Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@00:20:14 GMT

عوامل افزایش قد در سن بلوغ

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۵۰۹

عوامل افزایش قد در سن بلوغ

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، قد یک عامل پلی‌ژنتیک است؛ به این معنی که اگر بیشتر افراد خانواده شما کوتاه‌قد هستند، احتمالاً شما هم کوتاه‌قد خواهید شد. اما ناامید نشوید. در کنار عوامل ژنتیک، ورزش، تغذیه، فعالیت‌های فیزیکی و وضعیت بدنی در طول دوره سن بلوغ می‌تواند به شما کمک کند تا به حداکثر میزان قد خود برسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تغذیه

 

 مواد غذایی مورد نیاز بدن برای رشد عامل مهمی است. برای افزایش قد بسیار ضروری است که همه ویتامین‌ها و موادمعدنی در غذا بعد از مشورت با متخصص تغذیه دریافت شود.

ورزش

ورزش منظم بیشترین سهم را در افزایش قد دارد؛ به‌ویژه شنا و بسکتبال. همچنین ورزش‌های کششی می‌توانند به رشد طولی شما کمک کنند.

طناب‌زنی

طناب‌زنی یکی از فعالیت‌های مهم برای رسیدن به حداکثر قد است. طناب‌زنی فشار خون و فشار را روی استخوان‌های بلند بدن را افزایش می‌دهد تا رشد طولی داشته باشند.

بارفیکس

آویزان شدن شاید ورزش آسانی به نظر برسد، اما یکی از ورزش‌های مهم برای افزایش قد است.

ورزش‌های کششی

- بایستید و کف پاها را صاف روی زمین قرار دهید. بدنتان را به اطراف خم کنید و تا جایی که می‌توانید بکشید. این وضعیت را برای 15 ثانیه نگه دارید و همین کار را با طرف دیگر بدن انجام دهید.

- اگر با ورزش میانه خوبی ندارید، این ورزش ساده مناسب شماست. روی انگشتان پا بایستید، بدنتان را بالا بکشید با بازوهای رو به بالا. تا جایی که می‌توانید بدن را به سمت بالا بکشید. دست‌ها را در همین حالت برای حداقل 30 ثانیه نگه دارید.

- به جلو خم شوید و بدون خم شدن زانوها سعی کنید زمین را لمس کنید. اگر بتوانید کف دست را کاملاٌ روی زمین بگذارید، بهتر است.

 

خبرنگار: مریم گرابیان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ژنتیک ورزش افزایش قد قد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۸ تهران گفت:با نوسازی و بازسازی این زمین‌های چمن، دو هزار و ۱۳۳ مترمربع به سرانه فضای ورزشی این منطقه افزوده شده است.

فاطمه تنهایی افزود: در سال‌های گذشته، این زمین‌ها تخریب شده بودند که با هدف بالابردن کیفیت خدمت رسانی مراکز ورزشی در منطقه ۸ در قالب طرح‌های توسعه محله‌ای و طرح تحولی بیست‌گانه خدمت نوسازی و بازسازی شدند.

شهردار منطقه ۸ گفت: نواقص همه زمین‌های چمن مصنوعی منطقه شناسایی شده و بازسازی و رفع آن در محلات سیزده‌گانه منطقه در قالب طرح تحولی بیست‌گانه خدمت در شهر در دستور کار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب