Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@18:36:24 GMT

مهمترین اخبار جهان (7-19)

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۷۳۰

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، مهمترين عناوين خبرهاي 12 ساعت گذشته به شرح زير است:
انگلستان
// نخست وزیر انگلیس گفت: رای گیری درباره لایحه برگزیت را به تعویق خواهد انداخت. (خبرگزاری رویترز)
// ترزا می‌نخست وزیر انگلیس گفت: برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت، اگر به نتایج متفاوتی بینجامد به درخواست‌ها برای همه پرسی سوم منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(خبرگزاری رویترز)
// ترزا می‌نخست وزیر انگلیس گفت: دولتش متعهد است روز 29 مارس از اتحادیه اروپا خارج شود. (خبرگزاری رویترز)
// اعضای پارلمان انگلیس نخست وزیر این کشور را هنگام سخنرانی در پارلمان درباره برگزیت مسخره کردند. (مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما)
فلسطین اشغالی
// تعدادی از ژنرال‌های صهیونیست از سرگیری سیاست ترور را علیه سران حماس خواستار شدند. (پایگاه اینترنتی عربی 2)
// بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد عمان به هواپیما‌های اسرائیلی اجازه خواهد داد از حریم هوایی اش عبور کنند. (خبرگزاری فرانسه از قدس اشغالی)
فرانسه
// در حالیکه اعضای جنبش ضدسرمایه داری فرانسه هفته هاست برای ملاقات با امانوئل مکرون رئیس جمهورشان لحظه شماری می‌کنند و هنوز پاسخی نشنیده اند؛ امروز مکرون در اقدامی عجیب، صاحبان کار و سرمایه و غول‌های اقتصاد فرانسه را به الیزه دعوت کرد تا برای خروج از بحران به حرفهایشان گوش دهند. (خبرگزاری صدا و سیما از پاریس)
// امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در نخستین سخنرانی خود پس از آغاز اعتراضات ضد سیاست‌های اقتصادی دولتش از سیاست جدید اقتصادی خبر داد که بر اساس آن حداقل دستمزد‌های دریافتی هر فرد حداقل 100 یورو در ماه افزایش افزایش می‌یابد. (شبکه تلویزیونی الجزیره)
// ژان لوک ملانشن رئیس حزب فرانسه مستقل در واکنش به سخنان دوشنبه شب امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: سخنان مکرون پوچ و بیهوده بود. وی افزود اهداف و آرزو‌های اعلام شده از سوی مکرون با رویکرد سیاسی او همخوانی ندارد. (شبکه تلویزیونی المیادین)
// نمایندگان جنبش مخالف سرمایه داری در فرانسه سخنان دوشنبه شب امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور را قانع کننده ندانستند و اعلام کردند به اعتراضات خود ادامه می‌دهند. (شبکه تلویزیونی الحدث)
امریکا // ترامپ نگران است استیضاح شود. ( سي ان ان)
// آدام شف عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ممکن است دونالد ترامپ به سبب تخلفات متعدد، به محض ترک پست ریاست جمهوری بازداشت شود. (شبکه العالم)
// وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی در ارتباط با کره شمالی بر سه نفر شامل مشاور نزدیک رهبر کره شمالی اعمال کرد. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس سابق اف بی آی آمریکایی‌ها را دعوت کرد تا ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری دو سال بعد سرنگون کنند و به دروغگویی در کشورشان پایان بدهند. (مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما)
// آمریکا گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه کره شمالی مقامات دولت و حزب کارگران این کشور را هدف گرفته است. (خبرگزاری رویترز)
// آمریکا گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه کره شمالی پاسخی به رفتار بی رحمانه آن کشور علیه اوتو وارمبیر OTTO WARMBIER، شهروند آمریکایی است. (خبرگزاری رویترز)
// آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهر فیلادلفیا (Philadelphia) در ایالت پنسیلوانیای (Pennsylvania) آمریکا ده‌ها نفر را آواره کرد. (شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان)
امارات متحده عربی
// وزیر انرژی امارات روز دوشنبه گفت: یک توافق برای کاهش تولید نفت میان اعضای اوپک و غیر اوپک ظرف سه ماه آینده در عربستان سعودی امضا خواهد شد. (خبرگزاری رویترز)

لهستان
// فعالان محیط زیست در لهستان ضمن انتقاد از بردگی دولت آمریکا در مقابل صنایع بزرگ، با فریاد به سیاست‌های دولت ترامپ اعتراض کردند. (مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما)

یمن
// گفتگو‌های آشتی یمن امروز هم در سوئد نتیجه قطعی نداشت. (مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما)
// نشست ویژه گفتگو درباره پرونده تبادل اسرا به دلیل پاییند نبودن هیئت ریاض (دولت مستعفی یمن) به ارائه مستندات (فهرست اسامی) به تعویق افتاد. (شبکه تلویزیونی المسیره)
// سرنگونی پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی در غرب منطقه الدریهمی در ساحل غربی (الحدیده). (شبکه تلویزیونی المسیره)
ایران
// با توجه به درگیری‌ها و اتفاقات اخیر در پایتخت و برخی شهر‌های فرانسه و به ‏خشونت کشیده شدن روند حوادث و با عنایت به احساس ناامنی شهروندان ایرانی ‏مقیم و خانواده‌های انان، به شهروندان ایرانی مقیم فرانسه و مسافران و جهانگردان ایرانی که در حال حاضر در فرانسه حضور دارند یا در روز‌های اتی عازم این کشور می‌باشند، توصیه جدی می‌شود ‏ضمن مراقبت و هوشیاری لازم، از حضور در مراکز ‏ ومکان‌های درگیری جداً اجتناب نمایند. ‏ (خبرگزاری صداوسیما)

اتحادیه اروپایی
// مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی ابراز امیدواری کرد ساز و کار ویژه‌ی مالی بین ایران و اروپا در هفته‌های پیش رو و پیش از پایان سال جاری میلادی عملیاتی شود و برای تسهیل و روان سازی و محافظت از تجارت مشروع و قانونی با ایران مورد استفاده قرار گیرد. (ای پی تی ان)
// مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت: همکاری ما با ایران در موضوع برجام موجب نمی‌شود چشم خود را به روی دیگر فعالیت‌های ایران ببندیم! (شبکه‌ای پی تی ان)
// دونالد توسک رئیس شورای اروپا روز دوشنبه گفت: مقامات اتحادیه اروپا دیگر درباره مفاد توافق برگزیت با انگلیس مذاکره نخواهند کرد. (خبرگزاری رویترز)
// والدیس دومبروفسکی معاون رئیس کمیسیون اروپا گفت: کمیسیون اتحادیه اروپا به دقت تاثیر بودجه‌ای اقدامات جدید مالی را که قرار است توسط دولت فرانسه اجرا شود زیر نظر دارد. (خبرگزاری رویترز)
ونزوئلا
// ونزوئلا و روسیه قصد دارند مانور نظامی مشترک برگزار کنند. (خبرگزاری فرانسه از کاراکاس)
// دو بمب افکن راهبردی روسیه روز دوشنبه وارد ونزوئلا شدند. (خبرگزاری فرانسه از کاراکاس)
افغانستان
// سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد اغلب اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش از سوریه به شرق افغانستان منتقل شده اند. (اسپوتنیک)

روسیه
// مطبوعات روسیه گزارش دادند این کشور احتمال دارد مبادلات تجاری با چین را در سال 2018 تا 100 میلیارد دلار افزایش دهد. (روزنامه نزاویسمایا)

کانادا
// تصمیم دادگاهی در کانادا برای تعویق تصمیم گیری درباره تعیین وثیقه برای مدیر مالی شرکت هوآوی تا صبح روز سه شنبه (به وقت محلی) به این معناست که وی یک شب دیگر در بازداشت خواهد ماند. (خبرگزاری رویترز)

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فلسطين انگلستان لهستان يمن امارات امريکا ايران اروپا ونزوئلا روسيه کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز جمعه ایده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین رد کرد.

به گزارش ایسنا، اوایل این هفته، ماکرون در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت که در صورت درخواست کی‌یف، امکان اعزام نیرو به اوکراین را رد نمی‌کند.

رئیس جمهور فرانسه افزود: بسیاری از کشور‌های اروپایی رویکرد فرانسه در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافقت کرده‌اند.

در همین حال کامرون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: من سربازان ناتو را در کشور [اوکراین]نخواهم داشت، زیرا فکر می‌کنم این می‌تواند تشدید خطرناکی در وخامت اوضاع باشد.

این دیپلمات ارشد افزود که فکر نمی‌کند درست باشد که «سربازان ناتو سربازان روسی را بکشند.»

دیگر خبرها

  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد