Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بر اساس قوانین جدید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری کشورهایی که نمونه آزمایش دوپینگ آنها از سال 2008 تا 2020 بیست مورد و یا بیشتر از بیست مورد باشد سهمیه آنها به دو سهمیه، یک مرد و یک زن کاهش می یابد. از این رو کشورهایی نظیر روسیه، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان و قزاقستان ممکن است تنها با دو سهمیه در المپیک توکیو شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین چندین کشور دیگر که در این مدت آزمایش دوپینگ داشتند از جمله ایران، بلغارستان و هند می‌توانند با 4 سهمیه (دو مرد و دو زن) در مسابقات المپیک توکیو حضور داشته باشند. این پیش گفتاری است برای گزارشی  که در ادامه آنرا می خوانید:

*در وزنه برداری ایران در کجای جهان قرار دارد

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان روزهای 10 تا 19 آبان در عشق آباد ترکمنستان در حالی برای نخستین مرتبه در 10 وزن جدید مردان و زنان برگزار شد که همه تیم‌ها می‌توانستند با 10 وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کنند، اما تیم ایران با ترکیبی ناقص و هشت نفره پای به این رویداد گذاشت. این در حالی است که فدراسیون وزنه برداری نام 12 وزنه‌بردار (دو نفر رزرو) را اعلام کرده بود که فدراسیون بین‌المللی بر روی نام محمد زارعی، همایون تیموری و علیرضا سلیمانی خط قرمز کشید.

دلیل این موضوع نیز آن است که ورزشکارانی که قصد حضور در مسابقات بین المللی را دارند، براساس قوانین جدید از سه ماه پیش از آغاز مسابقات باید در حوضچه آنتی دوپینگ سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) قرار بگیرند و به نظر می‌رسد نام سه وزنه‌بردار تیم ملی ایران دیرتر از موعد مقرر به فدراسیون بین‌المللی اعلام شد. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2018 در عشق آباد ترکمنستان برگزار شد و در پایان تیم ایران مقام سوم تیمی را به دست آورد.

*رده بندی تیمی براساس امتیاز:

۱-چین با 724 امتیاز

۲-بلاروس با 482 امتیاز

۳-ایران با 448 امتیاز

*رده بندی تیمی براساس مدال:

۱-چین با 9 طلا،11 نقره و 5 برنز

۲-ایران با 5 طلا، یک نقره و 2 برنز

۳-گرجستان با 3 طلا و 2 برنز

*عملکرد وزنه برداران ایران در مسابقات جهانی:

۷۳کیلوگرم: حسین سلطانی، مقام نوزدهم

۸۹ کیلوگرم: عارف خاکی ، مقام دوازدهم

۹۶کیلوگرم: سهراب مرادی ، قهرمان (۳مدال طلا)

امیر حقوقی، مقام دوازدهم

۱۰۲ کیلوگرم: علی هاشمی، قهرمان(طلا مجموع، یک نقره یک ضرب و برنزدوضرب)

رضا بیرالوند، مقام سوم( طلا دوضرب و برنز مجموع)

۱۰۹ کیلوگرم: محمدرضا براری، مقام ششم

۱۰۹+ کیلوگرم: علی داودی، مقام هشتم    

 افتخاری که در صدای یک سیلی گم شد

به هر حال دو نکته مهم درباره این مسابقات وجود دارد. نکته اول این بود که برخواه سرمربی تیم ملی به مانند حرکتی که برای دیگر وزنه‌برداران انجام می‌گیرد سیلی زیر گوش براری زد تا او با هوشیاری روی تخته برود، اما متاسفانه خود براری و برخی حاشیه‌سازان که در بین آنها برخی از دور مانده‌های وزنه‌برداری نیز دیده  شدند، آنقدر این موضوع را بزرگ کردند که ما فراموش کردیم تیم با وضعیت سختی که داشت چه مقامی بدست آورد. علی جباری مربی تیم ملی درباره اتفاقی که برای محمدرضا براری در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان پیش آمد، بیان کرد: براری حرکت اول دوضرب که ۲۱۵ کیلوگرم بود را انداخت و قبل از اینکه برای زدن حرکت دوم روی تخته برود، برخواه می‌خواست او را هوشیار کند و به او شوک وارد کند. اتفاقی هم که برای گوش او افتاد ناخواسته بود و عمدی نبود.

نکته دوم این بود که کمتر کسی به آن توجه کرد این بود که تیمی که بر سکوی سوم جهان ایستاد، هم جوانگرایی کرده بود و هم در اوزان جدیدی که فدراسیون جهانی تعیین کرده بود توانست موفق باشد  و کادر فنی زیر نظر شورای فنی موفق عمل کرد و نتایجی در خور و شان نام ایران به دست آورد. بعد از خداحافظی بهداد سلیمی، مصدومیت سعید علی حسینی، سید ایوب موسوی، سعید محمدپور و کنار گذاشتن کیانوش رستمی از رقابت‌های جهانی، تیم ملی به یک باره خالی از ستاره‌هایی شد که امید زیادی برای کسب مدال آنها وجود داشت و به نوعی مدال‌آوران سنتی ایران در میادین جهانی در این سالها بودند.

بنابراین کادر فنی تیم ملی در اقدامی جسورانه جوانان جویای نامی همچون حسین سلطانی، عارف خاکی، امیر حقوقی، رضا بیرالوند و علی داودی را راهی رقابت‌های جهانی کرد. وضعیت رکوردی این وزنه‌برداران البته به غیر از رضا بیرالوند نشان می‌داد که هنوز فاصله زیادی با مدال‌های جهانی داشتند و حداقل تا بازی‌های المپیک 2020 توکیو، نمی‌توان حسابی را روی آنها باز کرد اما آنها کار خود را به خوبی انجام دادند. سهراب مرادی برای دومین سال متوالی توانست قهرمان وزنه‌برداری جهان شود و رکوردهای جهان را هم به نام خود ثبت کند و رضا بیرالوند نیز که کسی از او انتظار مدال نداشت، نشان داد اعتماد به جوانان می‌تواند تا چه حد موفقیت‌آمیز باشد و حالا تیم ملی ما امید زیادی به مسابقات جهانی 2019 و پس از آن به المپیک 2020 توکیو هر چند با محدودیت دارد. به هر حال بعد از این مسابقات کمتر کسی از پوست‌اندازی و جوان‌گرایی تیم ملی تقدیر کرد و باید گفت این نتایج افتخاری بود که در صدای یک سیلی گم شد.

 صالحی امیری: به موفقیت وزنه‌برداری در توکیو امیدوار هستیم

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص موفقیت  وزنه برداران کشورمان در رقابت‌های جهانی عشق‌آباد می‌گوید: کسب عنوان سومی آن هم با تیمی ناقص در مسابقات جهانی ترکمنستان کار بزرگی بود که بابت آن به تمام مسوولان، کادر فنی و ملی‌پوشان این رشته تبریک و خسته نباشید می‌گویم.

وی ادامه داد: طبق گزارش مسوولان فدراسیون و کارشناسان، امسال برخلاف سال گذشته تمامی کشورهای مطرح در این رویداد حضور داشتند تا وزنه‌برداران کشورمان در رقابتی تمام عیار به مصاف حریفان خود بروند و این افتخار بزرگ را به دست آورند.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان یاد آور شد: این رشته از گذشته‌های دور برای کشورمان افتخار و پیروزی کسب کرده و در اکثر رویدادهایی که شرکت کرده موجبات شادی و نشاط عمومی را فراهم ساخته است. به موفقیت وزنه‌برداری در مسابقات پیش رو به خصوص بازی‌های المپیک 2020 توکیو، هرچند با سهمیه اندک بسیار امیدوارم.

چرا در توکیو ما دو سهمیه داریم

وزنه‌برداری ایران چهار سال بود که دوپینگی نداشت، اما باز هم فدراسیون جهانی ما را در به دلیل داشتن 12 مورد دوپینگ از سال 2008 تا امروز در دسته دوم کشورهای محدود شده قرار داد و ما حالا فقط می‌توانیم 2 ورزشکار داشته باشم. از سوی دیگر در وزن 96 کیلوگرم حالا ما دو مدعی داریم که هر دو دارنده مدال طلای المپیک هستند. سهراب مرادی و کیانوش رستمی که به تازگی مشکلاتش را با فدراسیون حل کرده اما همچنان دوست دارد با حاشیه در متن باشد. به طور مثال همین بحث انجام تست دوپینگ، در شرایطی که اردوی تیم ملی وزنه‌برداری این روزها با حضور برخی نفرات جوان و کم تجربه استارت خورده و هنوز کار نفرات قدیمی و باتجربه آغاز نشده است. ماموران ضددوپینگ جهانی شنبه همین هفته به سراغ برخی از وزنه‌برداران رفتند. در جریان این حضور سرزده ماموران از کیانوش رستمی و محمدرضا براری که گویا تمرینات خود را آغاز کرده‌اند، تست گرفته شد. البته نفرات دیگری همچون سعید علی‌حسینی و سهراب مرادی که در تهران و اردوی تیم ملی حضور نداشتند، این تست را ندادند که این امری طبیعی به شمار می‌رود، اما کیانوش رستمی از این ماجرا هم به نفع خود استفاده کرده است. او با تصویری از گرفتن تست دوپینگ توسط ماموران ضددوپینگ جهانی جملاتی را به کنایه مطرح کرده و در صفحه مجازی‌اش نوشت: ارزش واقعی مدال‌ها در این لحظات مشخص میشه، چه کسانی حاضر هستن به انجام آزمایش و چه کسانی... خدا رو شکر که من خارج از کشورم نبودم، گر چه در هر جایی باشم آماده‌ام برای انجام آزمایش!

به هر حال او را حداقل در حاشیه نمی‌توان با سهراب مرادی مقایسه کرد که بی سر و صدا کار می‌کند و انصافا ورزشکاری بی‌حاشیه و خوش اخلاق است.

برنامه فدراسیون برای المپیک چیست؟

با مواردی که در بالا بیان شد، این سوال در ذهن تداعی می‌شود که ما برای المپیک چه برنامه‌ای خواهیم داشت؟ اصلا با وضعیت فعلی ما به غیر از وزن96 کیلوگرم در چه وزنی می‌خواهیم در المپیک شرکت کنیم؟چرا ایران علی‌رغم داشتن پتانسیل بالا و حضور در سطح نخست این رشته در عرصه بین‌المللی، پستی در فدراسیون جهانی ندارد که این فرد اجازه ندهد در این رشته حق ما این گونه ضایع شود!

برای پاسخ به این سولات و اینکه تحلیلی داشته باشیم بر کسب عنوان سومی جهان به سراغ افراد بسیار زیادی در وزنه برداری رفتیم. برخی از ملی‌پوشان  و پیشکسوتان مانند مسولان فدراسیون صحبت نمی کردند و برخی از پیشکسوتان و ملی‌پوشان هم صحبت کردند اما ترجیح دادند نامی از آنها برده نشود. اما دلیل این موضوع تا چه حد به حواشی حضور ماموران ضد دوپینگ(وادا) ارتباط داشت، سوالی است که بر ما هم پوشیده ماند. در این باره یک منبع آگاه در فدراسیون به خبرنگار برنا گفت: روز بدی را برای انجام مصاحبه و گزارش انتخاب کردید، همه فکر می کنند به دنبال بحث حضور ماموران ضد دوپینگ در اردوی تیم ملی هستید و از این رو همه سعی می‌کنند از صحبت کردند شانه خالی کنند.

در ادامه می‌توانید صحبت‌های خبرنگار برنا با دو پیشکسوت نامدار این رشته را درباره مسائل مختلف بخوانید:  

زهتاب: افرادی که نقد غیر منصفانه می کنند کار نابلد هستند/ مرادی می تواند در توکیو بدرخشد

 محمد زهتاب رییس شورای عالی فنی فدراسیون وزنه‌برداری در گفتگو با خبرنگار برنا پیرامون نتایج تیم ملی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در عشق آباد گفت: باید منصفانه صحبت کنیم، ما تیمی جوان و البته ناقص را به مسابقات اعزام کردیم و نتیجه بسیار خوبی نیز کسب شد. متاسفم هستم که برخی نقد غیرمنصفانه می‌کنند. آنها اگر کاربلد هستند جلو بیایند. اینکه از بیرون فقط ایراد بگیری و حتی از خودت برای فدراسیون اشکال بتراشی اصلا کار سختی نیست.

نتیجه  ترکمنستان تیمی بود

ما یک تیم جوان را راهی ترکمنستان کردیم که این کار جسارت می خواست، از رئیس فدراسیون تا عوامل فنی و حتی تدرکاتی در این نتیجه سهیم بودند. بنده بیش از 7 دهه است که در وزنه‌برداری کار می‌کنم و از کسی ترس ندارم اما وقتی می‌بینم عده‌ای به ناحق حرف می‌زنند نمی‌توانم آن را تائید کنم.

مرادی می‌تواند در توکیو طلا بگیرد اما...

این پیشکسوت در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم از حالا روی طلای المپیک در وزن 98 کیلو حساب کنیم گفت: زمانی من محمد نصیری را به مسابقات می‌بردم که او غذایش یک کته بود و یک نیمرو روی آن، بیشتر از این توان نداشتیم، اما نصیری می‌رفت و برای ما خوش رنگترین مدال‌ها را می‌گرفت. شما ببینید امروز کدام ورزشکار ما با این تغذیه می‌تواند تمرین کند؟ بگذریم از مکمل‌ها و شرایط خوابگاه و.....اما درباره مدال طلا می‌دانید که ما دو ورزشکار را می‌توانیم به المپیک بفرستیم. در وزنه‌برداری چیزی قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است در تمرین او یک آسیب بدنی شدید بخورد.

زهتاب در بخش پایانی صحبت‌هایش با انتقاد از عدم وجود امکانات گفت: برخی در داخل به دنبال تولید وسایل گران قیمت وزنه‌برداری مانند هالتر و وزنه هستند. خیلی امیدوارم بتوانیم این کار مهم را انجام دهیم اما نباید فراموش کنیم وزنه برداری به لحاظ امکانات به ویژه در استان‌ها مشکل دارد و باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این رشته انجام شود. (گفتنی است خبرنگار برنا فقط مواردی را که مربوط به گزارش بود در این مطلب آورده و مصاحبه مفصلی با محمد زهتاب انجام داده که بزودی این گفتگوی خواندنی منتشر خواهد شد)

نصیری: امیدوارم علی حسینی از کسی که خانه‌نشینش کرد انتقام بگیرد/ فردی که می‌گوید مربی ندارم را من هم قبول ندارم

وقتی با محمد نصیری قهرمان المپیک، بازی‌های جهانی و بازی‌های آسیایی تماس گرفتیم سوار  BRT یا اتوبوس‌های تندرو به سمت محل کارش یعنی راه‌آهن بود. خودش در این باره به خبرنگار برنا می‌گوید ما هم جزو مردم هستیم، چه اشکالی دارد من هم سوار اتوبوس می‌شوم. خدارو شاکر هستم میان مردم عزت و احترام دارم و این بهترین مدالی است که خدا به من داده است. هر چند که او رغبت نداشت جواب همه سوالات را بگوید که چرا با ماشین به سر کار نمی‌رود و اصلا چرا قهرمان المپیک 1968 مکزیک باید سر کار برود! اما از برخی ورزشکار نماها هم دل خوشی نداشت و به ماه اجازه نداد بیش از این در این باره بگوییم.

بچه‌ها در ترکمنستان مزد زحماتشان را گرفتند

نصیری پیرامون مقام سوم تیمی وزنه‌برداران ایران در ترکمنستان به خبرنگار برنا گفت: اگر آن سه نفر هم می‌توانستند همراه تیم اعزام شوند، شما شک نکنید ما می‌توانستیم دوباره قهرمان جهان شویم، هر چند که این مقام هم دسته کمی از قهرمانی نداشت. خداروشکر بچه‌ها در ترکمنستان برای نام مقدس ایران افتخارآفرینی کردند و مزد زحمت‌هایشان را هم گرفتند. البته وقتی تیم به یک عنوان دست پیدا می‌کند اسمش روی آن است و این نشان می‌دهد فدراسیون توانسته در این چند سال اخیر با حضور آقای مرادی موفق باشد.

نمی‌خواهم درباره مرادی و رستمی صحبت کنم

دارنده سه مدال المپیک درباره اینکه جدال حساس رستمی و مرادی را چگونه پیش بینی می‌کند به خبرنگار ما گفت: نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم، زندگی شخصی هر کسی به خودش بر می گردد. به من یاد دادند، وقتی به جایی رسیدم و مدالی گرفتم از مربیانم و فدراسیون تشکر کنم ،من تا 100 سال دیگر دست استاد زهتاب و سایر بزرگان و مربیانم را می‌بوسم. وقتی کسی قهرمان می‌شود باید سرش را پایین بندازد و فروتن باشد و گرنه اگر به زور باشد جرثقیل، قهرمان قهرمانان است و همیشه هم سربلند است. کسی که می‌گوید من مربی ندارم را من هم قبول ندارم چون اخلاق بسیار مهم است و کسی که اخلاق ندارد در ورزش جایگاهی ندارد. ما مرام مولایمان علی(ع) را دنبال می‌کنیم که در خیبر را بلند کرد، شاید من نباشم و افرادی مثل سهراب مرادی، علی حسینی و بسیاری از افراد دیگر هم که الان در این رشته هستند نباشند اما وقتی فردی به معنای واقعی اخلاق داشته باشد و پهلوان باشد مدال برنز او 100 برابر ارزشمندتر از مدال طلای فردی است که اخلاق ورزشی ندارد.

طلا گرفتن در المپیک سخت است

وی پیرامون اینکه با توجه به محدودیت پیش آمده فکر می‌کند در کدام وزن در المپیک 2020 توکیو به مدال برسیم گفت: طلا گرفتن در المپیک سخت است. مدال گرفتن برای ایران یک افتخار است، من نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم، شاید ما به اندازه کشتی قدمت نداشته باشیم اما قدمت وزنه‌برداری هم بسیار زیاد است و وزنه‌برداری رشته سنگینی است. فکر می‌کنم سهراب بتواند در ژاپن بازهم بدرخشد و خیلی دوست دارم و امیدوارم علی‌حسینی از کسی که خانه نشینش کرد بتواند در المپیک انتقام بگیرد.

برداشت نهایی:

کشور ما با محدودیتی در وزنه‌برداری روبرو شده که باید آن را واکاوی کنیم و مشخص شود در میان مسولان و مربیان گذشته چه کسی مقصر بوده است. به هر حال ما در مسابقات جهانی می‌توانیم حقانیت خود را به اثبات برسانیم و البته خودمان را نیز برای رقابت‌های مهم المپیک آماده کنیم. نگارنده بر این باور است که وزنه‌برداری ایران که حالا به قول برخی به اجبار و به قول برخی دیگر با جسارت در حال پوست‌اندازی است می‌تواند برای کشورمان افتخارآفرینی کند. البته مولفه‌های مهمی نیز وجود دارد که برگزاری یک لیگ پویا با کیفیت‌تر از چیزی که شاهد آن هستیم می‌تواند به این رشته کمک شایانی کند و باعث شود ایران همواره در المپیک و بازی‌های آسیایی روی وزنه‌برداری حساب ویژه‌ای باز کند. همانگونه که در صحبت‌های استاد نصیری هم آمد اخلاق  باید به این جوانان نوپا به خوبی آموخته شود، در کشور ما و در فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی مردم ما بی‌احترامی و بی‌حرمتی به هیچ وجه جایی ندارد. حالا اینکه ورزشکاری که زیر ذره‌بین مردمی رسانه‌ها است، باید هم قدر جایگاه ملی خود را بدانند و هم قدر جایگاه معنوی خود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: المپیک دوپینگ عشق کادر فنی تیم ملی مردان و زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای المپیک برنامه داریم/انتقام بازیهای آسیایی را گرفتیم

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس با کسب دو سهمیه توسط دختران ایران در چونگجوی کره جنوبی به پایان رسید.

موفقیت بزرگ تیم قایقرانی روئینگ ایران در حالی تکرار شد که هر سه قایقران امروز شاگردان افشین فرزام بودند. پیش از این نیز چهار شاگرد این مربی، قایقرانی ایران را در صاحب سهمیه‌های المپیک کرده بودند.

سولماز عباسی در المپیک لندن ، مهسا جاور در المپیک ریوبرزیل ، نازنین ملایی و بهمن نصیری در المپیک توکیو که به واسطه قوانین فقط یک قایق ایران راهی این بازی‌ها شد. این بار هم فاطمه مجلل در تک نفره روئینگ زنان و دو تیم نفره ایران متشکل از زینب نوروزی و مهسا جاور با ایستادن بر سکوهای قهرمانی ایران را صاحب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کردند.

افشین فرزام در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره موفقیت شاگردانش در مسابقات انتخابی المپیک، گفت: امروز در فینال ماده هزار متر زنان شاهد یک رقابت جذاب بودیم. در بخش انفرادی مسابقات بسیار نزدیک و جذاب دنبال شد. قهرمان المپیک توکیو، قایقران اهل روسیه بود که به تبعیت کشور ازبکستان درآمده بود. پاروزن ژاپن هم در بازی‌های آسیایی مدال طلا گرفته بود. مجلل در اواخر مسابقه توانست از حریف ژاپنی پیشی بگیرد. اختلاف رکوردش هم با ژاپن ناچیز بود. مجلل با این رکورد، موفق شد ضمن کسب مدال و دریافت سهمیه المپیک، رکورد روئینگ زنان کشور را هم جابجا کند.

وی افزود: در نهایت مجلل هر چند مدال برنز گرفت اما به واسطه اینکه قایقران ژاپن در دونفره سهمیه المپیک گرفته بود، دختر ما به عنوان قایق دوم آسیا راهی المپیک پاریس شد.

مربی تیم ملی روئینگ خاطرنشان کرد: در دو نفره روئینگ زنان رقابت بسیار سنگین بود. البته این ماده همیشه حساسیت زیادی دارد و رقابت بین تیم ها در آن سنگین بوده است. از همان ابتدا همه تیم‌ها به دنبال سهمیه بودند. تیم ما پیش از مسابقات هم دنبال کسب این سهمیه با ارزش بود و آن را پیش بینی کرده بودیم.

وی ادامه داد: تلاش و وعده ما از ابتدا کسب سهمیه دونفره تیمی زنان بود. در این ماده موفق شدیم یک رکورد خوب را ثبت کنیم. ما در بازی‌های آسیایی با صدم‌های ثانیه و فاصله بسیار کم از دو تیم اندونزی و ازبکستان مدال را از دست دادیم و با کسب این مدال با ارزش در کره جنوبی توانستیم انتقام بازی‌های آسیایی را بگیریم.

فرزام تصریح کرد: این اولین سهمیه دو نفره و گروهی در قایقرانی ایران است و کسب این سهمیه تیمی برای ما بسیار با ارزش بود.

مربی تیم ملی روئینگ در مورد برنامه‌های آماده سازی تا المپیک فرانسه هم گفت: یک سری برنامه‌ها داشتیم که باید برگردیم و شرایط را بازبینی کنیم. قصد داشتیم به روسیه برویم اما باید شرایط را دوباره بررسی کنیم. ما برای حضور موفق در بازی‌های المپیک برنامه داریم.

قایقرانی ایران صبح امروز و در پایان رقابت‌های قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی آسیا در ژاپن و روئینگ قهرمانی آسیا در کره جنوبی صاحب چهار سهمیه برای حضور در بازی‌های المیک پاریس شد. قایقرانی با این چهار سهمیه که دو سهمیه آن توسط دختران قایقران ثبت شده یک رکورد تاریخی را برای خود ثبت کرده است.

کد خبر 6083991

دیگر خبرها

  • از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود
  • الفتی: حمایت فدراسیون و سرمربی تیم ملی از من عالی بود
  • الفتی: ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست/ جایگاه اول کسب سهمیه المپیک را داشتم
  • ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک
  • دلم می‌خواهد استقلال قهرمان شود تا یک عده روسیاه شوند!
  • مدنی: الفتی حرکت ابداعی اجرا نکرد/ فدراسیون جهانی ژیمناستیک کسب سهمیه را اعلام می‌کند
  • چهار دلیل برای اینکه بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود
  • هنوز مشخص نیست سهمیه المپیک گرفتم/ حرکت جدیدی در قطر ثبت نکردم
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟
  • برای المپیک برنامه داریم/انتقام بازیهای آسیایی را گرفتیم