Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@05:34:02 GMT

چرا مردم دنیا، کمتر سراغ روزنامه‌ها می‌روند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۷۳۲

چرا مردم دنیا، کمتر سراغ روزنامه‌ها می‌روند؟

در این بررسی بیش از دو هزار نفر شرکت داشته‌اند و براساس نظرسنجی روی آن‌ها مشخص شد بیشتر افرادی که رسانه‌های خبری را کنار می‌گذارند تحصیلات عالی و آکادمیک دارند، میانگین درآمد آن‌ها از عموم جامعه بالاتر و مسن‌تر هستند. با این توضیحات می‌توان گفت: رسانه‌های سنتی حدود یک‌سوم افرادی که بیشترین تمایل به خواندن خبر را داشته و بالاترین توانایی را برای پرداخت پول در این زمینه را نیز داشتند از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش نشان داده است که برنده اصلی برای جذب مخاطبان رسانه‌های سنتی اینترنت بوده است و در حالی که روزنامه، تلویزیون و رادیو روز به روز مخاطبان خود را از دست می‌دهند، محبوبیت اینترنت نزد مردم بیشتر شده است تا آنجا که سال ۲۰۱۰ میلادی هر کاربر به طور میانگین در طول روز ۱۸.۲ دقیقه را به گشت وگذار اینترنتی اختصاص می‌داد که این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۱۱۵ درصدی به ۱۷۶.۸ دقیقه رسید.
آنچه می‌توان نتیجه گرفت این است که رسانه‌های سنتی به دلایل فراوان مخاطبان خود را از دست داده‌اند و بسیاری از آن‌ها طی سال‌های اخیر روی سایت اینترنتی یا اپلیکیشن موبایلی خود تمرکز کرده‌اند تا بتوانند در این بازار رقابتی باقی بمانند. ولی آیا روی آوردن به ابزار‌های مدرن روش مناسب باقی ماندن در این عرصه است؟

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روزنامه روزنامه خواندن رسانه های خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شامل کمتر از نیم درصد مردم می‌شود آن هم کسانی که با نیت سو استفاده اقدام به خرید ارز، طلا و خودرو کرده و نه تنها مالیات نمی‌دهند که سود هنگفت هم می‌برند.

در حال تکمیل

کد خبر 6086202 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند