Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: توسعه نسل های سوم و چهارم تلفن همراه از موفقیت های دولت تدبیر و امید است و تمامی شهرهای استان مرکزی به طور کامل زیر پوشش این خدمات است.

« لادن مهدوی هزاوه » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 84 درصد از جاده های استان نیز زیر پوشش اپراتورهای همراه اول و ایرانسل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: از مجموع یکهزار و 210 روستای استان مرکزی یکهزار و 117 روستا دارای ارتباطات و یکهزار و 59 روستا دارای تلفن خانگی هستند.
مهدوی هزاوه افزود: وضعیت استان در حوزه ارتباطات مطلوب و در شاخص توسعه یافتگی ارتباطات و فناوری اطلاعات (شاخص IDI)، از ابتدای دولت یازدهم تاکنون با هفت پله صعود در جایگاه هشتم کشوری قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: پس از اجرای مرحله نخست طرح توسعه ارتباطات روستایی، 491 نقطه روستایی استان از اینترنت نسل چهارم پرسرعت بی سیم بهره مند شدند و 541 روستای دیگر استان نیز در مرحله دوم طرح توسعه ارتباطات روستایی از محل USO از خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم نسل چهارم برخوردار می شوند.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: با توجه به شروع فعالیت اپراتور شبکه علمی ایران (شعا)، که بخشی از شبکه ملی اطلاعات است، اتصال چهارمرکز دانشگاهی استان شامل اراک، صنعتی اراک، تفرش و دانشکده علوم پزشکی ساوه از اولویت های این اداره کل در سال جاری است و همچنین اتصال سایر مراکز علمی استان به این شبکه در دست پیگیری قرار دارد.
مهدوی هزاوه افزود: بهره برداری از مرکز داده استان و صدور مجوز ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و خدمات عمومی بخش غیر دولتی در مناطق کمتر توسعه یافته شهری، از دیگر برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در سال جاری است.
یک میلیون 750 هزار مشترک فعال همراه اول، ایرانسل و رایتل در استان مرکزی وجود دارد.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات ارتباطات تلفن همراه استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴

به گزارش خبرنگار مهر،امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص ویژگی پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) که به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شده بود گفت: تمرکز این الحاقیه (پروانه) بر یکپارچه‌سازی خدمات ثابت و سیار و همچنین توسعه فیبرنوری است.

وی افزود: پروانه مشمولین تا سال ۱۴۱۰ تمدید و متعهد می‌شوند تا سال ۱۴۰۴ سرجمع ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد کنند.

لاجوردی در پایان گفت: دولت هم تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم خود از محل سرویس فیبر تقریباً چشم‌پوشی کرده است.

به گزارش مهر، اوایل اردیبهشت ماه، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها شوند.

کد خبر 6095441 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT