Web Analytics Made Easy - Statcounter

ندا تمیمی کارگردان نمایش «باشگاه مشت‌زنی» که تا ۲۳ آذرماه در تالار حافظ روی صحنه است در این باره به خبرنگار مهر گفت: این نمایش ابتدا قرار بود به مدت ۳۰ شب در خانه نمایش مهرگان اجرا شود و ما حتی با این سالن قرارداد هم بسته بودیم اما قبل از اجرا تالار حافظ نیز به ما پیشنهاد اجرا داد و با مشورت هایی که انجام دادیم و به دلیل اینکه تالار حافظ عرض صحنه بیشتری دارد و مناسب میزانسی است که برای کار طراحی شده، قرار شد «باشگاه مشت زنی» را در تالار حافظ اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره کوتاه بودن زمان اجرای نمایش بیان کرد: به دلیل برگزاری جشنواره تئاتر «مقاومت» در تالار حافظ، قرار شد این نمایش از ۱۱ آذر اجرای خود را آغاز کند. ابتدا به ما اعلام کردند که فعلا از ۱۱ تا ۱۹ آذر اجرا ببریم و از روز پنجم اجرا، نمایش را تمدید خواهند کرد که این اتفاق نیفتاد و بعد از پیگیری های مدام تنها ۱۳ اجرا به ما دادند.

تمیمی درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: این نمایشنامه توسط دامون نوروزی از رمان «باشگاه مشت‌زنی» چاک پالانیک اقتباس شده است که دیوید فینچر نیز براساس آن فیلمی سینمایی ساخته است. اتفاقات نمایش در ایران رخ می‌دهد و مشکلات روز جامعه را به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: در این نمایش فردی در زندگی‌اش دچار روزمرگی شده و مشکلاتش باعث می‌شود که فردی را در ذهنش بازسازی کند. این فرد کارمند بانک است و به دلیل ۵ دقیقه تاخیر از محل کار قبلی اش اخراج شده است. او در این میان با فردی به نام جهان آشنا می‌شود و آن‌ها تصمیم می‌گیرند یک باشگاه مشت‌زنی راه‌اندازی کنند.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: در این اجرا تلاش شده است که مخاطبان تا انتها متوجه خیالی بودن نفر دوم نشوند و این دو، افراد واقعی تصویر شده اند که نفر دوم یا همان جهان، ضعف‌ها و کارهایی را که شخصیت اصلی قادر به انجامش نیست کاور می‌کند و در حقیقت کامل کننده شخصیت او است. تماشاگران نیز با شخصیت‌ها همذات پنداری می‌کنند و حتی ما مخاطبانی داریم که چندین بار به دیدن نمایش نشسته اند که مساله لذت بخشی برای گروه است.

وی در پایان صحبت هایش گفت: طراحی صحنه نمایش کاملا مینمیالیستی و دکور به صورت پرتابل ساخته شده است. به دلیل شرایط مالی، نتوانستیم تبلیغات گسترده‌ای برای نمایش داشته باشیم اما استقبال از کار بسیار خوب بوده و شاهد بازخوردهای مثبتی از سوی تماشاگران بوده ایم.

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه مهدی فریضه، روزبه معتمدی مهر، شهرزاد کلانتری، امیر صمصام طهماسبی، رزا خلیلی، امیر جلیلی، علی هدایتی، محمدحسین صنیعی، آرین حیدری و سید جواد یحیوی هستند که تا ۲۳ آذرماه هر شب ساعت ۲۱ در تالار حافظ روی صحنه خواهد بود.

کد خبر 4481085 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران تالار حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷۰ میلیون برای «یکی نبود یکی بود»/ «ژیلت» ۲۳۰ میلیون فروخته شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی تماشاخانه‌ ‌ایران‌شهر، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های «ماه هم مردمی بودیم»، «ژیلت»، «یکی نبود یکی بود» و «از نظر سیاسی بی‌ضرر» که بهمن و اسفند سال ۱۴۰۲ در سالن‌های سمندریان و ناظرزاده‌کرمانی‌ به صحنه رفتند به تفکیک اجراها مشخص شد.

نمایش «ما هم مردمی بودیم» به کارگردانی احسان ملکی که از ۲۹ بهمن در سالن سمندریان با ظرفیت ۱۵۰ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۵۰ و ۱۸۰ هزار تومان روی صحنه رفت با ۲۴ اجرا تا تاریخ ۲۵ اسفند و با میزبانی از ۱۵۸۹ تماشاگر، فروشی معادل ۲۰۶ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان داشته است.

نمایش «ژیلت» به کارگردانی حسن جودکی که از ۱۸ بهمن در سالن سمندریان با ظرفیت ۱۵۰ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان روی صحنه رفت با ۳۲ اجرا تا تاریخ ۲۵ اسفند توانست با میزبانی از ۲۰۳۸ تماشاگر به فروشی معادل ۲۳۲ میلیون و ۶۷۱ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «یکی نبود یکی بود» به کارگردانی علی کوزه‌گر که از ۲۰ بهمن در سالن ناظرزاده‌کرمانی با ظرفیت ۲۱۲ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ هزار تومان روی صحنه رفت با ۳۱ اجرا تا تاریخ ۲۵ اسفند توانست با میزبانی از ۴۴۹۱ تماشاگر به فروش ۷۷۱ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «از نظر سیاسی بی ضرر» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی که از ۱۸ بهمن در سالن ناظرزاده‌ کرمانی با ظرفیت ۲۱۲ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ هزار تومان اجراهای خود را آغاز کرد؛ با ۳۳ اجرا تا تاریخ ۲۵ اسفند و با میزبانی از ۴۳۳۷ تماشاگر فروشی معادل ۶۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داشته است.

کد خبر 6056378 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • در دور سوم اجرا/«دُشمنِ خدا» به صحنه بازمی‌گردد
  • سجاد افشاریان در تدارک اجرای چند تئاتر
  • تعطیلات نوروز چه نمایش‌هایی اجرا دارند؟
  • اعلام آمار تماشاگران تئاتر در تهران تا ۲۵ اسفند ماه
  • ۷۷۰ میلیون برای «یکی نبود یکی بود»/ «ژیلت» ۲۳۰ میلیون فروخته شد!
  • «مَثلث» پس از «سیاه خال» دومین نمایش پرفروش شد
  • اعلام آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • نمایش «مَثلث» پس از «سیاه خال» دومین نمایش پرفروش شد
  • اعلام آمار تماشاگران تئاتر تا ۲۵ اسفند ماه
  • نمایش «مَثلث» پس از«سیاه خال» دومین نمایش پرفروش شد