نیوز :

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، حدود ۳ هزار نفر از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخشی از محور‌های مهم بیانات رهبری به شرح ذیل است:

-رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

- تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

- هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آن‌ها تبعیت کند.

- معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

- یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند. نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشار‌ها پیشرفت‌های بزرگی به دست آمده است.

- تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد، چون دل به کمک خارج از مرز‌ها نبسته است. این روحیه را باید تقویت کرد.

- ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.

خبر‌های تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟