Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@01:49:13 GMT

هرس کردن درختان یکی از راه های کاهش آفات

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۸۴۸

محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در رابطه با درختان شهر تهران که مانع آلودگی بیشتر هوا می‌شوند، اظهار کرد: ایجاد فضای سبز و کاشت درخت تابع اقلیم و آب و هوای منطقه است و باید گفت که شهرداری متولی حفاظت از فضای سبز و درختان شهر است.

وی با بیان اینکه درختانی که در زمستان سبز می‌مانند سوزنی شکل هستند، افزود: این درختان می‌توانند در اقلیم و آب و هوای شهر تهران به راحتی زیست کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگیر گفت: درختان سوزنی برگ نمی‌توانند کار درختانی با برگ‌های پهن و بزرگ مانند توت و غیره را انجام دهند.

وی ادامه داد: وظیفه هرس کردن و جمع آوری درختان شهری برعهده شهرداری است که در فصل مناسب درست بعد از هرس کردن شاخه و برگ درختان اقدام به جمع‌آوری آن‌ها می‌کنند.

رئیس محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: هرس درختان در کاهش جمعیت آفات و بیماری‌ها بسیار اهمیت دارد.

بازگیر گفت: باقیمانده آفات و عوامل بیماری زا از شاخه‌های درختان حذف شده و با خارج کردن آن‌ها از محیط باغ و یا سوزاندن‌شان از بروز بسیاری از خسارات جلوگیری می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محیط زیست شهر تهران فضای سبز شهرداری زمستان زمستان شهر تهران شهرداری فضای سبز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق پورسالم بیان کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک نام‌گذاری شده است. در این هفته برای افزایش آگاهی مردم و ترویج فرهنگ حفاظت از زمین، برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین مردم و فروشگاه‌ها است.

وی از آغاز توزیع هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در استان خبر داد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی با منشاء نفت از پلیمر‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌سختی تجزیه می‌شوند و ماندگاری آنها در طبیعت ۴۰۰ سال است، اما کیسه‌های پارچه‌ای دارای بافت‌های گیاهی هستند که بعد از ۴ تا ۵ ماه در طبیعت تجزیه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر تولید کمتر زباله، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش هزینه و مقاومت بیشتر را از مزایای کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت با هدف مصرف کمتر کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، گفت: به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابلاغ شده تا از دادن کیسه پلاستیکی رایگان به مشتریان خودداری کنند.

پورسالم یادآور شد: این کار در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود و در کاهش مصرف پلاستیک نقش موثری داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود