Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر شرایط تحریمی ادامه پیدا کند ایران نمی‌تواند همچون گذشته با تروریسم و قاچاق مواد مخدر مقابله کند چون توانایی‌های ما کم می شود.

محمد جواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هشدار رییس جمهوری به تحریم کنندگان ایران نسبت به آوار مواد مخدر، بمب‌، تروریسم و مهاجرت در صورت آسیب دیدن توانایی ایران در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، گفت‌: ایران از نظر جغرافیایی در مسیر اروپا و آسیا قرار داشته و دارای همسایگانی است که بیشترین کشت مواد مخدر در آن کشورها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بیشترین کشفیات مواد مخدر را در کشورمان شاهد هستیم که این کار با سختی های بسیار و دادن شهدا انجام شده است.

وی تاکید کرد: مواد مخدری که در کشور ما وارد می‌شود همه برای مصرف داخلی نیست،‌ بلکه خیلی ها می‌خواهند مواد مخدر را از طریق ترانزیت به اروپا برسانند که ایران با مقابله با این کار و دادن شهدای بسیار در صف اول مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است. قطعا انتظار می‌رود در چنین شرایطی کمک های مناسبی از سوی اروپاییان صورت گیرد، نه این که با تحریم ها مواجه شویم.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این که با اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، موافقان پوشالی حقوق بشر فریادهایشان را سر می‌دهند یک بُعد قضیه است و بُعد دیگر آن این است که نه تنها از ایران به عنوان کشور مقابله کننده با مواد مخدر حمایت نمی‌شود که تحریم ها نیز تشدید شده است. در این شرایط باید اروپاییان و کسانی که از فداکاری های ما منفعت می بینند پشتیبان‌مان باشند، چون اگر لحظه‌ای ما کنترل ها را رها کنیم، شرایط دیگری در اروپا حاکم خواهد شد.

جمالی توضیح داد: البته به این معنا نیست که ما می‌خواهیم به ترانزیت مواد مخدر کمک کنیم،‌ بلکه اگر شرایط تحریمی ادامه‌ پیدا کند ما همچون کشورهایی که در تحریم قرار دارند عمل می‌کنیم و نباید از ما توقع مقابله با مواد مخدر و تروریسم همچون شرایط قبل از تحریم را داشته باشند. کما این که کشورهای دیگری یعنی برخی از اروپاییان و حتی عربستان به مافیای مواد مخدر و تروریسم کمک می‌کنند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تروريسم مبارزه با تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند

 سرهنگ حسین باباپور  اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در جنوب شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را دردستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین روز تحقیقات فنی مشخص شد این زوج جوان سابقه دار به تازگی با مراجعه به مرز‌های شرقی کشور مقادیر قابل توجه‌ای مواد مخدر را تهیه و قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی آن را به پایتخت منتقل و توزیع کنند.

سرهنگ باباپور ادامه داد: به دنبال این موضوع با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان و شناسایی مسیر حرکتشان در یکی از شهر‌های استان کرمان، بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری آنان آغاز شد.

این مقام انتظامی افزود: با تجمیع اطلاعات بدست آمده موضوع به مقام قضائی منعکس و دستور بازداشت متهمان صادر و در ادامه ماموران پس از چندین شبانه روز رصد و پایش دقیق، بامداد روز گذشته موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را قبل از ورود به پایتخت دستگیر و در بازرسی از آنان ۱۴ کیلوو ۷۰۰ گرم شیشه و سه کیلوگرم هروئین کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای ادامه سیر مراحل قانونی به مقام قضائی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند